Ile dla lekarza w kopercie ?

51. Data: 2002-11-21 09:06:35

Temat: Re: Ile dla lekarza w kopercie ?
Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ponoć Instytut Medycyny Wsi w Lublinie kształcił kiedyś fenomenalnie
> przygotowanych lekarzy ogólnych - ci umieli poród odebrać, nogę
> zestawić, serducha posłuchać... niestety - jesli nadal pracują, to
> obecny system ich skutecznie wykastrował ze skuteczności...

a koło Lublina żyje znachorka, córka znanego nieżyjącego już znachora, która
to wszystko potrafi oczywiście bez żadnych instytutów,
nie może tylko pisać skierowań ani zwolnień

52. Data: 2002-11-21 14:07:39

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@n...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "m3duz4" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

> ratujacej zycie poszla do lekarza ze slowami podzieki i skromna
> koperta 200 zl (biedna emerytka wiec to 1/3 jej emerytury).
> lekarz popatrzyl do koperty, parsknal: to ma byc za uratowanie zycia??
> pani chyba sobie zartuje.. - babcia sie poplakala, a lekarz dodal
> jeszcze ze jej modlitw za niego nie potrzebuje i ja wyprosil..

no dobrze, a jak wedlug Ciebie powienien zachowac sie lekarz w takiej
sytuacji ?
1.zauwaz ze sytuacja miala miejsce po operacji
2. nie kazda koperta wyciagana przez pacjenta zawiera pieniadze - czesto
ludzie wyciagaja na koniec np. jakies stare wyniki, ksiazeczki z prosba o
wpisy - trzeba uwazac zeby nie palnac gafy
3. lekarz to tez czlowiek i ma prawo zareagowac nerwowo w takie sytuacji-
znajomy egzaminator na prawo jazdy spoliczkowal szczawia ktory po stworzeniu
b. niebezpiecznej sytuacji na drodze spokojnie wyciagnal koperte - czasem
trzeba pacjenta objechac bo inne argumenty po prostu nie trafiaja - takie
jest zycie - "zycie to nie film". Rozumiesz ze lekarz mogl poczuc sie
obrazony sama propozycja lapowki, a nie kazdego stac na asertywnosc 24
godziny na dobe???
4. prawda jest taka: ci co biora nie widza problemu, ci co nie biora czesto
sa w glupiej sutuacji, bo czy wezma czy nie i tak im sie dupe obrabia.
Dlatego dyskusja nie ma sensu, bo jak to sie mowi syty glodnego nie
zrozumie. Tylko prosze tego nie brac doslownie w aspekcie sytosci i glodu. I
bardzo prosze sie nie obrazac ze tlumacze tak proste rzeczy.

T.
PS. A w ogole ten watek to klasyczny przyklad trollowania.

53. Data: 2002-11-21 20:26:06

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kilka????????
mb

54. Data: 2002-11-22 00:29:50

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zle zrozumiales
ten lekarz zajrzal do koperty , schowal do biurka i dopiero pozniej
powiedzial tej pani to co powiedzial...

m3duz4

55. Data: 2002-11-22 00:58:15

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Thu, 21 Nov 2002 10:02:05 +0100, "Joanna Duszczynska"
<j...@p...onet.pl> wyskrobal sobie:

>ciekawi mnie jak sie to ma do ceny operacji w prywatnej klinice... a wtedy
>sprawa jest jasna...
>http://www.damian.com.pl/polski/cennik/operacjechir
urgiaogol.asp

prosze bardzo :
- Operacja zwężenia połączenia
miedniczkowo-moczowodowego

3100,00

+ koszty pobytu (czyli licze sale 2 osobowa np- 3 dni = 900 zl + 1
dzien na sali intensywnego nadzoru - 500zl- razem 1400)

+ konieczne badania przed sama operacja:
Grupa krwi + RH + P/ciała odpornościowe

34,00

Morfologia + wzór komputerowy

18,
Płytki krwi

13,00
Badanie ogólne moczu

15,00
TSH

31,00
Mocznik

15,00

Kreatynina

15,00

Kirens kreatyniny

31,00
ehhhh nie chce mi sie dalej wyszukiwac - ale dochodza jeszcze ekg, i
kilka innych badan - juz tu ponad 100 zl za badania jest - a w moim
przypadku byly konieczne

podsumujmy: 4500 +badania
aha i plus koszt dojazdu tam i pobytu na miejscu kogos z rodziny-
chyba wiec przekraczamy magiczna sume 5000zl

no i co?? jednak jest roznica - a jesli chce miec dobrze zrobiona
opreacje laparoskopowa, przez uznanego specjaliste i nie tradycyjnym
cieciem przez pol brzucha to chyba warto doplacic :(

zreszta rozumiem gdyby np taki zabieg byl tylko w czesci robiony
prywatnie a czesciowo z kasy chorych - ale nie bede jechac do
prywatnej kliniki i placic za wszystko co moge miec wykonane z moich
skladek ZUS

i stad sie biora koperty ehh - tu nie chodzi o to zeby wogole zrobic
ta operacje - ale zeby zrobic ja najlepiej jak sie da , najlepszymi
metodami itp (lekarzowi w szpitalu zabieg tego typu duuuzo latwiej
jest wykonac metoda tradycyjna - bo zajmuje ona mniej czasu, i
latwiejsza jest )

to tyle
zmeczona jestem bo wciaz sie kuruje

m3duz4

56. Data: 2002-11-22 01:20:18

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Thu, 21 Nov 2002 15:07:39 +0100, "Tomasz Bandurski"
<t...@n...gda.pl> wyskrobal sobie:

jeszcze raz ja :) bo sobie pomyslalam ze cos wiecej napisze :)

>1.zauwaz ze sytuacja miala miejsce po operacji

po operacji - ale nie zaraz po- ta pani wywinela sie smierci - po
wypisie i po odbiorze pierwszej emerytury to bylo

>2. nie kazda koperta wyciagana przez pacjenta zawiera pieniadze - czesto
>ludzie wyciagaja na koniec np. jakies stare wyniki, ksiazeczki z prosba o
>wpisy - trzeba uwazac zeby nie palnac gafy

czy to usprawiedliwia to ze wysmial zbyt mala sume ktora i tak
wpakowal do szuflady??

>3. lekarz to tez czlowiek i ma prawo zareagowac nerwowo w takie sytuacji-

dla mnie ten lekarz to smiec - albo mogl nie przyjac tego wogole, albo
skoro juz bierze to wziasc i sprobowac zrozumiec ten dar od tej
kobiety - dla ktorej byc moze bylo to ogromne wyrzeczenie. Ale nigdy w
zyciu jej nie upokarzac w taki sposob...

> [...]
>zrozumie. Tylko prosze tego nie brac doslownie w aspekcie sytosci i glodu. I
>bardzo prosze sie nie obrazac ze tlumacze tak proste rzeczy.

tlumaczysz proste rzeczy nieadekwatnie do konkretnej sytuacji
chyba kazdy tu rozumie ze lekarz tez czlowiek i ze ma prawo sie
zdenerwowac itp - ale czy mozna usprawiedliwic taka oblude?? skoro
uznal ze to za malo to po co wogole bral?? i jeszcze babinie wygarnal
zeby sie czula winna ze tak malo mu zaplacila...a gdyby po prostu
podziekowal to ona by byla szczesliwa ze mogla go obdarowac i jakos
sie odwdzieczyc...

>T.
>PS. A w ogole ten watek to klasyczny przyklad trollowania.

a czemu??
tak ciezko rozmawiac na ten temat? temat tabu chyba w Polsce - taka
cicha umowa pomiedzy lekarzami a pacjentami coo?
Srodowisku medycznemu to niestety nie w smak taki temat - heh ale to
potwierdzona rzeczywistosc - i przy obecnych placach w szpitalach
dlugo sie Polska tego problemu nie pozbedzie.

m3duz4

57. Data: 2002-11-22 08:42:40

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@n...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zle zrozumiales
> ten lekarz zajrzal do koperty , schowal do biurka i dopiero pozniej
> powiedzial tej pani to co powiedzial...

a to przepraszam, w pale mi sie nie miesci,
i chyba dobrze
dlatego nie sadze zebym dalej mogl prowadzic te dyskusje, bo jezeli to
prawda to moge powiedziec ze przykro mi ze ten osobnik jest jak ja:
lekarzem, facetem, Polakiem, czlowiekiem, etc - czymkolwiek z czym mozna by
mnie identyfikowac choc ja nie zachowuje sie w ten sposob.

ALE poniewaz czuje ze moge odrzucic kamyczek...

w przypadku operacji planowej jezeli sobie wyliczyles ze bardziej ci sie
oplaca DAC lapowke niz zoperowac sie na takich samych zasadach w prywatnej
klinice to jest to tez jestes elementem patologiczego lancucha i ponosisz
czesciowo wine za funkcjonowanie systemu:
1-dajac umieszczsz sie przed innymi oczekujacymi co powoduje wydluzenie
kolejek
2- mozliwosci finansowania uslug przez "panstwowa" sluzbe zdrowia jest
ograniczona a to te pieniadze finansuja roznice (mimo iz faktycznie ci sie
naleza ALE PO ODCZEKANIU)
3- to ze czekanie sie odwleka w nieskonczonosc to patrz punkt 1.
4-wybor nalezy do Ciebie, chodzi o Twoje zdrowie i pieniadze, ale nielatwo
uswiadnomic sobie wlasna role w lancychu pokarmowym.
5- parafrazujac ludowe porzekadlo: jak pacjent nie da to lekarz nie
wezmie... obaj ubijaja interes odnoszac korzysci. Ale ze potem narzeka...
6- powiedzmy hipotetycznie of koz: jak daje milicjantowi zloty 50 to
napedzam system, ale oszczedzam 450 + punkty. Ale wiem ze to ja dalem ciala
i nie placze...

O korupcji slyszalem nawet z pierwszej reki od pacjentow w Wielkiej
Brytanii, gdzie na opracje w NHS czeka sie miesiacami. Tam tez ludziska se
wyliczyly ze bardziej im oplaca sie dac bribe niz wybrac prywatne kliniki. A
system kontroli jest nieporownanie bardziej rozwiniety niz w Polsce.

T.

58. Data: 2002-11-22 10:26:03

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RZ <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:arfvhv$48c$...@n...tpi.pl...

> Ale ktoś tym życiem kupczy, nieprawdaż?
> Kiedy chodzi o życie bliskich to istotnie ludzie chwytają się wszelkich
> sposobów.
> Zjawisko brania łapówek istnieje wszędzie na świecie, ale skala jego
> występowania
> w Polsce jest zatrważająca.
>

>Zdziwiłbyś się,jaka jest na tym świecie o którym piszesz. Tylko w tzw
"cywilizowanych" krajach - czyli USA Kanada Francja nie uzywa się słowa
łapówka, tylko "opłata" i wystawia się rachunki. Które można sobie odliczyć,
które są opodatkowane itd.
> R.

---

59. Data: 2002-11-22 14:51:42

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Fri, 22 Nov 2002 09:42:40 +0100, "Tomasz Bandurski"
<t...@n...gda.pl> wyskrobal sobie:

> [...]
>czesciowo wine za funkcjonowanie systemu:
>1-dajac umieszczsz sie przed innymi oczekujacymi co powoduje wydluzenie

w moim przypadku nie bylo problemem oczekiwanie na operacje - zabieg
nie musial byc wykonany od razu, bo nie byl to zabieg ratujacy zycie a
ratujacy nerke przed jej mozliwym uszkodzeniem w przyszlosci - a wiec
wcale nie wymuszalam szybkiego terminu - w gre wchodzilo oczekiwanie
na operacje nawet do roku czasu- ale akurat w szpitalu mieli kilka
wolnych terminow i orientacyjnie wyznaczyli mi kiedy mam przyjsc do
szpitala juz na sama operacje (bo wiekszosc badan i diagnostyke
przeprowadzono wczesniej - w celu rozpoznania co to wogole jest) -
zreszta i tak przez tydzien odwlekano operacje bo wskoczyly wazniejsze
przypadki (pani z rakiem np zostala zoperowana w terminie ktory byl
zarezerwowany dla mnie duuzo wczesniej - ja to rozumiem bo ona miala
powazniejszy przypadek.

poza tym wczesniej nic nie wyliczalam - mialam poleconego lekarza i
wiedzialam ze chce zeby to on mnie zoperowal- wiec nie byla to raczej
kwestia szpitala- gdyby przyjmowal tylko prywatnie to pewnie rodzina
odzalowalaby reszte sumy..

w moim przypadku liczyl sie sposob wykonania zabiegu, i to przez kogo
mial byc wykonany poniewaz byl to zabieg bardzo precyzyjny i
wymagajacy wprawy.

ze ponosze wine za lancuch patologiczny - zdaje sobie sprawe, choc na
poczatku nie bardzo mialam na to ochote ale rodzice sie uparli :) - i
w sumie mieli racje bo nie wiem jakby bylo gdyby sie nie uparli (w
trakcie operacji bylo kilka komplikacji i okazala sie jeszcze
trudniejsza niz miala byc w rzeczywistosci- innemu lekarzowi na pewno
nie chcialoby sie babrac laparoskopowo i skonczylby metoda klasyczna -
a to wiazaloby sie juz z wielkimi cieciami na brzuchu, i bliznami na
cale zycie , a takze dluzszym powrotem do zdrowia)

ja tego nie pochwalam i nawet ubolewam bo wolalabym te pieniazki na
jakis inny cel przeznaczyc.. ale w koncu zdrowie tylko jedno, i lepiej
dmuchac na zimne ;> i miec pewnosc dobrej opieki a nie takiej "pol
dobrej"

m3duz4

ps a propos tych lapowek jeszcze
- przyklad tej starszej pani to j nic - kiedys jak bylam na wczasach
to wdowa z corka z domku obok opowiadala jak jej maz udal sie na
powazna operacje - do swojego przyjaciela z podstawowki i liceum -
taki kolega od piwa itp.
mimo przyjazni kolega ten wzial kase, i jeszcze 2 razy bo 2 dni po ta
kobieta poszla do przyjaciela lekarza z nastepna koperta. Wieczorem
dostala tel. ze maz zmarl. Z godziny na akcie zgonu wynikalo ze lekarz
przyjaciel wzial koperte w momencie gdy jego pacjent juz nie zyl.
Niezle nie??
no ale to bylo ponad 10 lat temu...

60. Data: 2002-11-22 18:08:23

Od: Artur Makowski MD <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

m3duz4 wrote:

> [...]
>jakis inny cel przeznaczyc.. ale w koncu zdrowie tylko jedno, i lepiej
>dmuchac na zimne ;> i miec pewnosc dobrej opieki a nie takiej "pol

Lapowkobiorcy spelniaja jedna pozytywna role. Uswiadamiaja naszemu
kochanemu narodowi, ze nie ma na tym swiecie nic za darmo, a za
zdrowie trzeba bulic podwojnie.

> [...]
>dostala tel. ze maz zmarl. Z godziny na akcie zgonu wynikalo ze lekarz
>przyjaciel wzial koperte w momencie gdy jego pacjent juz nie zyl.

Tacy sa ludzie, jedni lepsi drudzy gorsi. Tylko jak poznac, ktory jest
ktory zanim trzeba bedzie zaufac?

Serwery, domeny: http://serwer4you.com/
Pogadaj z maszyna: http://serwer4you.com/robot/
Linki medyczne http://medyczne.com/

promieniowanie
Który układ jest bardziej konfliktowy ?
jestem zaniepokojony koniecznością powtórzenia badań na HIPOTYREOZĘ, proszę o praktyczne wyjaśnienie
test
Kurzajki