Ile informacji ?

11. Data: 2003-08-06 06:43:32

Temat: Re: Ile informacji ?
Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BarBarella napisała:

> 17to-bitowo,
> >
> Rewelacja - dawno czegoś tak fajnego nie przeczytałam!! Chociaż uważam że
te
> obliczenia są na korzyść komputera!
> Pomyśleć że my odbieramy te informacje na raz ze wszystkich zmysłów!!
>
> Macieju czy mogę Twoje obliczenia użyć do celów dydaktycznych?

To są mocno zawyżone oszacowania, trzeba poszukać jakichś rozsądnych.
Przykładowo, w punkcie 5 jest mowa o odbieraniu dźwięku dotykiem (nawiasem
mówiąc do dźwięku 15 kHz potrzeba 30 tysięcy próbek na sekundę). I ten
dźwięk miałby być odbierany z jakością mniej więcej taką, jak przez ucho...

W przypadku dźwięku i obrazu również ilość danych docierająca do mózgu jest
znacznie mniejsza. Rzeczywiście, dokonywana jest "sprzętowa" kompresja tych
informacji. Najlepszy dowód to możliwość spakowania dźwięku stereo do 16
kilobajtów na sekundę, której to kompresji mózg nie zauważa. Obraz też jest
częściowo przetwarzany w samym oku.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr