Ile kosztuje eksploatacja domku?

21. Data: 2008-12-29 11:30:44

Temat: Re: Ile kosztuje eksploatacja domku?
Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:
> Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
> news:79bf8d63-1c66-4a29-9450-08eba57984ce@g39g2000pr
i.googlegroups.com...
> Zapewne znajdą się obrońcy, ale:
> * kominek
> * "pompa ciepła"
> to pic na wodę.
>

> mam pompe i sobie chwale :)

Czy możesz coś więcej napisać na temat zaangażowania mieszkańców w
obsługę takiego ogrzewania? (chodzi mi o stopień upierdliwości - tzn.
jak często trzeba przy tym grzebać, żeby mieć ciepło, co zrobić aby
ciepło było również w nocy i jak przychodzę w zimę do pustego domu ;) ).

22. Data: 2008-12-29 11:43:48

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> trzeba przy tym grzebać, żeby mieć ciepło, co zrobić aby ciepło było również w
> nocy i jak przychodzę w zimę do pustego domu ;) ).

zaangażowanie jest zerowe - nastawiasz temperature w pokoju i taką masz

23. Data: 2008-12-29 11:46:44

Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper wrote:
> Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
> wiadomości news:gja6dq$9k2$1@inews.gazeta.pl...
>
> szukając dobrej działki można dużo rzeczy wyeliminować

Zgadza sie - ale i koszt czesto jest niewspolmierny do korzysci (jakos
srednio mi sie widzi placenie 500-600k za fajna dzialke 10 arow) - a
przeciez dzialki w dobrej lokalizacji potrafia byc jeszcze drozsze
(nawet do 2k/m2 - chociaz obecnie ceny dzialek poszly znacznie w dol)

Dziekuje, poczekam...

Ja wole inne rodzaje przyjemnosci.
--
Regards,
Maverick

24. Data: 2008-12-29 12:02:55

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja wole inne rodzaje przyjemnosci.

też tak kiedyś miałem ;)

25. Data: 2008-12-29 12:03:09

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z gazem jest po prostu prościej (drogo, ale wygodnie -- z tą opinią
> raczej każdy się zgodzi).

ale nie wszędzie jest gaz, a jeżeli chodzi o wygodę, to chyba prościej jest
grzać prądem

robert
www.sabina.studioonline.pl

26. Data: 2008-12-29 12:04:05

Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:

> zaangażowanie jest zerowe - nastawiasz temperature w pokoju i taką masz

Napisz 2 słowa w tym temacie, bo nie orientuję się jak to działa... lub
chociaż napisz jakieś kluczowe słowa opisujące Twoje ogrzewanie, to
sobie wygoogluje.

27. Data: 2008-12-29 12:13:59

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Apropos ogrzewania - niektórzy chwalą się ogrzewaniem "kominkowym"... że
> niby tanio, itp. Tylko zastanawia mnie jedno - ile razy w nocy trzeba
> wstać, żeby w tym kominku napalić?

ja palę raz dziennie o dowolnej porze

> Zapewne znajdą się obrońcy, ale:
> * kominek
> * "pompa ciepła"
> to pic na wodę.

kominek, fakt... na wodę... ale na czym polega ten pic? :-)

> Generalnie:
> - komfort -- ogrzewanie gazowe (100% bezobsługowe)

... jak pompa ciepła (bezobsługowość), a najlepiej chyba jednak prądem (200%
bezobsługowość) i komfort większy

> - szansa na zaoszczędzenie na kosztach ogrzewania -- ekogroszek itp.

chyba taniej piec "na wszystko"
a najtaniej... dobrze zaprojektować i ocieplić dom :-)
BTW przy tegorocznej zimie (przeważnie 0 do minus 6 stopni) spalę 10m3
drewna za kwotę 1100 PLN (utrzymując w domu 22-23 stopnie), to się nazywa
oszczędność :-)

robert
www.sabina.studioonline.pl

28. Data: 2008-12-29 12:27:45

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisz 2 słowa w tym temacie, bo nie orientuję się jak to działa... lub
> chociaż napisz jakieś kluczowe słowa opisujące Twoje ogrzewanie, to sobie
> wygoogluje.

pompa ciepła wpisz w google :)

29. Data: 2008-12-29 12:28:58

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
> BTW przy tegorocznej zimie (przeważnie 0 do minus 6 stopni) spalę 10m3 drewna
> za kwotę 1100 PLN (utrzymując w domu 22-23 stopnie), to się nazywa oszczędność
> :-)

oszczędność to kupić 10 kg ciepłej odzieży na wage za 300 zł i nie grzać wcale
;)

30. Data: 2008-12-29 12:50:18

Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:

> pompa ciepła wpisz w google :)

No OK, dzięki ale skąd dostarczasz ciepło? z kominka?

Płyta gazowa
Pralka Electrolux EW 910T (ładowana z góry)
problem z wata szklana
płyta gazowa
LCD czy plazma np 42cale