Ile kosztuje eksploatacja domku?

31. Data: 2008-12-29 12:51:40

Temat: Re: Ile kosztuje eksploatacja domku?
Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:

> oszczędność to kupić 10 kg ciepłej odzieży na wage za 300 zł i nie grzać
> wcale ;)

Zapomniałeś o kosztach aspiryny i innych lekarstw :D

32. Data: 2008-12-29 13:10:34

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemolo pisze:
niektórzy chwalą się ogrzewaniem "kominkowym"... że
> niby tanio,

Czy tanio...wyszło, że taniej, jednak zostajesz w domu palaczem itd :-)
Zaznałem takiego ogrzewania, kominek przez 2,5 sezonu. Da się bez
problemu, jak nauczysz się palić, rano dokładka, po pracy dokładka,
wieczorem dokładka i ew. dorzucenie na noc. Doprowadziłem gaz i
odpaliłem c.o. W zasadzie mógłby palić samym gazem jednak co wieczór
rozpalam, ciepło emitowane przez kominek jest bardzo przyjemne.
Pdr.M.

33. Data: 2008-12-29 13:13:28

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:
komfort, który zna
> tylko ktoś, kto mieszkał w domu

Tylko, że ten komfort to pakiet, w którym jest cała spraw związanych z
poświęcaniem swojego czasu i pieniędzy wszystkiemu co znajduje się w
domu, i dookoła.
Pdr.M.

34. Data: 2008-12-29 13:46:29

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Domek jednorodzinny ok. 200 m2, bez ocieplenia, 4 dorosłe osoby, które
nie oszczędzają na myciu i praniu i innych przyjemnościach pożerających
wodę i prąd. Roczne opłaty kształtują się mniej więcej na takim poziomie:
Prąd: 3700 zł (tak tak, tyle wyszło, codziennie pralka, piekarnik
elektryczny, komputer, odkurzacz, czajnik elektr,, czasem dodatkowy
grzejnik, żeby szybko wysuszyć ciuchy)
Gaz z sieci miejskiej: 6200 zł (ogrzewanie CO + CWU + kuchenka gazowa)
Woda i ścieki: 2400 zł
Śmieci: 410 zł
Co daje ponad 1000 zł opłat miesięcznie. Dodaj do tego jeszcze podatek
(rzędu 400 zł rocznie), telefon i internet (ok. 1000 zł rocznie) oraz
ubezpieczenie. Po prostu - choćby nie wiem, co pisali inni, dom z lat
70-tych wybudowany z nieenergooszczędnych materiałów jest drogi w
eksploatacji, szczególnie, gdy nie masz własnej studni i oczyszczalni eko,
Za to w zamian masz po prostu komfort - większa przestrzeń niż w bloku,
kawałek trawnika, ciepło, czysto i przyjemnie :)

35. Data: 2008-12-29 15:48:09

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> No OK, dzięki ale skąd dostarczasz ciepło? z kominka?

z ziemi

36. Data: 2008-12-29 15:50:22

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> ubezpieczenie. Po prostu - choćby nie wiem, co pisali inni, dom z lat 70-tych
> wybudowany z nieenergooszczędnych materiałów jest drogi w eksploatacji

a nie możesz go ocieplić? przy takim zużyciu gazu pewnie zwróci Ci sie przez 2
sezony...

37. Data: 2008-12-29 16:21:10

Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> z ziemi

Toś mi wyjaśnił...

38. Data: 2008-12-29 16:22:21

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie możesz go ocieplić? przy takim zużyciu gazu pewnie zwróci Ci sie
> przez 2 sezony...

1. Na razie spłacamy kredyt za wymianę okien :)
2. Konstrukcja domu jest cokolwiek dziwna - najwięcej ciepła ucieka
przez górną kondygnację, która jest wykonana jako szkielet drewniany
wypełniony watą mineralną, z zewnątrz zrobiona elewacja z cegły
klinkierowej. Co ciekawe - elewacja z cegły jest oddzielona od ściany
(lekkiej konstrukcji) szczeliną wentylacyjną ok. 1-2 cm, więc ocieplanie
elewacji jest trochę bez sensu, zaś wypełnienie szczeliny pogorszy
wentylację i może pojawić się wilgoć. Z jakiegoś powodu projekt nie
przewidywał dodatkowego ocieplania. Natomiast dolna kondygnacja nie da
dużych oszczędności, bo ściany zewnętrze mają grubość 44cm i składają
się z 2 warst pustaków z kilkucentymetrową szczeliną pomiędzy, czyli
sama ściana stosunkowo dobrze izoluje. Jedyne, co ma sens w przyszłości,
to wymiana/poprawienie ocieplenia dachu (płaski, kryty papą, ocieplany
wełną). Jak na razie wymiana okien dużo pomogła - już tak nie wieje i
jest o wiele ciszej :)

p.s.
Moim zdaniem i tak nie jest tak drogo w porównaniu z utrzymaniem np. 2
mieszkań po 100 m2 we Wrocławiu, w bloku z lat 70-tych (o ile tak duże
lokale wtedy w ogóle budowano).

g.

39. Data: 2008-12-29 16:34:40

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

> Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> Toś mi wyjaśnił...

reszte wygoogluj -
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=pompa+ciep%C5%82
a+dzia%C5%82anie&lr=

40. Data: 2008-12-29 21:05:19

Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

> reszte wygoogluj -
> http://www.google.pl/search?hl=pl&q=pompa+ciep%C5%82
a+dzia%C5%82anie&lr=

Ile Cię kosztowała instalacja takiego cuda?

Płyta gazowa
Pralka Electrolux EW 910T (ładowana z góry)
problem z wata szklana
płyta gazowa
LCD czy plazma np 42cale