Re: Ile zarabia nauczyciel...

From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Ile zarabia nauczyciel...
Date: Sun, 17 May 2009 09:02:25 +0000 (UTC)
<gukldu$jhp$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <guktjs$esk$1@node2.news.atman.pl>
<gun7aj$jld$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <gung33$ofo$1@node2.news.atman.pl>

Marcin Gryszkalis napisal:
> Chociażby sami uczniowe (którzy nie są głupi) mogą to zrobić -
> na wyższych uczelniach to się już szeroko praktykuje (ankiety oceniające
> prowadzących po każdym semestrze).

Mialem wglad do takich ankiet. Mieszanka owocowo-warzywna. Ewidentnie
bylo widac dwie grupy oceniajacych: cwaniakow dobrze oceniajacych luzakow
i tych, ktorzy chcieli studiowac, oceniajacych za jakosc zajec. Regulacje
nie pozwalaja na selekcje, wiec promowani sa i luzacy, i dobrze podchodzacy
do prowadzenia zajec. Nie musze wspominac, jak demoralizujaco dziala to
na tych drugich. Bo pierwszym i tak wszystko zwisa.

> A ja bym chciał utopii - która sprawdza się w sensownych szkołach prywatnych
> (są takie, już o tym dyskutowaliśmy tutaj). Dyrektor zatrudnia nauczyciela
> i po miesiącu widzi, że ten wykonuje swoją pracę tak, że spokojnie znajdzie
> innego - bardziej "starannego" - a nie ma problemów ze znalezieniem, bo
> dysponuje budżetem, który powoduje, że nie brakuje mu cv na biurku.

Kluczowa sprawa. I to zalatwia sprawe w szkolnictwie publicznym.

> chorego systemu pieniędzy będzie dawać efekty bardzo powoli (uważam, że

Ale to chyba jedyna droga. Szybkich i nieskutecznych reform to ja juz
duzo widzialem. Wszystkie mialy jedna ceche wspolna: ignorowaly
rzeczywistosc ekonomiczna.

> Wiem, ale chciałbym, żeby było inaczej - i o tym piszę.

Tez bym chcial, bo moja mala za trzy lata ma ruszyc do szkoly.
I z przerazeniem patrze na ich poziom.

Jacek