Re: Indywidualny program rehabilitacji dla osoby niepełnosprawnej

1. Data: 2006-02-19 16:33:14

Temat: Re: Indywidualny program rehabilitacji dla osoby niepełnosprawnej
Od: "Bogusława" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał m...@g...SKASUJ-TO.pl
18-02-2006, 21:32:03
Witam wszystkich.
Indywidualny program rehabilitacji dla osoby niepełnosprawnej w ZPCHr.
Mam problem, ok. 2,5 roku temu (październik 2003 r.) w ZPCHr napisano w/w
program na moją osobę, do chwili obecnej jestem w nim zatrudniony. Program
napisano biorąc pod uwagę fakt, iż oprócz korzystania ze standardowego
dofinansowania do wypłaty, miejsca pracy itd. zakład dostał również duże
dofinansowanie (tak mi to tłumaczono) z jakiegoś programu Braile gdyż mam I
gr. inwalidzką na wzrok i jestem studentem.

O programie mozna przeczytac:

http://www.niepelnosprawni.info/ledge/x/3922

Obiecano mi dofinansowanie na
książki, studia, sprzęt medyczny-rehabilitacyjny i tegoż rodzaju pomoc w
ramach tego programu i do tej pory nie doczekałem się w/w pomocy.
Z tego co wiem za napisanie takiego programu pracownik d/s rehabilitacji
dostał gratyfikacje finansową (1000 zł)jak i zarówno lekarz współpracujący z
ZPCHr-em.

W ZPCHR jest tworzony specjalny fundusz, z ktorego ON moze zwrocic sie o
pomoc np. przedstwienie f-r za leki i wowczas moga dofinansowac, lub sprzet
niezbedny i pomagajacy w codziennym zyciu np.moze to byc odkurzacz, takze
szkolenie, niezbedne ksiazki itp. Jednak, trzeba zwrocic sie na pismie do
odpowiedniego dzialu w zakladzie, osoby zajmujacej sie ta sprawa...

W związku z tym mam pytanie:
- o jaką pomoc mogę się upominać i jak ją wyegzekwować?

j.w

Czy np. istnieje jakiś
system (ustawa przepis), że zakład musi wykazać PFRONowi, że udzielił mi
takiej pomocy i w jakiej kwocie?
I czy ja muszę podpisać rachunek np. za zakup sprzętu medycznego? Czy mogli
kupić jakiś sprzęt dla siebie na moją osobę bez mojej wiedzy itd?

Nie powinni...

Wiem że jest tak, że na utworzone stanowisko pracy dla mnie zakład musi mnie
zatrudniać przez 3 lata bo innaczej by musiał zwracać otrzymane
dofinansowanie. A już niedługo ten termin mija i obawiam się czy wogóle będe
mógł się starać u nich o cokolwiek czy po 3 latach mnie zwolnią.

Stanowisko pracy chronionej nie gwarantuje jednej osobie pracy..., na takim
stanowisku moga pracowac inne osoby... Wedlug mnie 2,5 lata temu byly
tworzone stanowiska na 5lat, 3 lata bylo refundowane przez staroste, a
dwa lata powinien ZPCHR utrzymywac takie stanowisko..., takie byly ogolne
przepisy... Dopiero od 2005r jest tworzone stanowisko refundowane na 36
miesiecy... dopytaj dokladnie...

Moga, ale nie musza zwolnic po 3 latach pracy, ale po zwolnieniu nie mozna
juz zwracac sie o zadna pomoc w tym zakladzie, tylko w okresie zatrudninia
mozna o taka sie zwrocic...

- prosiłbym o dokładną ustawę albo przepis jakie są warunki utworzenia
takowego programu (indywidualny program rehabilitacji dla osoby
niepełnosprawnej)i co można w nim ująć dla osoby niepełnosprawnej(o co mogę
ramach tego się starać)

to jest na stronie powyzej, do ktorej podalam link...

oraz koszt tzn. kwotę jaką zakład mógł dostać i o jaką
ja mogę się ubiegać.

to juz jest umowa jaka zawał pomiedzy PFRON, a starosta...

Mozesz sobie zadzwonic do PCPR, przy ktorym dziala wydzial zajmujacy sie
refunajami i dofinansowaniami, oni rowniez pomagaja ON i napewno udziela
wyczerpujacej odpowiedzi, oni musza miec te umowe...

Bogusława

2. Data: 2006-02-19 16:40:34

Od: "Bogusława" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusława" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> refunajami i dofinansowaniami, oni rowniez pomagaja ON i napewno udziela
> wyczerpujacej odpowiedzi, oni musza miec te umowe...

------
przepraszam, oczywiscie, refundacjami i dofinansowaniami.... :)

Bogusława

[ONET] Paraolimpiada na żywo w Internecie
wyniki i zdjecia z Mistrzostw Polski w Narciarstwie
Indywidualny program rehabilitacji dla osoby niepełnosprawnej
Winda krzesełkowa - Sprzedam tanio
program "Student"