Infanrix

1. Data: 2003-07-01 19:48:34

Temat: Infanrix
Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj 3-miesieczny synek ma przepisany ten zastrzyk (ponoc maja byc trzy). Czy
ktos moze mi wyjasnic na co sie go przepisuje?
U lekarza byl maz i nie do konca sie dowiedzial :-)

Ola

2. Data: 2003-07-01 20:02:05

Temat: Re: Infanrix
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bdsokl$h60$...@n...news.tpi.pl,
olka <o...@w...pl>:
> Moj 3-miesieczny synek ma przepisany ten zastrzyk (ponoc maja byc
> trzy). Czy ktos moze mi wyjasnic na co sie go przepisuje?
> U lekarza byl maz i nie do konca sie dowiedzial :-)

Szczepionka DiPerTe, czyli przeciw błonicy, tężcowi i krztuścowi.

--
Robert

3. Data: 2003-07-01 20:43:13

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczepionka DiPerTe, czyli przeciw błonicy, tężcowi i krztuścowi.
>
> --
Dziekuje bardzo.
Pozdrawiam.
Ola

4. Data: 2003-07-02 16:46:01

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> --
Zasadniczo tak, z tym, że jest to szczepionka acelularna, czyli
bezkomórkowa - zawiera toxyny i antygeny powierzchniowe bakterii, a nie
zawiera samych bakterii chorobotwórczych (chodzi o pałeczkę krztuśca).
W Polskim kalendarzu szczepień figuruje jako szczepienie zalecane i dlatego
jest płatna. Jako szczepienie obowiązkowe DTP jest bezpłatna, ale szczepi
się dużo tańszą szczepinką "komórkową".
Wskazniem do szczepienia infanrixem sa powikłania po szczepieniu szczepionką
tradycyjną i różnego rodzaju schorzenia neurologiczne u dziecka.
Pozdrawiam.
Jola

Kto mi poradzi ?
ZycieBezOdlezyn