Infradzwieki w budownictwie mieszkaniowym i przemyslowym

1. Data: 2002-02-03 01:35:07

Temat: Infradzwieki w budownictwie mieszkaniowym i przemyslowym
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wracajac do tematu infradzwiekow, czyli fal dzwiekowych duzej mocy o
czestotliwosci 10-20 hz, ujawniajacych sie w nowych i starych domach,
budynkach.
Przed 10-20 laty zaczela sie w Polsce moda na energoterapie, badanie zyl
wodnych, obszarow zdrowych i szkodliwych w budynklach, domach,
mieszkaniach.

A wytlumaczenie zjawiska szkodliwosci przebywania w takim domu czy
mieszkaniu dosyc latwo obecnie wytlumaczyc wystepowaniem infradzwiekow.
Czyli fali o dlugosci kilometrow, fal duzej mocy, kore wprawiaja w
rezonans nasze pokoje i nagle sciany pokoju , podloga, sufit,zaczynaja
sie zachowywac tak jak powierzchnia bebna lub glosnika mozy tysiecy
watow i zaczynaja drgac z nieslyszalna czestotliwosci 10-20 hz.

Takie drgania duzej mozy wywoluja u nas trudnosci z zasypianiem,
otepienie, slabosc calego ciala, niechec do zycia, apatie, przgnebienie
i stany ciaglego wyczerpania.
A w dalszej kolejnoci infradzwieki duzej mocy moga wplywac na uklad
krazenia, na serce, na uklad zachowania rownowagi.
Na koncu moga wystepowac nagle zgony, utrata pamieci, zaburzenia
blednika i zachowania rownowagi.

I tlumaczenie miejsc pozytywnych i negatywnych ciekami to parafraza
infradzwiekow, ktore moga byc zwiazane z pradami wodnymi, warstwami
wodnymi, zdolnymi do przenoszenia infradzwiekow na duze odleglosci, z
uwagi na mala scisliwosc wody.

Czyli mialo sens ekranowanie, przesuwanie lozek w inne miejsce,
podkladanie pod lozka roznych ekranow, podstawek pod nogi mebli
aby probowac wytlumic infradzwieki w domu , oraz zmienic wlasciwosci
akustyczne pomieszczenia tak dalece, aby pomieszczenie, pokoj nie moglo
byc komora rezonansowa, dodatkowo wzmacniajaca infradzwieki 10 i 100
krotnie.

Czy ktos z grupy odczuwal kiedys bole glowy, zawroty w domu, migreny ?
A przeciez wytlumaczenie moze byc tak blisko.
To infradzwieki tak oddzialywuja na nasz uklad nerwowy, zmieniajac
cisnienie krwi, zmieniajac i zaburzajac cykl pracy serca.

To jest dokladnie tak, jak gdyby w czasie rozkurczu serca, ktors
zwiekszal gwaltownie cisnienie w pomieszczeniu.
Silne serce sobie z tym poradzi, ale slabe moze tego nie wytrzymac i
stanac.

Jacek

1. Data: 2002-02-03 10:19:31

Od: "hamburger" <h...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Poruszyles chyba temat rzeke :-)

ciach...
> [...]
> sie zachowywac tak jak powierzchnia bebna lub glosnika mozy tysiecy
> watow i zaczynaja drgac z nieslyszalna czestotliwosci 10-20 hz.

Czyli niewiele mialoby to espolnego z energia ciekow / czesc z
energoterapeutow uwaza, ze sa cieki pozytywe i negatywne/ a raczej z
wibracjami zamego przeplywu wody? Tlumaczyloby to np. dlaczego na
skrzyzowaniach ciekow sa najgorsze warunki.

ciach...
> [...]
> infradzwiekow, ktore moga byc zwiazane z pradami wodnymi, warstwami
> wodnymi, zdolnymi do przenoszenia infradzwiekow na duze odleglosci, z

jw.

> [...]
> akustyczne pomieszczenia tak dalece, aby pomieszczenie, pokoj nie moglo
> byc komora rezonansowa, dodatkowo wzmacniajaca infradzwieki 10 i 100

A co sadzisz o ekranach z blachy miedzianej z zastosowaniem czegos co moj
fachowiec nazwal kondensatorem /nie jestem ci w stanie dokladnie wyjasnic
budowy i zasadzy dzialania tego urzadzenia/ jest to butelka podlaczona do
takiej maty miedzianej , raz na jakis czas nalezy wyniesc ja i rozladowac w
ziemi.?

> [...]
> To infradzwieki tak oddzialywuja na nasz uklad nerwowy, zmieniajac
> cisnienie krwi, zmieniajac i zaburzajac cykl pracy serca.

Tak jestem dosc wrazliwy na tego typu oddzialywania. Siedzenie za zyle
wodnej /mam nadzieje ze to okreslenie nie jest zbyt laickie ale przyjmijmy
je jako umowne/ powoduje u mnie bol glowy.
ciach...
> Jacek
pozdrawiam
Jurek Hungendorfer

1. Data: 2002-02-03 17:01:32

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hamburger wrote:

> [...]
> wodnej /mam nadzieje ze to okreslenie nie jest zbyt laickie ale przyjmijmy
> je jako umowne/ powoduje u mnie bol glowy.

Znalazlem w internecie bardzo duzo artykulow na temat zagrozenia zdrowia
i zycia w wyniku oddzialywania infradzwiekow na organizm.
Infradzwieki nawet wytwarzaja geny, ktorych pamietaja ich oddzialywanie
i zmieniaja istotnie progi wrazliwosci czlowieka na choroby.
Infradzwieki moga prowadzic do naglych wylewow, paralizow, zaburzen
pracy serca, utraty pamieci, zaburzen rownowagi
i w zaleznosci od czasu ekspozycji i intensywnosci, do przedwczesnego
zgonu.

Najwazniejsze jest to, ze infradzwiekow nie slyszymy, a obejmuje rowniez
fale z czestotliwoscia kilku cykli na minute.
Np. takie sa generowane przed wybuchem wulkanu, trzesieniem ziemi,
nadejsciem fali tsunami i wielkimi takaklizmami, jak np. pekniecie tamy
czy zerwanie mostu wiszacego.

Infradzwieki o mocy tysiecy watow moga byc generowane w szczelinach
powietrznych miedzy budynkami, blokami, w zaleznosci od sily i predkosci
wiatru i odlegloci miedzy budynkami.
Tematem infradzwiekow w Polsce zajmuje sie m.in. Panstwowy
Zaklad/Instytut Higieny, Akademia Medyczna w Lodzi, Instytuty Akustyki
a takze wojsko.

Niestety te badania sa ograniczone z uwagi na brak sprzetu do
rejestracji czestotliwosci i mocy generowanych infradzwiekow.
O ile czestotliwosci slyszalne mozna z latwoscia tlumic wyciszeniem
dzwiekochlonnym, to infradzwieki sa przenoszone przez konstrukcje
szkieletowe budynkow i przenoszone sa bez istotnej straty mocy na
odleglosc wielu kilometrow.
I moze rowniez zdarzyc sie tak, ze ktos w bloku zakupi sprzet
wzmacniajacy niskie tony z duzej mocy subwooferem, i on sam slyszy cale
pasmo i sprawia mu to przyjemnosc, a sasiedzi choruja, maja migreny,
wymioty, bole glowy, czyli chorobe morska i nie znaja jej przyczyny.

Dopiero ostatni NIK zaczal badan zagrozenia halasem w Polsce, ale
jeszcze pozostaje bardzo duzo do zrobienia.
W Unii Europejskiej, a szczegolnie w Niemczech ustawowo okreslono strefy
ciszy, strefy mieszkalne i dopuszczalne normy halasu.
U nas w nocy halasy dobiegaja z lokali, dyskotek umiejscowionych w
srodku miasta, w budynkach mieszkalnych i infradzwieki wyraznie
pogarszaja stan zdrowia mieszkancow , prowadzac ich do przedwczesnej
smierci.
Niestety w budownictwie ten temat lezy calkowicie i zajmuja sie nim
jedynie rozdzkarze, radiesteci.
A przeciez zjawisko jest mierzalne i latwe do udokumentowania.
Jezeli w budynku narazonym na ifradzwieki, w ciagu kilku miesiecy umiera
30% mieszkancow to zjawisko nie pozostaje jedynie w zakresie rozwazan
teoretycznych.

Infradzwieki zabijaja i o tym powinni byc uczeni studenci budownictwa,
architektury, ochrony srodowiska itd.
Niestety temat infradzwiekow i ochrony przed infradzwiekami w Polsce
lezy i nikt sie nim nie zajmuje w takim zakresie na jaki zasluguje, z
uwagi na generowane zagrozenia dla zdrowia i zycia.

Znamy temat infradzwiekow glownie z publikacji popularno-wojskowych o
zastosowaniu infradzwiekow w wojsku, do rozganiania demonstracji
duzej mocy generatorami infradzwiekow , montowanymui na helikopterach. W
wyniku ktorych dzialania ludzie dostawali bolu glowy, wymiotow,
rozwolnienia i ze wstydem pospiesznie opuszczali miejsce demonstracji.

A w internecie na ten temat mozna znalezc setki publikacji naukowych,
raportow naukowych, medycznych, opisujacych zagrozenia, powiklania.
Niestety temat ten nadal jest tematem "tabu" podobnie jak byl temat
"skor" i pewnie dopiero znow prasa go podniesie do rangi tematu
krajowego, gdy opisze przypadki utraty zdrowia, zgonow, powiklan,
wywolanych infradzwiekami.

Infradzwieki sa szczegolnie dewastacyjne dla zdrowia noca, gdy uklad
sluchu nie sledzi dzwieku, a drgania przenoszone przez sciany, mury,
podloge, sufit, z niska czestotliwosci kilku drgan na sekunde lub nawet
na minute, z duza moca sciskaja nasze cialo, glowe, serce i rozkurczaja.
Te zmiany cisnienia opisywane i znane w pogodynce telewizyjnej, jako
sytuacja barometryczna, nastepuja ze 100 krotnie wieksza
czestotl;iwoscia.
Cisnienie ciala sie zwieksza i zmniejsza kilka razy na sekunde, minute
i gdy czestotliwosc infradzwiekow jest zgodna z czestotliwoscia pracy
serca, tetna, to moze nastapic migotanie przedsionkow, moga wystapic
omdlenia, uczycia paralizu, bezwladu konczyn, i te znane kazdemu
"mrowki" chodzace po nogach.

Przebywanie w takim pomieszczeniu przez kilka miesiecy, lat, grozi
powaznym uszczerbkiem na zdrowiu, jak i zagraza zyciu.
Szczegolnie osoby starsze latwo ujawniaja oddzialywanie infradzwiekow.
Traca swiadomosc, omdlewaja, doznaja paralizu ciala, traca pamiec, mocza
sie, gdyz infradzwieki zaburzaja komunikacje mozgu z organami i generuja
substancje uboczne, ktore maja na celu przystosowanie organizmu do
kontaktu z infradzwiekami.

Przypadki czestych niewyjasnionych zgonow rejestrowano nad wyrobiskami
kopalnianymi, gdzie w wyniku podpowierzchniowych robot gorniczych,
maszyny urabiajace generowaly infradzwieki przenoszone na powierchnie
ziemi i przez fundamenty i szkielet budynku, bezposrednio oddzialywujace
na mieszkancow.

Dlatego tak istotne jest zamieszkiwanie w strefach ciszy, tam gdzie nie
ma halasu generowanego przez obiekty przemyslowe, wentylatory,
klimatyzacje, maszyny elektryczne, silniki diesla.
Niestety w miastach mozna znalezc wiele obiektow generujacych
infradzwieki.
Od kolektorow sciekowych, ktore dzialaja jak wielkie tuby basowe,
wzmacniajace i genrerujace infradzwieki o mocy rzedu tysiecy wat,
po systemy wentylacyjne, klimatyzacji, chlodzenia, pracujace agregaty,
linie kolejowe, po ktorych jadace wagony regularnie stukaja z duza sila
w dylatacje miedzy szynami i te fale rozchodza sie wzdluz i poprzek
torow do sasiadujacych budynkow.

Kto mieszka w poblizu torow kolejowych, dworca kolejowego, ma domek,
dzialke rekreacyjna w poblizu linii kolejowej ten zna to uczucie
dudnienia ziemi, w czasie przejazdu pociagu towarowego.
Dalej lotniska, ktore jednak sa polozone na takich obszarach, ze
mieszkancy moga byc chronieni.

A potem silniki diesla , duzej mocy na kutrach, statkach morskich
i cala dziedzina maszynowi, napedzanych duzej mocy silnikami diesla.
Nawet w samochodach osobowych, silniki moga wywolywac infradzwieki,
gdy masy sa niewywazone, a drgania moze wywolywac wal napedowy,
uklad wydechowy, dzialajacy na wolnych obrotach jak silnik odrzutowy.
Wywolujac cykliczne sprezanie mieszanki, zaplon, rozprezenie, wydech i
naprezenie ukladu wydechowego.
I gdy taki silnik jest uruchomiony na wolnych obrotach, to parkujac
taki samochod w poblizu budynkow, podziemnych instalacji
wodno-kanalizacyjnych, w sasiadujacych budynkach slychac
drgania szyb, kieliszkow, drga powietrze, nieraz spadnie szklanka ze
stolu.
Ale najwieksze zagrozenia tego typu moga wystepowac wsrod pacjentow na
salach operacyjnych, u pacjentow z wsczepionymi rozrusznikami serca,
zastawkami.
Oni sa szczegolnie narazeni na te niskie czestotliwosci, gdyz u nich
kazde trwajace dluzej zaburzenie pracy serca, moze doprowadzic do zgonu.

Jak skuteczne sa infradzwieki i dzwieki niskiej czestotliwosci wie kazdy
z filmow przygodowych o indianach, plemionach afrykanskich.
Uzywane przez nich tam-tamy, generowaly dzwieki slyszalne w ogledlosci
wielu kilometrow, gdyz wlasnie dlugosc fali infradzwiekow to kilometry
i dlatego fale te nie ulegaja tlumieniu poprzez wykladzine, welne
mineralna, styropian, ziemie, wode, i z duza moca sa przekazywane na
odleglosci wielu kilometrow.

I np. prasa hydrauliczna, mechaniczna, pracujaca w zakladzie w
odleglosci kilkuset metrow, po drugiej stronie drogi, za ogrodzeniem,
moze tak oddzialywac, ze w sasiadujacych budynkach mieszkancy beda
odczuwali znuzenie, migreny, bole glowy, zaburzenia widzenia, beda czuli
sie slabo, mieli zaburzenia pracy serca, nerwice.
I niestety takie zdarzenia maja miejsce, gdyz nikt ich nie bada.
Takie wplywy, poniewaz nieslyszalne, sa lekcewazone, niezaleznie od
ich mocy i przekazywanej energii.

Ludziom przeszkadza wlaczona syrena alarmowa, alarm w samochodzie, gdy
te czestotliwosci sa wzmacniane przez uklad sluchu, a niskie dzwieki
ponizej 20 Hz, pozostaja nieslyszalne i niewykrywalne.
A zaburzenia zdrowia nie sa z nimi kojarzone, poniewaz skoro nie
slychac, to skad wiadomom ze zagrozenie istnieje.

Jedyna nadzieje pozostaje taka, ze sprzet akustyczny objety zostanie
kontrola i normami ochrony czlowieka przed halasem.
Niestety rozwoj akustyki i sprzetu audio-video idzie w kierunku efektow
psycho-delicznych, coraz wiekszej mocy subwooferow.
I moze sluchanie przez godzine niskich dzwiekow o mocy 100 czy 1000 W
jest do zniesienia, ale przez wiele, dni, tygodni, miesiecy, prowadzi do
utraty zdrowia a nawet zycia.

Nie wystarcza rozdzkarze, radiesteci, ktorzy wlasnie rozdzakami,
wahadelkami wykrywaja infradzwieki.
Do tego potrzebny jest zespol laboratoriow ze sprzetem, aby przebadac
kazdy dom, dzielnice, ulice i sporzadzic mape kraju z obszarami zagrozen
i strefami bezpiecznymi, strefami ciszy.
I kazda budowla, budynek, instalacja przemyslowa, powinna byc badana po
oddaniu do eksploatacji, czy nie generuje szkodliwego promieniowania
akustycznego.

Przykladem jak wielkie to moga byc moce i zagrozenia, jest zwykly kran z
woda.
Gdy w wyniku poluzowania, uszkodzenia sie grzybka, zostanie on wprawiony
przez wode w dragania i utworzy sie fala stojaca,
to cala instalacja wodna w budynku bedzie drgala, rury beda glucho
dudnily i nikt nie bedzie znal przyczyny, a wystraczy potem jedynie
dokrecenie kranu i zaklocenie ustapi.
Takie dragania w ukladzie zasilania wodnego przenosza sie na caly
budynek, na siec i to od jednego domowego kranu,
a gdy zrodlem tych drgan sa urzadzenia przemyslowe, instalacje duzej
mocy, to dragania sa slyszalne w odleglosci wielu kilometrow.

Obecnie tlumaczy sie zaburzenia i katastrofy w trojkacie bermudzkim
wladzie generowaniem pod powierchnia oceanu infradzwiekow.
W czasie wojny Japonczycy stosowali tortury zlapanych zolnierzy
zamykajac ich w pomieszczeniu, w ktorych cyklicznie opadala kropla wody,
co okolo sekundy, stosowano tez metode aby kropla spadala na glowe.
Po kilku godzinach/dniach zlapany zolnierz calkowicie tracil sile woli,
kontrole nad soba i ujawnial wszystkie tajemnice.

Kto jest zainteresowany tym tematem moze znalezc w internecie setki
artykulow na ten temat, publikacji naukowych, raportow, opracowan
medycznych.
Niestety w praktyce niewiele z tego wynika.
Infradzwieki szkodza naszemu zdrowiu i zyciu od lat.

Jacek

1. Data: 2002-02-04 11:43:06

Od: "Szczepan" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd masz takie ciekawe hipotezy?
Gdzie mozna poczytać na ten temat coś więcej?

1. Data: 2002-02-04 12:31:07

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Expierd, czy myslales juz o zalozeniu wlasnej strony www? Ze zbiorem
wszystkich twoich tekstow?
A moze cos takiego juz jest?

J.

1. Data: 2002-02-04 13:59:59

Od: "mirek kosmala" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ty jesteś naprawde niezły model
a ile osób wciągnąłeś w dyskusję
gratulacje

1. Data: 2002-02-04 14:00:27

Od: "mirek kosmala" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-02-04 14:51:25

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast zawracac glowe poczytaj na temat infradzwiekow w internecie.
I nie powtarzaj sie.
W Polsce infradzwiekami zajmuje sie jedynie kilka osob.
Jestem jedna z nich.
Jak na razie temat ochrony przeciw infradzwiekom jest otwarty.
Jedni korzystaja z rozdzkarzy, bioterapeutow, inni rezygnuja.

Niestety to co nieslyszalne jest traktowane jako nieistniejace.
A potem ktos sie dziwi ze czesto choruje, ma dolegliwosci, a nie zna
przyczyny.

1. Data: 2002-02-04 14:56:41

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan wrote:

> Skąd masz takie ciekawe hipotezy?
> Gdzie mozna poczytać na ten temat coś więcej?

Moze napisze ksiazke na ten temat, jezeli bedzie duze zainteresowanie.
Zgromadzilem juz ok. 500 prac na temat zagrozen wynikajacych z
ekspozycji na infradzwieki.

Jacek

1. Data: 2002-02-05 07:09:11

Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze napisze ksiazke na ten temat, jezeli bedzie duze zainteresowanie.
> Zgromadzilem juz ok. 500 prac na temat zagrozen wynikajacych z
> ekspozycji na infradzwieki.

I robie sobie teraz copy&paste zeby podraznic ta grupe...
Liczyles jaka jest czestosc rezonansowa puszki mozgowej?

Pomocy!!! Komis z AGD RTV i meblami
Gdzie kupic filtr do nawilzacza?
Już wkrótce nastanie "Wielka Rewolucja"
ARCHITEKT-PROJEKTY!!!