Inna kasa chorych

11. Data: 2001-12-17 13:16:29

Temat: Re: Inna kasa chorych
Od: ".:martin:." <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
news:Pine.GSO.4.31.0112171406090.11657-100000@dorota
.am.torun.pl...

> [...]
> skierowaniem od lekarza pierwszego kontaktu ze swojego miejsca
> zamieszkania - takie skierowanie jest honorowane jedynie na
> terenie wlasnej kasy.W przypadku leczenia szpitalnego
> pacjent ma prawo wybrac dowolny szpital niezaleznie od kasy
> w jakiej jest ubezpieczony a rozliczenie powinno byc dokonane
> miedzy kasami, aczkolwiek w praktyce niestety kasy nie wywiazuja
> sie z obowiazku wzajemnego rozliczania, przez co niektore
> placowki sluzby zdrowia wymagaja promes, ktorych wydania z mocy
> prawa kasa nie moze odmowic (jesli odmawia to bezprawnie)

A co z lekarzami do ktorych nie trzeba skierowania, np ginekolog,
stomatolog?

Marcin

12. Data: 2001-12-17 13:30:32

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Dec 2001, .:martin:. wrote:

> A co z lekarzami do ktorych nie trzeba skierowania, np ginekolog,
> stomatolog?

korzysta Pan z tych, ktorzy udzielaja porad na terenie akademickiej
przychodni lekarskiej lub wskazanych przez ta przychodnie (tak
przynajmniej jest w Toruniu)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

13. Data: 2001-12-17 13:43:23

Od: ".:martin:." <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

.am.torun.pl...

> korzysta Pan z tych, ktorzy udzielaja porad na terenie akademickiej
> przychodni lekarskiej lub wskazanych przez ta przychodnie (tak
> przynajmniej jest w Toruniu)

No to teraz inaczej.
A co jak nie jestem studentem, jestem na utrzymaniu rodzicow i chce isc
powiedzmy do ginekologa na tereni innej kasy chorych?

Marcin

14. Data: 2001-12-17 13:57:38

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co jak nie jestem studentem, jestem na utrzymaniu rodzicow i chce isc
> powiedzmy do ginekologa na tereni innej kasy chorych?
> Marcin

Obawiam się, Marcinie, że wizyty u ginekologa to Ci żadna kasa nie pokryje
;-))

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

15. Data: 2001-12-17 14:16:07

Od: ".:martin:." <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NakaiSuzuki" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Obawiam się, Marcinie, że wizyty u ginekologa to Ci żadna kasa nie pokryje
> ;-))

:-))
A przeczytales wyszytkie posty.

No to powiedzmy do stomatologa

Marcin

16. Data: 2001-12-17 14:46:50

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

".:martin:." <m...@m...pl> wrote in

>:-))
> A przeczytales wyszytkie posty.

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

17. Data: 2001-12-17 15:13:44

Od: ".:martin:." <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ".:martin:." <m...@m...pl> wrote in

> Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

Spoko. Chodzi mi tylko to ze ten caly system jest pojeba...<pi> przepraszam
za brzydkie slowa.
A co jak nie jestem studentem i chce isc do dentysty na terenie innej kasy
chorych?
to juz musze placic? co mi po szpitalu
Jak zwylke nasi prawodwacy nie potrafia przewidywac pewnych sytuacji

Marcin

18. Data: 2001-12-17 22:49:58

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

".:martin:." <m...@m...pl> wrote in message

> [...]

> zapisywaniu sie do ginekologa mowi pacjentkom: "Z dobrego serca Pani radze
> prosze sie tutaj nie leczyc!"
> Pracujace w tej przychodni w poradni ginekologicznej lekarki maja
przydomek:
> "rzezniczki".
>
> Czy bez zmainy kasy chorych mozna sie leczyc w prywatnych gabinetach ktore
> maja podpisany kontrakt z miejscowa kasa chorych?
> Prosze o jasna odpowiedz jezeli mozna. Ewentualnie jak wyglada procedura
> zmiany kasy chorych. Szczegolnie w przypadku studentow ktorzy nie sa

Zmiana kasy chorych przez studentke bedaca na wylacznym utrzymaniu rodzicow
jest o tyle utrudniona, ze jej ubezpieczenie jest powiazane z ubezpieczeniem
osoby, ktora ja ze soba zglosila (ojca lub matki).
Skoro jednak jednoczesnie z przychodni studenckiej we Wroclawiu nie da sie
korzystac ...
W tej sytuacji proponuje przyjrzec sie blizej punktowi 3 mojej pierwotnej
odpowiedzi.
A co ciekawego znajduje sie w najnowszej nowelizacji ustawy o powszechnym
ubezpieczeniu zdrowotnym? W art. 62 ustawy o PUZ dodano ust. 1a w brzmieniu
"W razie zameldowania ubezpieczonego na pobyt czasowy poza obszarem
dzialania wlasciwej kasy chorych, swiadczen udziela swiadczeniodawca, z
ktorym kasa chorych wlasciwa ze wzgledu na miejsce czasowego zameldowania
ubezpieczonego zawarla umowe o udzielanie swiadczen"
Zmiana ta znajduje sie w art. 1 ust.56 ustawy z 20.07.2001 r. o zmianie
ustawy o powsz. ubezp. zdrow. oraz niektorych innych ustaw
(Dziennik Ustaw z 2001 r. Nr 88, pozycja 961).
Moze warto sie w ten Dziennik Ustaw zaopatrzyc?

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

19. Data: 2001-12-17 23:04:09

Od: ".:martin:." <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (Dziennik Ustaw z 2001 r. Nr 88, pozycja 961).
> Moze warto sie w ten Dziennik Ustaw zaopatrzyc?

No tak. Ale student nie jest ubezpieczonym w pelnym tego slowa znaczeniu.
Korzysta z ubezpiecznia rodzicow.
Jak to w tych wypadkach interpretowac?
Dzieki za nr ustawy, zaraz do niej zobacze.
Ciekawe czy jak w przychodni rzuce poroma ustawami to ze tak powiem
"wymiekna".
Dotychczas w innyc sytuacjach po straszeniu ustawami zawsze dochodzilem
swojego
Czasami nie majac zielonego pojecia o czym mowie (no raz chyba ktos mnie
zagial) ale to inna historia

Marcin

20. Data: 2001-12-18 22:46:55

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brzmieniu
>

> No tak. Ale student nie jest ubezpieczonym w pelnym tego slowa znaczeniu.

Wlasnie dlatego jest problem ze zmiana kasy chorych (transakcja wiazana).
Natomiast korzystanie z osrodkow innej kasy chorych wynika z przebywania na
ich terenie.
Wystarczy byc ubezpieczonym (w jednej kasie chorych) i zameldowanym na czas
okreslony ( w drugiej).
Na wszelki wypadek mozna postarac sie o dowolny dowod, ze jest sie w ogole
zgloszonym do ubezpieczenia.
> [...]
> "wymiekna".
> Dotychczas w innyc sytuacjach po straszeniu ustawami zawsze dochodzilem
Dlatego doradzam nabycie podanego numeru Dziennika Ustaw, zaznaczenie
istotnego fragmentu i odwolywanie sie do aktualnych, zmienionych, przepisow.

Pozdrawiam,
Marta

SkyNet.com
Odciski