Instalacja elektryczna w kuchni.

1. Data: 2001-10-16 08:00:53

Temat: Instalacja elektryczna w kuchni.
Od: "Matias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jak przygotować gniazdka do urządzeń elektrycznych (lodówka, piec,
zmywarka)w kuchni?
Pozdrawiam
Mateusz

1. Data: 2001-10-16 09:43:28

Temat: Re: Instalacja elektryczna w kuchni.
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Matias wrote:

> Jak przygotować gniazdka do urządzeń elektrycznych (lodówka, piec,
> zmywarka)w kuchni?

wszystkie z bolcem uziemiajacym. najlepiej sprawe skonsultowac z
elektrykiem.
aha. do kazdego gniazdka oczywiscie 3 kable, faza, zero i uziom.
w niektorych przypadkach kabel tzw. uziomu laczy sie z zerem, na wejsciu
instalacji elektrycznej.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-10-16 09:46:24

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...wbc.lublin.pl...

> wszystkie z bolcem uziemiajacym.

Ja tylko w kwestii formalnej:

czy to nie jest przypadkiem bolec do "zerowania"?
AFAIR to dawno temu uczono mnie, ze zerowanie to nie to samo co uziemienie
oraz ze lepiej jest stosowac zerowanie niz uziemienie.

Karol

1. Data: 2001-10-16 10:27:31

Od: "Matias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszystkie z bolcem uziemiajacym. najlepiej sprawe skonsultowac z
> elektrykiem.
Miałem na myśli bardziej lokalizacje i ilość gniazdek, niż rodzaj.
Czy gniazdo do zmywarki umieścić za czy obok, jeżeli obok to w jakiej
maksymalnie odległości od planowanego miejsca dla zmywarki?
Czy dla płyty ceramicznej i piekarnika zostawić kabel luzem czy zrobić
gniazdo trójfazowe?
Czy płyta ceramiczna i piekarnik mogą być zasilane jednym przewodem 3
fazowym?
Ile gniazdek jest optymalnie mieć w przestrzeni roboczej blatu. Mowiono mi
nawet o 20.
Pozdrawiam
Mateusz

1. Data: 2001-10-16 10:43:19

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Matias <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qh22l$jnu$...@n...tpi.pl...

> Ile gniazdek jest optymalnie mieć w przestrzeni roboczej blatu. Mowiono mi
> nawet o 20.

Bedziesz prowadzil restauracje czy kuchnie w domu na swoje potrzeby? :-)
20 gniazdek! Ladna ilosc. Ile urzadzen chcesz do nich podlaczyc?

Karol

1. Data: 2001-10-16 10:57:00

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Matias wrote:

> Miałem na myśli bardziej lokalizacje i ilość gniazdek, niż rodzaj.
> Czy gniazdo do zmywarki umieścić za czy obok, jeżeli obok to w jakiej
> maksymalnie odległości od planowanego miejsca dla zmywarki?
Ja mam obok - pod zlewozmywakiem, dzięki czemu mam do niego łatwy
dostęp.

> Czy dla płyty ceramicznej i piekarnika zostawić kabel luzem czy zrobić
> gniazdo trójfazowe?
IMHO lepiej łączyć kablem na sztywno. na pewno wyeliminuje to groźbę
grzania się styków, a poza tym mam wątpliwości, czy za piekarnikiem jest
dosyć miejsca na gniazdo i wtyczkę trójfazową.

> Czy płyta ceramiczna i piekarnik mogą być zasilane jednym przewodem 3
> fazowym?
Jeżeli kupujesz model piekarnik + płyta, to płytę podłącza się specjalną
wtyczką przez piekarnik (tak jest w każdym razie w Zanussi).

> Ile gniazdek jest optymalnie mieć w przestrzeni roboczej blatu. Mowiono mi
> nawet o 20.
Ile????
:-)
Daj 3 - 4 podwójne. Zależy jak duży masz ten blat.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2001-10-16 15:06:27

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol wrote:

> Ja tylko w kwestii formalnej:
>
> czy to nie jest przypadkiem bolec do "zerowania"?
> AFAIR to dawno temu uczono mnie, ze zerowanie to nie to samo co uziemienie
> oraz ze lepiej jest stosowac zerowanie niz uziemienie.

problem tym ze wiekszosc instalacji zerujacych, ma podpiety bolec
w samym gniazdku zamiast w dojsciu instalacji. jest to powodem wielu
porazen, bo uzywany do zasilania przewod 'zero' tez sie przepala.

1. Data: 2001-10-18 20:50:14

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski wrote:

> Matias wrote:
[...]
> Ile????
> :-)
> Daj 3 - 4 podwójne. Zależy jak duży masz ten blat.

1. kuchenka mikrofalowa
2. mikser/robot
3. telewizor
4. czajnik elektryczny
5. zmywarka
6. jakies oswietlenie dolne
7. wentylator
8. mlynek na smieci
9. radyjko
10. lodowka
11. zegarek
12. okap
13. alarm p/poz
14. notebook :-)
15. ekspres do kawy
16. otwieracz do puszek
17. maszynka do krajania chleba
18. telefon
19. pralka
20. ... ?

--w

1. Data: 2001-10-19 07:27:41

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> [...]
> >

> 1. kuchenka mikrofalowa
Można umieścić w górnej szafce, gniazdko pod sufitem.
> 2. mikser/robot
OK
> 3. telewizor
Na blacie?
> 4. czajnik elektryczny
OK
> 5. zmywarka
???
> 6. jakies oswietlenie dolne
???
> 7. wentylator
???
> 8. mlynek na smieci
???
> 9. radyjko
OK
> 10. lodowka
???
> 11. zegarek
Nie na baterie?
> 12. okap
???
> 13. alarm p/poz
???
> 14. notebook :-)
:-)
> 15. ekspres do kawy
OK
> 16. otwieracz do puszek
OK
> 17. maszynka do krajania chleba
OK
> 18. telefon
Domyślam się, że bezprzewodowy? Czy aby blat kuchenny to najwygodniejsze
miejsce dla bazy? :-)
> 19. pralka
???
> 20. ... ?
Toster / Gofrownica

Znaki zapytania oznaczają moje zdumienie, że chciałbyś przyłączać te
urządzenia do gniazdek nadblatowych! :-)

Ja mam 4 m blatu, na stałe podłączone czajnik oraz toster, pozostałe
gniazdka są wolne. Z Twoich propozycji 6 uważam za realne + jedna moja.
Nadal wystacza 4x2 gniazdek, a przyznam, że nie wyobrażam sobie
trzymania tego wszystkiego na 4 - 5 m blatu! :-)

Michał

1. Data: 2001-10-19 14:41:21

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@i...poznan.pl> napisał w wiadomości
...> > 20. ... ?
> Toster / Gofrownica
>
> Znaki zapytania oznaczają moje zdumienie, że chciałbyś przyłączać te
> urządzenia do gniazdek nadblatowych! :-)

No przecież Twój poprzednik robił sobie jaja! :-)

> [...]
> Nadal wystacza 4x2 gniazdek, a przyznam, że nie wyobrażam sobie
> trzymania tego wszystkiego na 4 - 5 m blatu! :-)

Nad blatem mam 3 gniazdka podwójne i żona póki co nie narzeka.
(Jedno gniazdko jest wykorzystane stale - czajnik i toster.)

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl