Instalacja gazowa - do kogo należy naprawa?

11. Data: 2007-12-07 09:00:08

Temat: Re: Instalacja gazowa - do kogo należy naprawa?
Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie słyszałem o przypadku aby jednen licznik był na pięć mieszkań.

są w Polsce bloki, gdzie jest jeden gazomierz
i zużycie rozlicza się ryczałtem;

g.

12. Data: 2007-12-08 02:19:03

Od: "Marek" <d...@t...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "." <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> napisałem rura do 5 mieszkań a nie licznik

> pogotowie gazowe usunie nieszczelności przy liczniku, niemniej wypadałoby
> samemu zakręcić zanim przyjadą

> ok, wiadomo komu
> czyli wg Twojego rozumowania jak przecieka dach to niech się frajer z
> ostatniej kondygnacji martwi?
> tylko kto wtedy płaci za załatanie dziury - ten co mu cieknie czy wszyscy
> z ostatniej kondygnacji? bo komu zależy na usunięciu usterki nie ulega
> wątpliwości.

Obracasz kota ogonem. Powtórzę jeszcze raz co pisałem wcześniej:

Art 3 ust 2 Ustawy o własności lokali:

"Nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i urzadzenia, które
nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali."

Dach niestety nie przykrywa jednego mieszkania należy więc do nieruchomosci
wspólnej.

Zamykając zawór na odgałęzieniu pionu przed licznikiem - instalacja gazowa
dalej działa i tylko jedno mieszkanie nie ma gazu. Wynika z tego, że część
instalacji za zaworem służy tylko jednemu właścicielowi, więc nie należy do
nieruchomości wspólnej.

Przystępniej nie potrafię. EOT

Marek

13. Data: 2007-12-08 02:22:48

Od: "Marek" <d...@t...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:fjb22n$oon$1@inews.gazeta.pl...

> są w Polsce bloki, gdzie jest jeden gazomierz
> i zużycie rozlicza się ryczałtem;
>
> g.

Z kim wtedy gazownia zawiera umowę na dostawę gazu?

Marek

14. Data: 2007-12-08 11:55:36

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego, że część instalacji za zaworem służy tylko jednemu właścicielowi,
> więc nie należy do nieruchomości wspólnej.

tak!!! za zaworem,
czyli to co przed zaworem jest częścią wspólną i płaci wspólnota - niestety
nie wynikało to z Twojego pierwszego postu, a właściwie twierdziłeś inaczej
:)

eot

15. Data: 2007-12-08 13:24:11

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z kim wtedy gazownia zawiera umowę na dostawę gazu?

ze wspólnotą/spółdzielnią/gminą/właścicielem prywatnym?
tak jak w przypadku CO z sieci miejskiej, wody/ścieków,
wywozu śmieci?

z Google wyskakuje taki przykład:
http://www.smj-rumia.pl/index.php?w=f&d=87&i=2

p.IV