Instalacja głośnikowa w salonie

1. Data: 2011-04-28 05:06:48

Temat: Instalacja głośnikowa w salonie
Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Z czasem zabiorę się za rozporwadzenie instalacji głośnikowej w salonie. W
zasadzie sprawa prosta, główny panel w centralnym punkcie a od niego
połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować. Czy
typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi
beztlenowej czy jednak YDYp 2x1,0 mm?
W salonie nie ma jeszcze tynków.

2. Data: 2011-04-28 11:56:34

Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał(a):

> [...]
>połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować. Czy
>typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi

Im dluzszy kabel (a zeby dotrzec w salonie na tylne sorroundy bedzie dlugi)
tym lepiej im grubszy. Kabelki 0,75 to badziew, kup porzadny miedziany kabel
2x2.5mm., wystarczy taki za 2 czy 3 zl za metr. W grubszym kablu lepiej przenoszony
jest tez bas, a straty beda mniejsze.
Naprawde, nie bierz cienkiego szajsu i jak juz robisz porzadnie w salonie - to zrob
to porzadnie.

3. Data: 2011-04-28 12:41:36

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca wrote:

> Im dluzszy kabel (a zeby dotrzec w salonie na tylne sorroundy bedzie
> dlugi)
> tym lepiej im grubszy. Kabelki 0,75 to badziew, kup porzadny
> miedziany kabel 2x2.5mm.,

ja tam radze kupić normalny przewód jak do instalacji eletrycznej znaczy
drut 2.5mm2

a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie zasiarczonej
dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

4. Data: 2011-04-28 13:23:33

Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie
> zasiarczonej dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

Tak właśnie myślałem. 2x2,5 mm drut.

Dzięki

5. Data: 2011-04-28 18:08:04

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

>a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie zasiarczonej
>dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

Mam kilkanascie metrow takiego przewodu od roku 2004, kiedy to kupilem
ampli i nic takiego nie zuwazam przez przezroczysta izolacje. Przewod AFAIR 4 czy 5
zl/m2.
Jedyne co sniedzieje to w miejscu, gdzie jest zdjeta izolacja i nie zalutowany
koniec.

6. Data: 2011-04-29 08:12:45

Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja wsadzilem w sciany kable glosnikowe jeszcze nie podlaczylem niczega
a juz uklad mebli mi sie zmienil i kaszana, nijak nie pasuje do
ustawienia. Teraz dyndaja mi takie dwa kikuty.

KADAR

7. Data: 2011-04-29 15:08:05

Temat: Re: Instalacja głośnikowa w salonie
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować. Czy
> typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi

zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci odpowiedzieć
zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości przewodu.

8. Data: 2011-04-29 15:44:29

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-28 13:56, Przesmiewca pisze:

> W grubszym kablu lepiej przenoszony
> jest tez bas...

Que? o_O

JK

9. Data: 2011-04-29 17:03:53

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

> zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci odpowiedzieć
> zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości przewodu.

i impedancji głośników.

10. Data: 2011-04-29 20:00:25

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:

> zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci
> odpowiedzieć zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości
> przewodu.

2.5 mm2 napewno mu wystarczy, chyba że kupi wzmacniacze estradowe po 5kW :)

Pronto
Mastercook PTD-1036 lub PTDE 106 lub whirlpool AWE 6519/P
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
mikrofala Amica
aqua stop