Instalacja głośnikowa w salonie

11. Data: 2011-04-30 13:23:01

Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

JK <s...@p...onet.pl> napisał(a):

>Que? o_O

Puszczales kiedys basy przez kabelek grubosci wlosa?

12. Data: 2011-04-30 13:23:54

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

>i impedancji głośników.

I koloru obudowy.

13. Data: 2011-04-30 13:24:39

Temat: Re: Instalacja głośnikowa w salonie
Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

>zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci odpowiedzieć
>zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości przewodu.

No jasne, 2.5mm na pewno mu bedzie za malo. Zastanow sie po co te madrosci.

14. Data: 2011-04-30 13:25:53

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kadar <o...@g...com> napisał(a):

>Ja wsadzilem w sciany kable glosnikowe jeszcze nie podlaczylem niczega
>a juz uklad mebli mi sie zmienil i kaszana, nijak nie pasuje do
>ustawienia. Teraz dyndaja mi takie dwa kikuty.

Wspolczuje :)
Ja zarobilem kabelki wiec mam gniazda bananowe, pod spodem polka,
wiec mam tez dosc sporo pola manewru.

15. Data: 2011-04-30 15:29:01

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca wrote:

> Puszczales kiedys basy przez kabelek grubosci wlosa?

tu jest dobre, cycat z jakiejś strony sklepu z przewodami:

"Przewód głośnikowy BassFlex o przekroju 2x 2,5 mm2 firmy Bandridge z serii
Profigold, model PGC 7254.
Wykonany w technologii Bass Conductor - posiada wewnątrz splotu specjalny
przewód o przekroju 0,75 mm2 przeznaczony do przenoszenia niskich
częstotliwości (zapewnia to szybki i głęboki bas). Wiązka oplatająca (264x
0,10 mm2) zajmuje się przenoszeniem średnich oraz wysokich częstotliwości."

boskie bzdety...

16. Data: 2011-04-30 17:25:26

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>0,10 mm2) zajmuje się przenoszeniem średnich oraz wysokich częstotliwości."

Szybki bas :)

17. Data: 2011-04-30 18:49:11

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" <p...@v...com.pl> wrote in message

> I koloru obudowy.

Przekonanie o byciu dow_cipasem.

18. Data: 2011-04-30 20:03:15

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

>"Przesmiewca" <p...@v...com.pl> wrote in message

>Przekonanie o byciu dow_cipasem.

Gdziezbym smial konkurowac, twoj dowcip byl zdecydowanie lepszy.

19. Data: 2011-04-30 20:38:40

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-28 07:06, ***Einstein*** pisze:
> [...]
> połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować.
> Czy typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi
Jakiej mocy te głośniki planujesz?
Zapewne nie mniej niż 4Ohmy (może 8Ohm), nawet bardzo dobre kina domowe
nie używają mocy większych niż 50-70W na satelity, i to tylko w
szczycie, więc prądy szczytowe gdzieś około 4A.

Jakbyś dał kable 2.5mm^2 i długie na 100m - ich rezystancja byłaby około
1.5ohma, co jest ~20% w stosunku do rezystacji głośnika 8Ohm. Całkiem do
przyjęcia.
Jakbyś do kazdego głośnika dał tylko 20m kabla z drutem 2.5mm^2 - to już
tylko 0.3 Ohma, pomijalne zupełnie. Przy 20m dając przewód 0.5mm^2
otrzymasz taką samą rezystancję jak przy 100m 2.5mm^2, czyli nadal nie
tak źle...

W skrócie - daj kable takie jak dajesz do wszystkiego innego, zapewne
przy instalacji znajdzie się dużo YDYp 1.5mm^2 i taki się nada całkiem
dobrze, chyba że dajesz po 100m do każdego głośnika, to weź 2.5.
Z obu końców dasz sobie ładne puszki na ścianie, z zaciskami albo
bananami, i od nich podłączysz gustowną złotą plecionką w przeźroczystej
izolacji...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
173

20. Data: 2011-05-01 06:55:15

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdziezbym smial konkurowac, twoj dowcip byl zdecydowanie lepszy.

Jasne, zwłaszcza gdy przeciążysz pół basem SPDIFa.

Pronto
Mastercook PTD-1036 lub PTDE 106 lub whirlpool AWE 6519/P
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
mikrofala Amica
aqua stop