Instalacja głośnikowa w salonie

51. Data: 2011-05-12 21:40:30

Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-02 01:21, quent pisze:

> Dużo częściej co prawda miałem okazję testować kolumny głośnikowe niż
> kable ale kiedyś robiłem taki test dla siebie mając kable od jakiegoś
> budżetowego kombjana 1mm2 oraz dosyć grube bo 4mm2 kable głośnikowe
> bandridge (oba po max 10m), które podłaczyłęm w bi-wiring i dało się
> usłyszeć różnice coś więc ją musiało powodować.

To się nazywa autosugestia...

52. Data: 2011-05-25 07:10:07

Temat: Re: Instalacja głośnikowa w salonie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2011 23:35, quent pisze:

> Tylko proszę, czytaj więcej niż ostatni post bo to już jest irytujące
> zwyczajnie. Nigdzie nie piszę, że jest to jedyny faktor mający wpływ na
> dźwięk. Ciężko wyczuć jak mocno to wpływa na przenoszenie wysokich tonów
> dlatego od razu dodaję, że przewody trzeba posłuchać zanim się wyda
> kasę. Tak samo jak każdy inny komponent audio. Najlepiej wziąć ze sobą

No to posłuchaj - w podwójnej ślepej próbie, której audiofile boją się
jak diabeł święconej wody, bo w tych próbach okazuje się, że audiofila
można zastąpić rzutem monetą ;->

> drut elektryczny dla porównania. Jak nie robi Ci różnicy to kładź w
> ścianach druty!
> Mnie robi i kupiłem plecionkę ale też bez szaleństw cenowych.

Plecionka nic nie zmienia dla efektu naskórkowego - potrzebny jest
przewód licowy z każdym włókienkiem osobno izolowanym.

A zważywszy że największe moce są potrzebne dla najniższych
częstotliwości - twoje obawy o efekt naskórkowy w kablach głośnikowych
to jakaś fobia.

53. Data: 2011-05-25 07:14:17

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.05.2011 01:21, quent pisze:

> Wzory są znane ale ja nie mam zamiaru na podstawie obliczeń wyrabiać
> sobie opinii nt. kabla. Zapominasz, że dotykamy dosyć sliskiej materii

Czyli uważasz, że kable używane do przesyłania dźwięków przestają
podlegać ogólnym prawom fizyki? ;->

> jaką jest dźwięk. Cała masa elektrycznych cech stanowi o tym czy dane

Dźwięk nie jest śliski.

> kolumny głośnikowe grają przestrzennie czy też dźwięk się do nich lepi
> nie tworząc żadnej sceny stereo. Masz na tę piękną scenę jakąś pewną

Dźwięk się lepi... Fascynujące. Co jeszcze? Może się sepuli?

[ciach]

> lub mniejsze ciśnienie akustyczne przekładające się na głośność tylko o
> charakter dźwięku. Nie podejrzewam, żeby przy tej długości kabla na tę
> zmianę miała wlyw tylko różnica przekrojów.

Charakter dźwięku... Może jeszcze jego osobowość, wykształcenie i
zdolność kredytowa?

54. Data: 2011-05-25 07:16:45

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.05.2011 10:32, quent pisze:

> Dla mnie jedyny sprzęt pomiarowy, który mi cokolwiek mówi to moje uszy.
> Wybierając kolumny czy wzmacniacz polegam na odsłuchu, nie podłączam
> oscyloskopu ani multimetra.
> Nie da się ocenić np. wzmacniacza po danych technicznych. Dwa mające te

Da się.

> same parametry w tabeli a jednak a każdy gra inaczej.

Bo jednego nienawidzisz, a drugi budzi sympatię?

[ciach]

> Nie wykluczone ale jednak myślę, że nie wydawało mi się. Test robiłem
> sam dla siebie więc nie miałem na celu udowadnianie czegoś komukolwiek.

ROTFL

55. Data: 2011-05-25 07:34:03

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.05.2011 01:03, Sierp pisze:

> to cie rozwala?
> chłopie, wejdź na stronę
> http://www.audiostrefa.pl/okablowanie-c-48.html?filt
er_id=45&sort=2a
> i poczytaj opisy kabli :-)

A ja polecam google i hasło "audiofilskie voodoo". Tam jest wszystko -
włącznie z magicznymi kamieniami poprawiającymi akustykę pomieszczenia i
lakierem do membran głośnikowych.

> normalnie jakbym czytał zachwyty kipera nad dobrym winem :P

Tutaj wyjdę na profana, bo wino to dla mnie zepsuty sok owocowy ;->

Za to mogę porozmawiać o herbatach :)

56. Data: 2011-05-25 08:26:48

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

> Da się.

Każdy gra inaczej. Trzeba posłuchać...

--
Pozdr. Q
www.elipsa.info

57. Data: 2011-05-25 08:30:42

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

> Dźwięk się lepi... Fascynujące. Co jeszcze? Może się sepuli?

Jak Tobie się nie sepuli to tylko się cieszyć!!

58. Data: 2011-05-25 08:35:43

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.05.2011 10:30, quent pisze:
> Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

> Jak Tobie się nie sepuli to tylko się cieszyć!!

Niestety - nie mam sepulek...

A bez tego odbiór dźwięku jest zubożony.

59. Data: 2011-05-25 08:38:36

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.05.2011 10:26, quent pisze:
> Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

> Każdy gra inaczej. Trzeba posłuchać...

To posłuchaj - w podwójnej ślepej próbie.

A potem w charakterze "eksperta" użyje się rzutu monetą.

60. Data: 2011-05-25 08:38:51

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
> Niestety - nie mam sepulek...
> A bez tego odbiór dźwięku jest zubożony.

No to temat sepulenia mamy załatwiony.
A jak kupujesz kolumny głośnikowe to słuchasz jak grają zanim wyłożysz kasę?

--
Pozdr. Q
www.elipsa.info
Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

Pronto
Mastercook PTD-1036 lub PTDE 106 lub whirlpool AWE 6519/P
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
mikrofala Amica
aqua stop