Instynkty

131. Data: 2015-09-30 20:51:02

Temat: Re: Instynkty
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.09.2015 o 20:47, Chiron pisze:
> To najsilniejszy instynkt, IMO.

Jak najsilniejszy? Porównaj to z oddychaniem, a jeśli oddychanie to
odruch to z instynktem jedzenia, snu, ostatecznie posiadania.
Porównaj chuć z miłością. Miłość jest silna, bez zaspokojenia chuci
można żyć.

132. Data: 2015-09-30 21:03:28

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.09.2015 o 20:47, Chiron pisze:
> To najsilniejszy instynkt, IMO.

Skoro chuć uważasz za tak silny instynkt to co powiesz o miłości?
To nie instynkt ale jedna z dwóch sił, które są potężniejsze od
człowieka: śmierci i właśnie miłości

133. Data: 2015-09-30 21:09:51

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.09.2015 o 21:03, zdumiony pisze:

> Skoro chuć uważasz za tak silny instynkt to co powiesz o miłości?
> To nie instynkt ale jedna z dwóch sił, które są potężniejsze od
> człowieka: śmierci i właśnie miłości

PYTASZ CO W MOIM ŻYCIU
Z WSZYSTKICH RZECZĄ GŁÓWNĄ

Pytasz, co w moim życiu z wszystkich rzeczą główną,
Powiem ci: śmierć i miłość - obydwie zarówno.
Jednej oczu się czarnych, drugiej - modrych boję.
Te dwie są me miłości i dwie śmierci moje.

Przez niebo rozgwieżdżone, wpośród nocy czarnej,
To one pędzą wicher międzyplanetarny,
Ten wicher, co dął w ziemię, aż ludzkość wydała,
Na wieczny smutek duszy, wieczną rozkosz ciała.

Na żarnach dni się miele, dno życia się wierci,
By prawdy się najgłębszej dokopać istnienia -
I jedno wiemy tylko. I nic się nie zmienia.
Śmierć chroni od miłości, a miłość od śmierci.

134. Data: 2015-09-30 21:17:38

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to z instynktem jedzenia, snu, ostatecznie posiadania.
> Porównaj chuć z miłością. Miłość jest silna, bez zaspokojenia chuci można
Nie czytałeś tego, co napisałem

--

Chiron

135. Data: 2015-09-30 21:19:24

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.09.2015 o 21:17, Chiron pisze:
> Nie czytałeś tego, co napisałem

Pisałeś, że bez seksu ludzie dziwnie się zachowują: zbierają pieniądze,
mordują albo albo oddają się dobroczynności.

136. Data: 2015-09-30 21:33:39

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Pisałeś, że bez seksu ludzie dziwnie się zachowują: zbierają pieniądze,
> mordują albo albo oddają się dobroczynności.

Niczego takiego nie napisałem.
Dobrze, spróbuję inaczej:

jest sobie ENERGIA. Jest jej stała ilość. Możesz ją obserwoać jako
rozgrzewanie się ciała. Albo jego ruch. Albo przepływ prądu elektrycznego.
Etc. Jednak- to ta sama energia ,która po prostu nawet w tym samym ciele-
może się różnie objawiać- na wiele sposobów. Na raz, lub osobno.

Teraz podstaw sobie u człowieka energię seksualna. To po prostu energia,
pochodząca z naszego libido. Mnich- poprzez medydacje- może np życ bez
kontaktów seksualnych- przekształci tę energię na energię pomagania ludziom,
modlitwy, etc. Rajdowiec- będzie operował tą energią seksualną ryzykując na
torze samochodowym (oczywiście- może też zwyczajnie kochać się z kobieta-
inna forma manifestacji tej samej energii seksualnej). Itd, etc.

--

Chiron

137. Data: 2015-09-30 21:37:01

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.09.2015 o 21:33, Chiron pisze:
> Teraz podstaw sobie u człowieka energię seksualna. To po prostu energia,
> pochodząca z naszego libido. Mnich- poprzez medydacje- może np życ bez

Nie tyle energia co krótkotrwała przyjemność i dążenie do tej przyjemności.
Być może można to dążenie całkowicie wyeliminować i nie przekształcać.
Zupełnie czym innym jest miłość.

138. Data: 2015-09-30 21:54:10

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tyle energia co krótkotrwała przyjemność i dążenie do tej
> przyjemności.
> Być może można to dążenie całkowicie wyeliminować i nie przekształcać.
> Zupełnie czym innym jest miłość.

Tu masz najpiękniejszą definicję Miłości:

http://ruda_parafianin.republika.pl/bit/1kor/13.htm

--

Chiron

139. Data: 2015-09-30 22:05:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2015 20:47:44 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> To najsilniejszy instynkt, IMO. Tyle, że może zostać przetworzony. Np (w
> ramach jego zaspokojenia) ktoś może ciułac pieniądze. Albo zabijać. Albo
> zająć się działalnością charytatywną. Wiem, to wpada we feudyzm, ale tak
> uważam

Też tak uważam.

140. Data: 2015-09-30 22:11:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2015 21:19:24 +0200, zdumiony napisał(a):

> Pisałeś, że bez seksu ludzie dziwnie się zachowują: zbierają pieniądze,
> mordują albo albo oddają się dobroczynności.

DLA seksu.

Dziwny zbieg okoliczności
Zaburzenia osobowości
Zabić zabobonem