Interpretacja wyniku rezonansu magnetycznego.

1. Data: 2004-09-09 13:33:19

Temat: Interpretacja wyniku rezonansu magnetycznego.
Od: "Etto" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Prosiłbym o interpretację następującego wyniku rezonansu magnetycznego
kręgosłupa lędźwiowego: "W badaniu MR kręgosłupa lędźwiowego - dyskopatię L5-
S1 z obniżeniem wysokości przestrzeni międzykręgowej oraz wypuklinę tylną
dysku, centralną, z niewielkim modelowaniem worka oponowego. Prawidłowe
struktury kostne trzonów lędźwiowych. Wysokość trzonów lędźwiowych prawidłowa.
Stożek rdzenia kręgowego bez zmian ogniskowych i cech ucisku". Co mnie czeka?
Leki? Szpital? Gorset?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

2. Data: 2004-09-09 17:39:17

Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

masz dyskopatie, ale niewielka, tylko w niewielkim stopniu dysk nieco uciska
na worek oponowy, rdzen kregowy nie jest ucisniety. Nie wyglada to groznie.
Mysle ze leki i zabiegi fizykoterapeutyczne powinny ci pomoc. Zglos sie do
neurologa, a takze do rehabilitanta. Lez jak najwiecej na brzuchu, postaraj
sie nawet spac w takiej pozycji przez jakies 10 dni i oszczedzac te okolice
kregoslupa -zadnych gwaltowych ruchow i sklonow, ani przeciazen. Czesto taka
terapia wystarcza by dysk wrocil na swoje miejsce i wszystko bylo ok ( jesli
uraz i wysuniecie dysku jest swieze jest duze prawdopodobienstwo ze tak
bedzie) . Podejrzewam ze stalo sie to po urazie?dzwignieciu?-wnioskuje po
prawidlowej struktorze kostnej i braku zmian zwyrodnieniowych. Oczywiscie
dyskopatia moze tez sie z czasem poglebiac-o wszyskim powie ci neurolog
ktory cie zobaczy i zbada.
pozdrawiam
ewa

3. Data: 2004-09-09 20:15:19

Od: "= Tomek A =" <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawidlowej struktorze kostnej i braku zmian zwyrodnieniowych. Oczywiscie
> dyskopatia moze tez sie z czasem poglebiac-o wszyskim powie ci neurolog

Witam!
Mam bardzo podobna tylko dochodzi jeszcze jeden krag, niestety zapodzialem
gdzies opis z rezonansu, dokladnie jest tak prosto mowiac ze 3 dyski wbily
mi sie do wewnatrz i usiskaja na nawer, stalo sie to 7 lat temu niedawno
powrocily okrutne doleglosci :(
poszedlem wczoraj na masaz taki troszke mocny, wszystko mi chrupalo dzis
rano nie moglem wstac, masazysta powiedzial ze w sobote bedzie wszystko ok,
jak narazie bardzo mnie boli odcinek ledzwiowy, prosze o porade co zrobic w
takim przypadku? czy taki ostry masaz jest dobry? co Polecaja Panstwo?

Tomek

Politechnika Opolska Vr Inf
t...@a...opole.pl

Usuwanie "zębów mądrości"
ciąża a antykoncepcja?
dziwna rzecz
Badanie USG - jaka diagnoza?
Wyklady z uniwersytetow w USA na Internecie__