Izolacja boilera

1. Data: 2003-01-22 14:45:55

Temat: Izolacja boilera
Od: "Zeus" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czym najlepiej izolowac bojler z ciepla woda ogrzewany elektrycznie (w
domku)? Na teraz jest maly klopot, bo w zimie woda dosc szybko stygnie.
Jeden sprzedawca powiedzial, ze sa specjalne otuliny do boilerow, ale
nigdzie sie z nimi nie spotkalem. Widzialem w Praktikerze maty
termoizolujace, ale obsluga powiedziala mi, ze moge jedynie kupic cala duza
rolke, a ja potrzebuje jedynie ok. 2 X 1,20 [m]. Czy ktos zna rozwiazanie
tego problemu ?

Rafal

1. Data: 2003-01-23 07:40:51

Temat: Re: Izolacja boilera
Od: "MSK" <m...@b...jagiellonia.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cala duza
> rolke, a ja potrzebuje jedynie ok. 2 X 1,20 [m]. Czy ktos zna

Najprostsze rozwiazanie to wymiana bojlera na nowszy. W tej chwili
jestem szczesliwym posiadaczem bojlera firmy nibe i skurczybyk ponad
24 godz. trzyma temperature 60 stopni (sprawdzalem, oczywiscie przy
wylaczonej wtyczce z gniazdka), a w lazience wcale upalu nie ma. Koszt
bojlera to kilkaset zl, zdecydowanie ponizej 1 tys. zl. Nie wiem jakie
sa koszty otuliny, ale sprawdz najpierw czy wrto zanim ja
nabedziesz...

Pozdrawiam
Michal Kopec

1. Data: 2003-01-23 08:35:19

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bojlera to kilkaset zl, zdecydowanie ponizej 1 tys. zl. Nie wiem jakie
> sa koszty otuliny, ale sprawdz najpierw czy wrto zanim ja nabedziesz...

Może ciekawy pomysł, ale otulina z wełny o w/w wymiarach przy grubości 5cm
będzie kosztować jakieś 15zł. Albo komuś może zostało trochę wełny z budowy
? I jeżeli Ci nie przeszkadza niespecjalny wygląd, bo w przeciwnym przypadku
trzebaby to jeszcze jakoś obudować.

1. Data: 2003-01-23 09:18:48

Od: "Baru" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
budowy
> ? I jeżeli Ci nie przeszkadza niespecjalny wygląd, bo w przeciwnym

Wyglad nie ma znaczenia, bo boiler jest w piwnicy (dlatego tez woda szybko
stygnie). Znalazlem w internecie otuliny, niedrogie i proste w montarzu z
pianki poliet(tu jakis belkot :)) ale w sprzedazy hurtowej. Mozliwe, ze
znajde taka w sklepach.
[Wczesniej wyslalem przez pomylke posta z nickiem 'Zeus']

1. Data: 2003-01-23 18:04:58

Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MSK" <m...@b...jagiellonia.krakow.pl> napisał w wiadomości:
[...]
> [...]
> wylaczonej wtyczce z gniazdka), a w lazience wcale upalu nie ma. Koszt
> bojlera to kilkaset zl, zdecydowanie ponizej 1 tys. zl.

Potwierdzam że podgrzewacz pojemnościowy NIBE trzyma bardzo długo ciepło. Z
rozeznania to ma on bardzo małe straty na podtrzymanie temperatury (co jest
rezultatem zastosowania bardzo dobrej izolacji) w porównaniu z innymi
producentami.

Serwiz

1. Data: 2003-01-25 09:27:54

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
duza
> rolke, a ja potrzebuje jedynie ok. 2 X 1,20 [m]. Czy ktos zna rozwiazanie

*** myślę, że jeżeli bojler stoi w piwnicy to najskuteczniej zrobiż mu
drewnianą skrzynię - trumienkę, wpakować jak najgrubszą warstwę wełny
mineralnej i po kłopocie - termos jak się patrzy.
Gorzej w łazience - tutaj tylko estetyczne rozwiązanie, chociaż trumienka z
jakiejś eleganckiej płyty tez nie wykluczona.
Na budowie mam trumienkę do wody na wolnym powietrzu -jakieś 30-40 cm
warstwa wełny. Woda nie zamarzała w kranie nawet przy -23 st.

Kupno Mieszkania
Odp: Dom Development - wrazenia?
wycena domu
gruntowanie