JAK ZROBIC DOBRY KWAS CHLEBOWY

1. Data: 2007-12-14 16:19:24

Temat: JAK ZROBIC DOBRY KWAS CHLEBOWY
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

KWAS RUSKI wg. Kucharki Litewskiej, Wincenty Zawadzkiej:

Po dziewięć litrów:
słodu jeczmiennego
słodu żytniego
mąki żytniej

Wsypać w/w do cebra, zalac 15 litrami wrzącej wody, wymieszać, nakryć
aby postało parę godzin. Podzielić na dwa garnki, ale duże, aby nie
wykipiało i wstawić do pieca chlebowego rozgrzanego jak na pieczenie chleba,
z początku mieszając, aby nie przywarło, potem zostawić na noc. Rano wyjąć z
pieca - przełożyć zawartość do kubła lub beczułki i rozprowadzić czterema
wiadrami wody. Mieszać często przez kilka godzin. Pozostawić aby się ustało,
a gdy osiądzie zbierać czysty płyn z wierzchu, ale tak, aby nie zmącić i
przelewac di innego naczynia. Rozczynić 3 szklanki mąki tym płynem i jedną
szklankę drożdży, a gdy zacznie fermentować dodać rozczyn do zebranego i
ogrzanego płynu, nakrywając płótnem, aby fermentacja ruszyła. Kiedy płyn się
spieni przecedzic do innego naczynia z którego napełniać butelki (najlepsze
szampanówki) i mocno korkować. Zostawic w ciepłym pokoju, a gdy w butelkach
pojawi się piana wynieść do zimna. Butelek nie napełniac do korka - szyjka
powinna pozostać niezalana, inaczej butelka może eksplodować.
Do pozostałego osadu można wlać znowu 4 wiadra wody - będzie kwas
lżejszy, ale też dobry...

KWAS CHLEBOWY - źródło - jak wyżej:

Ususzyć w piecu 12 kg chleba razowego żytniego, włozyć do ceberka,
wsypać garść mięty pieprzowej i nalac 18 litrów wrzacej wody. Nakryć i
pozostawić na 24 godziny. Potem przecedzić do innego naczynia ale tak, aby
nie zmącić osadów. Przenieść sito na trzecie naczynie i wylać cały osd, aby
sciekał. Wymyc pierwsze (to, w którym chleb zaparzano) i płyn zabrany znad
chleba przelac przez ten chleb. Gdy już obcieknie wymieszać razem wszystkie
płyny, dodać 0,5 kg cukru, paczkę świeżych drożdży lub 3 dag suchych,
wymieszać i zostawić pod przykryciem, dopóki się nie spieni. Pianę zdjąć i
napełniać butelki wkładając do każdej po trzy rodzynki, zakorkować i po
spienieniu wynieść do zimna.

KWAS CHLEBOWY LITEWSKI (źródło białoruskie):

Do emaliowanego naczynia nalać 12 litrów gorącej wody (80°C) i wrzucić
1,5 kg sucharów z razowego żytniego chleba. Zostawić na 6-8 godzin. Gdy
przestygnie - przecedzić, dodać 0,5 kg cukru, 5 dag rodzynek, 2-3 łyżki
drożdży i 3-4 dag kwasu cytrynowego. Na następny dzień rozlac w butelki
szampanówki, zakorkowac gotowanymi korkami przywiązując je drutem i wynieść
do chłodu.
Po trzech dniach nadaje się do spożycia.

KWAS CHLEBOWO - MIODOWY (źródło białoruskie):

1,2 kg sucharów żytnich zalać 12 litrami gorącej wody (jak wyżej) i
postawoć na 6-8 godzin. Następnie ostrożnie zlać, aby nie zmącić, dodać 0,6
kg miodu, 3 dag kwasku cytrynowego i ochłodzić do 25°C dodać paczkę drożdży
wymieszać i zostawić do zafermentowania na 20 godzin. Przefiltrować kwas
prosto do butelek przez watę w lejku, włozyc po dwie rodzynki i zakorkować.

KWAS CHLEBOWO - MIĘTOWY (źródło białoruskie):

Proporcje jak wyżej z tym że cukru daje się 0,6 kg i 5 dag suszonej
mięty.

2. Data: 2007-12-14 18:54:50

Temat: Re: JAK ZROBIC DOBRY KWAS CHLEBOWY
Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

Ok, tylko chuja Nas obchodza twoje wywody trollu?
Przeciez jestes tutaj wyrzutkiem, z ktorym nikt szanujacy sie nie bedzie
wchodzil w sensowna i powazna dyskusje.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

3. Data: 2007-12-14 23:46:31

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz pisze:

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
>
> Ok, tylko chuja Nas obchodza twoje wywody trollu?
> Przeciez jestes tutaj wyrzutkiem, z ktorym nikt szanujacy sie nie bedzie
> wchodzil w sensowna i powazna dyskusje.

ok ale zato mojej matce wypłyneła teraz wontroba i nie wiadomo na którym
wysypisk ó ! warójcie ją !

4. Data: 2007-12-14 23:49:47

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diabełson pisze:

> lepiej napisz, jak to jest być sponiewieraną szmatą

a w sumie to nic takiego...
starą rucham se pod pache
a staremu robie lache,
syny me jak wrócą ze szkoły,
jE ! ładuje w oczodoły -
psy bespńskie wredne takie
to pakuje w ciasną srakie
szczury i takie robale
zjadam na kolacje stale

żygi kał oraz tampony
zjadam i zbjeram jak PLONY

5. Data: 2007-12-15 06:50:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a w sumie to nic takiego...
> starą rucham se pod pache
> a staremu robie lache,
> syny me jak wrócą ze szkoły,
> jE ! ładuje w oczodoły -
> psy bespńskie wredne takie
> to pakuje w ciasną srakie
> szczury i takie robale
> zjadam na kolacje stale
>
> żygi kał oraz tampony
> zjadam i zbjeram jak PLONY

Bluzgacze niektóre - jude kulture...

ciasto z batonami mars.
Przepis na ciasto pierogowe - nie mogę znaleźć :(
Przechowywanie wędzonej szynki
KOBIETO...
Sliwki wędzone w wersji a la Adam Słodowy - da sie?