Jabłka za dużo i za małe

1. Data: 2006-07-12 18:49:42

Temat: Jabłka za dużo i za małe
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupę

Jedna z jabłonek od paru lat owocuje w ten sposób, że ma mnóstwo owoców, ale
są bardzo drobne. Większość spada, a te, które zostają i tak się nie nadają
nawet na marmoladę.
Ostatniej jesieni dość mocno przyciąłem gałęzie ale teraz widzę, że nic to
nie pomogło.
Poradźcie Grupowicze, co robić? Wyciąć i posadzić inną jabłonkę?
Jacek

2. Data: 2006-07-12 19:00:36

Temat: Re: Jabłka za dużo i za małe
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie pomogło.
> Poradźcie Grupowicze, co robić? Wyciąć i posadzić inną jabłonkę?

Nie, dokształcić się. Hasło "przerzedzanie zawiązków" (zresztą, proszę:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=175). No i wykonać tę mało wdzięczną
robotę, warto.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

3. Data: 2006-07-12 19:17:38

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za szybka odpowiedź.
Problem w tym, że jabłonka na jakieś 8 metrów wysokości, a jak z moimi 99
kg nie za bardzo chętnie chodzę po drzewach.

pozdrawiam
Jacek

4. Data: 2006-07-12 19:30:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za szybka odpowiedź.
> Problem w tym, że jabłonka na jakieś 8 metrów wysokości, a jak z moimi 99
> kg nie za bardzo chętnie chodzę po drzewach.

Rozumiem Cię bardzo dobrze - choć do wagi się nie przyznam:) Są dwa wyjścia:
obniżyć stopniowo drzewo (kto to widział 8-metrowe jabłonie, to naprawdę
przestarzałe - szczególnie, że jabłka jak mówisz niespecjalne!) albo
zastosować chemiczne przerzedzanie. Nie, jeszcze trzecie wyjście - posadzić
coś lepszego:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

5. Data: 2006-07-12 19:53:38

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi się zdaje, że to ostatnie wyjście będzie najlepsze. Jutro pozrywam
tyle i ile dostanę z drabinki a w jesieni zrobi sie miejsce na coś lepszego
(szkoda drzewa, jako drzewa, ale przyda się też na drewno do wędzarni)

pozdrawiam
Jacek

6. Data: 2006-07-13 04:23:52

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> Problem w tym, że jabłonka na jakieś 8 metrów wysokości, a jak z moimi 99
> kg nie za bardzo chętnie chodzę po drzewach.
Na miejscu tej jabłoni można zmieścić 9 karłowych lub 4 półkarłowe jabłonie.
W tym roku zaraz po zbiorze owoców wykarczuj, tak jak możesz starannie
wybierz korzenie.
Zaraz po tym posiej nawóz zielony. Przekop. Potem znowu nawóz zielony ozimy.
Drzewka posadź dopiero na przyszłą jesień. Jeżeli zdecydujesz się na karłowe
musisz bardzo starannie przygotować ziemię.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

7. Data: 2006-07-13 04:45:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> wrote in message
> [...]
> karłowe
> musisz bardzo starannie przygotować ziemię.

Najlepiej wykopać, a nie ścinać - wystarczy szpadel i siekiera - kopać
jakieś 1,5m od pnia...
Pociąć trzeba później. Gdy konary duże - dla bezpieczeństwa lepiej je odciąć
przed kopaniem.
Najlepiej byłoby zamówić usługę w postaci dźwigu lub kołyski do wyrywania
pni - tu wystarczy ciągnik z liną.

8. Data: 2006-07-13 06:24:32

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lepszego
> (szkoda drzewa, jako drzewa, ale przyda się też na drewno do

Tak na marginesie tego _coś lepszego_
Zdaniem profesora Janusza Lipeckiego, nie powinno się sadzić zaraz po
sobie drzew tych samych gatunków. Dotyczy to głównie jabłoni. W
pierwszych latach po posadzeniu następuje bowiem zahamowanie wzrostu i
ograniczenie plonowania drzew. Jest to wynikiem choroby
replantacyjnej, powszechnie zwanej zmęczeniem gleby.
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=103

Pozdrawiam pogodnie

skryba

9. Data: 2006-07-13 06:34:03

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.rec.ogrody - to jest grupa !
dziękuję wszystkim za szybkie i konkretne rady
Jacek

10. Data: 2006-07-13 06:37:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
> pl.rec.ogrody - to jest grupa !
> dziękuję wszystkim za szybkie i konkretne rady
> Jacek

Pomyśl jeszcze o tym, że wejście młodych drzew do owocowania to 6 do 8 lat
od posadzenia.
Może lepiej, gdy drzewo jest zdrowe, zabawić się w szczepienie, a młode
posadzić obok.

Kto rozpozna co to jest.
ściółkowanie
Znana florystka - oszustką?