Re: Jak Żydzi Żydom ,,pomagali".

Data: 2019-07-12 20:30:37
Temat: Re: Jak Żydzi Żydom ,,pomagali".
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

Am 12.07.19 um 18:04 schrieb gazebo:

> czy moglabys tak wyjasnic o co ci do kurwy nedzy chodzi?

Nie jestem z Torunia, nigdy tam nie bylem i nie bede, ale przeczytalem,
ze pan Rydzyk szykuje tam Park Pamięci Narodowej poswiecony Polakom,
ktorzy ratowali Zydow. Ktos wyliczyl, >że Polaków ratujących Żydów było
więcej niż samych Żydów. Było tak, że często, by pomóc zagrożonemu
Żydowi, ustawiała się kolejka chętnych. Tworzyły się nawet społeczne
kolejki wolontariuszy
(...)
Jak opowiadał mi znajomy mojego ojca, który szczęśliwie przetrwał
zawieruchę, Polacy tak masowo ratowali Żydów, że wielu tych Żydów z
rozpaczy samemu się pozabijało. Byli też tacy, którzy woleli się oddać w
ręce Niemców, bo nie mogli znieść tej opresyjnej wręcz chęci niesienia
pomocy, której tak masowo doświadczali. No takie cuda w tej Polsce się
działy i dzieją.<

https://tinyurl.com/yxlyhwhy

--
saluto