Jak Żydzi Żydom ,,pomagali".

1. Data: 2019-07-12 00:14:08

Temat: Jak Żydzi Żydom ,,pomagali".
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak amerykańscy Żydzi ,,pomogli" żydowskim uchodźcom na statku St. Louis!
POLECAM CAŁY ARTYKUŁ - poniżej najważniejszy fragment:

,,(...)Diane Afoumado, autorka książki o dramacie ,,St. Louis", analizuje
reakcję prasy i amerykańskich organizacji żydowskich na sytuację ,,St.
Louis". Prasa ukazująca się w jidysz żywo reagowała na los uchodźców.
Również wszystkie anglojęzyczne tytuły relacjonowały losy statku i jego
pasażerów dzień po dniu.
2 czerwca ,,The Forward" zamieścił apel pasażerów: ,,Zwracamy się do Żydów na
całym świecie. Mamy być odesłani z powrotem. Jak możecie pozostawać
obojętni? Jak możecie milczeć? Zróbcie wszystko, co w waszej mocy!
Niektórzy z pasażerów już próbowali popełnić samobójstwo. Pomocy! Nie
pozwólcie, by statek wrócił do Niemiec!". Na ten apel odpowiedziała
żydowska organizacja Joint, podejmując próby ratowania uchodźców. Jednak
pozostałe wielkie organizacje, takie jak B'nai Brith, Kongres Żydów
Amerykańskich czy Główna Rada Żydowska nie podjęły konkretnych działań w
obronie pasażerów nieszczęsnego statku. Afoumado zastanawia się, dlaczego
nie pojawiła się choćby aluzja, że to Stany Zjednoczone mogłyby przyjąć
uchodźców. I wysuwa hipotezę, że amerykańska wspólnota żydowska obawiała
się, iż obrona współwyznawców wzmocni przekonania o międzynarodowej
solidarności żydowskiej i przyczyni się do wzrostu antysemityzmu w
Stanach Zjednoczonych. Antysemityzmu, od którego amerykańskie społeczeństwo
nie było wówczas wolne. Przyjęta sztywna liczba imigrantów, których mógł
przyjąć rocznie ten kraj, wiązała ręce Rooseveltowi, który nie miał
wsparcia w Kongresie.(...)"

Bo w Kongresie TEŻ BYLI ŻYDZI!!!

https://www.wprost.pl/129519/Hanba-obojetnych?fbclid
=IwAR1ZRjl7JOq70IGWx0-rmNyLqAs6P4Ngipyv2J03p1HVcm-C4
HADLMO8a0E
https://www.wprost.pl/129519/Hanba-obojetnych?fbclid
=IwAR1_Wf1qpnMcyFBEWlKc2N4c6uE1dfWaL2t_hk8-OaWyokuAV
j4LNU4Ljko

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

2. Data: 2019-07-12 18:04:52

Temat: Re: Jak Żydzi Żydom ,,pomagali".
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11/07/2019 o 23:14, XL pisze:
> [...]

czy moglabys tak wyjasnic o co ci do kurwy nedzy chodzi?
--
gazebo

3. Data: 2019-07-12 20:30:37

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 12.07.19 um 18:04 schrieb gazebo:

> czy moglabys tak wyjasnic o co ci do kurwy nedzy chodzi?

Nie jestem z Torunia, nigdy tam nie bylem i nie bede, ale przeczytalem,
ze pan Rydzyk szykuje tam Park Pamięci Narodowej poswiecony Polakom,
ktorzy ratowali Zydow. Ktos wyliczyl, >że Polaków ratujących Żydów było
więcej niż samych Żydów. Było tak, że często, by pomóc zagrożonemu
Żydowi, ustawiała się kolejka chętnych. Tworzyły się nawet społeczne
kolejki wolontariuszy
(...)
Jak opowiadał mi znajomy mojego ojca, który szczęśliwie przetrwał
zawieruchę, Polacy tak masowo ratowali Żydów, że wielu tych Żydów z
rozpaczy samemu się pozabijało. Byli też tacy, którzy woleli się oddać w
ręce Niemców, bo nie mogli znieść tej opresyjnej wręcz chęci niesienia
pomocy, której tak masowo doświadczali. No takie cuda w tej Polsce się
działy i dzieją.<

https://tinyurl.com/yxlyhwhy

--
saluto
Silvio Balconetti

4. Data: 2019-07-12 21:54:24

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12/07/2019 o 19:30, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> ręce Niemców, bo nie mogli znieść tej opresyjnej wręcz chęci niesienia
> pomocy, której tak masowo doświadczali. No takie cuda w tej Polsce się

nie przypominam sobie zeby XL o malych stopach, niewazne, bardziej
intrygujace jest dla mnie co sie dzieje z kobietami, takimi jak ona,
gdzie znajduje ujscie frustracja? meza nie ma, dzieci diabli wzieli, psy
sie posypaly, z ogrodkiem to nie mam pojecia, ujscie znalazla gdzie
indziej, smutne to raczej

--
gazebo

5. Data: 2019-07-13 02:51:13

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-07-12 20:30, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> ręce Niemców, bo nie mogli znieść tej opresyjnej wręcz chęci niesienia
> pomocy, której tak masowo doświadczali. No takie cuda w tej Polsce się

A czy kiedyś będzie muzeum Żydów ratujących Żydów?

//Podobno już wkrótce mają zostać odtajnione archiwa III Rzeszy, to może
się wujasni kto był zleceniodawcą?

6. Data: 2019-07-13 03:03:53

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-07-12 00:14, XL wrote:
> [...]
HADLMO8a0E
> https://www.wprost.pl/129519/Hanba-obojetnych?fbclid
=IwAR1_Wf1qpnMcyFBEWlKc2N4c6uE1dfWaL2t_hk8-OaWyokuAV

Wkrótce Naziści odtajnią archiwa, to sie okaże, kto był zleceniodawca.

7. Data: 2019-07-13 11:17:15

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

https://m.demotywatory.pl/4935726

8. Data: 2019-07-13 15:05:09

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 12.07.19 um 21:54 schrieb gazebo:

> [...]
> gdzie znajduje ujscie frustracja? meza nie ma, dzieci diabli wzieli, psy
> sie posypaly, z ogrodkiem to nie mam pojecia, ujscie znalazla gdzie

Nie jest to rzadkie zjawisko:

>W gruncie rzeczy nienawisc i pogarda wobec tych, ktorych postrzega sie
jako gorszych od siebie i wrogich, moze zastapic prawie wszystkie inne
zrodla satysfakcji.<

--
saluto
Silvio Balconetti
(dr angelologii i demonologii apokryficznej)
przecież mniej boli'

UW się spisał! dr. House byłby wniebowzięty za życia... ;)
chamom wszelakim
F-35, jako 'klocek' w systemie...
Bog rozpozna swoich
Biedny buddysta zen patrzy na Pomnik Zwierząt Rzeźnych