Jak długo brać doksycyklinę po ukąszeniu przez kleszcza?

1. Data: 2005-09-12 11:54:15

Temat: Jak długo brać doksycyklinę po ukąszeniu przez kleszcza?
Od: "L." <x...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usiłowałam wyjąć dużego kleszcza synowi ale mi sie nie udało i została główka.
Tego dnia miał jakąś wysypkę i od kilku dni objawy zaziębienia. Zażył wapno,
poprosił pielegniarkę i usunęła mu resztę kleszcza , wysypka mu znikła ale w
miejscy ukąszenia już po wyjęciu kleszcza pojawiła sie czerwona plamka.
Otrzymał antybiotyk doksycykline ale nie wie jak długo ma ją brać.
Jak długo bierze się antybiotyk po ukąszeniu przez kleszcza?

2. Data: 2005-09-12 12:07:19

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Otrzymał antybiotyk doksycykline ale nie wie jak długo ma ją brać.
> Jak długo bierze się antybiotyk po ukąszeniu przez kleszcza?

Jeśli chodzi o osobę dorosłą to doksycykline 3 tygodnie ale nie wiem jak
jest z dziećmi. I niech wcina przynajmniej jeden jogurt naturalny w ciągu
dnia.

3. Data: 2005-09-12 13:23:48

Od: Alicja Włodarz <a...@U...alicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dg3r2v$mot$1@nemesis.news.tpi.pl>
Kurciok napisal(a):

> Jeśli chodzi o osobę dorosłą to doksycykline 3 tygodnie ale nie wiem jak
> jest z dziećmi.

Jeśli doszło do zakażenia boreliozą, to antybiotyk bierze się do
skutku. Czasem wystarczą trzy tygodnie, czasem potrzeba trzech
miesiecy. Proponuję przebadać się najpierw (chyba, że wystapił rumień
po ugryzieniu, taki objaw daje 100% pewności, że doszło do zakażenia).
Odnośnie badań już wcześniej pisałam, jeśli trzeba, to proszę o info
na priw. Sama zwalczałam borelioze i wiem już co nieco.
Jak będzie już pewność, że doszło do zakażenia znaleźć dobrego lekarza
i zabić bakterie. Branie doksycykliny "osłonowo" (co czasem proponują
lekarze) jest bez sensu i może w przyszłości skutkować brakiem
przeciwciał i fałszywymi wynikami badań.

>I niech wcina przynajmniej jeden nogurt naturalny w ciągu dnia.

Przy dużych dawkach antybiotyków (w boreliozie nierzadko są konieczne)
jogurt może nie wystarczyć. Jogurt + trilac + kontrola czy nie ma
grzybicy.

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

4. Data: 2005-09-12 15:22:39

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alicja Włodarz" <a...@U...alicja_w.autograf.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.dib07e.3co.alicja_w@marekw.home...
>W artykule <dg3r2v$mot$1@nemesis.news.tpi.pl>

> Jeśli doszło do zakażenia boreliozą, to antybiotyk bierze się do
> skutku.

Czyli? Jak poznasz że poskutkowało? Bo mnie doktorka powiedziała że aby
poznać że poskutokowalo po trzech tygodniach trzeba odstawić antybiotyk
przynajmniej na miesiąc i zrobić badania ponownie.

5. Data: 2005-09-13 07:13:12

Od: Alicja Włodarz <alicja_w@USUNTOalicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dg46gl$l3s$1@atlantis.news.tpi.pl>
Kurciok napisal(a):

> [...]
> poznać że poskutokowalo po trzech tygodniach trzeba odstawić antybiotyk
> przynajmniej na miesiąc i zrobić badania ponownie.

Przy przewlekłej chorobie należy brać jeszcze przez 3 miesiace po
ustąpieniu objawów. Potem po 6 tygodniach przerwy zrobić badanie PCR,
żeby sprawdzić czy bakterie są ubite, czy tylko się chowają. Na 1-2
tygodnie przez badaniem można wziaźć amoksycyklinę przez 2-3 dni, aby
zniszczyć cysty, w których mogła się ewentualnie borrelia schować. Trzy
tygodnie antybiotyku mogą wystarczyć, jeśli jest to wczesne stadium
(pod warunkiem, że dawka jest odpowiednia, niskiej borrelia nawet nie
zauważy). Jeśli po trzech tygodniach odstawisz antybiotyk, a potem
pojawią się objawy choroby, to moim zdaniem nie warto czekać na
badanie, tylko leczyć się dalej.

Proponuję owiedzić stronki:
www.borelioza.tivi.pl/news.php
i poczytać :-)

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

6. Data: 2005-09-13 14:55:35

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zauważy). Jeśli po trzech tygodniach odstawisz antybiotyk, a potem
> pojawią się objawy choroby, to moim zdaniem nie warto czekać na

Problem w tym że po doksycykline czasami są skutki uboczne które same z
sobie przypominają borelioze (zaczerwienienia np. na kolanach i ogólnie
uczucie zmęczenia, ja np. największe bóle stawów miałem pod koniec brania
antybiotyku) (brałem przez miesiąc dosć duże dawki) (to już było drugie
podejście :) bo w pierszym brałem przez 3 tygodnie właśnie (ale na badaniach
wyszło że dalej jestem chory także znowu dostałem antybiotyk) (miałem 4
miesiące przerwy), jak odstawiłem to mie chyba jeszcze bolało przez dwa
miesiące i kiepsko się czułem, miałem zaczerowinione kolana (ale z czasem
coraz lepiej). Tego antybiotyku nie powinno się brać za długo bo jest gorzej
zamiast lepiej i można sobie tak brac w kółko myśląc że się ma borelioze
dalej, a to są już tylko skutki uboczne samego antybiotyku. Przynajmniej
mnie tak poinformowano :) no ale się okaże bo teraz czekałem pół roku i za
niedługo mam sobie zorbić badania (teraz już czuje się mniej więcej dobrze).

7. Data: 2005-09-14 06:43:05

Od: Alicja Włodarz <alicja_w@USUNTOalicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dg6pa1$120$1@nemesis.news.tpi.pl>
Kurciok napisal(a):

> [...]
> niedługo mam sobie zorbić badania (teraz już czuje się mniej więcej dobrze).

Może watro zmienić antybiotyk? Amoksycyklina jest bezpieczna (zalecana
dla kobiet, które w trakcie boreliozy chcą urodzić dziecko) i dość
tania, jak na polskie warunki. Porozmawiaj ze swoim lekarzem.

W boreliozie nie spotkałam się jeszcze, żeby ktoś brał antybiotyk "za
długo". Za to "za krótko" jest niemalże standardem (przynajmniej w
Polsce). Borelioza jest w pełni wyleczalna, ale musisz brać
antybiotyki, duże dawki (tak jak bierzesz właśnie), jeszcze ok 3
miesiące po ustąpieniu wszelkich objawów. Jeśli źle reagujesz na
doksycyklinę, po prostu zmień. Albo stosuj doksycyklinę wymiennie z
innym lekiem lub nawet jednocześnie (czasem daje to lepsze efekty niż
terapia tylko jednym lekiem).

Ostre bóle stawów przy braniu antybiotyków w boreliozie są normalne i
niestety trzeba to przeżyć (jest to reakcja Herxheimera, oznacza
rozbijanie się cyst borrelii i zatrucie organizmu kryjącymi się w nich
toksynami, czyli że leczenie jest skuteczne).

Co to znaczy, że czujesz się mniej więcej dobrze i na jakie badania
czekasz?

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

8. Data: 2005-09-14 22:30:48

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może watro zmienić antybiotyk? Amoksycyklina jest bezpieczna (zalecana
> dla kobiet, które w trakcie boreliozy chcą urodzić dziecko) i dość
> tania, jak na polskie warunki. Porozmawiaj ze swoim lekarzem.

Hmm to było tak że zapierwszym razem dostałem doksycyklinę ale po 4 dniach
:) choć bardzo dobrze się czułem (gorączka mi znikła jak ręką odjoł i bóle
głowy) ale od jej brania miałem że tak delikatnie powiem biegunkę, więc
poszedłem do lekarza ten zminił mi antybiotyk na Amoksycykline i to chyba
był błąd bo jak zacząłem brać Amoksycykline to po tygodniu znowu mi wróciły
objawy czyli ból głowy i lekka gorączka. Także mam wrażenie że za pierwszym
razem nie wyleczyłem się chyba dlatego że niepotrzebnie zmieniłem ten
antybiotyk widocznie Amoksycyklina była słabsza i gorzej sobie radziła z tą
moją boreliozą. No ale wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem :) jak odstawiłem
antybiotyk to mój stan z dnia na dzień się pogarszał i tak ciąłem przez 3
miesiące :) nieświadomy że jestem dalej chory. Z własnej incjatywy zrobiłem
sobie badania na IGG i IGM (lekarz mi nawet nie wspomniał że coś takiego
mogę zrobić wyczytałem to w internecie) i wyszło że dalej mam to poszedłem
do lekarza i dostałem doksycyklinę na dwa tygodnie. Jak skończyłem to znowu
sytuajca się powtórzyła z dnia na dzień coraz gorsze samopoczucie :)
poszedłem do lekarza tym razem nie chciał mi nic przepisać powiedział że nie
dostane żadnego antybiotyku :). No to spoko ciągłem tak przez 4 msiesiące w
końcy poszedłem do pani dermatolog czyli innego lekarza :) ta kazała mi
zrobić badania na IGG i IGM zrobiło wyszło że dalej mam :) to wysłała mnie
do przychodni chorób odzwierzęcych. Tam kazali mi jeść doksycyklinę 4
tygodnie taką dość dużą dawkę dziennie. Jak skończyłem to się kiepsko czułem
:) no ale jak się można czuć jak co chwila jakiś antybiotyk się je. No i nic
miałem tam jakieś zaczerwienienia na kolanach itd. i coś tam nudziłem
jeszcze tą panią doktor że chyba dalej jestem chory bo to i bo tamto no ale
chyba chciała żebym jej już dał spokój :) bo zaczęła takie irracjonalne
powody wysnuwać dlaczego to tak jest, najbardziej podobało mi się jak
powiedziała że jestem osłabiony po zimie :) później chyba żeby mnie uspokoić
i dać wiarę :) w zwycięstwo powiedziała że to mogą być już skutki uboczne
antybiotyku bo jej zdaniem tyle tego antybiotyku zjadłem że już raczej
powinienem być zdrowy (ja jadłem miesiąc tymczasem ty mówisz że ludzie po 3
miesiące to jedzą, ja bym chyba na czworakach chodził jak bym tyle jadł :) .
No i ok jak mnie tak usilnie ta pani sympatyczna tak przekonywała że już nie
będziemy jednli dłużej antybiotyku to sobie powiedziałem że nie będę się
kłócił co mi tam szkodzi :) najwyżej umrę (będzie mnie mieć na sumieniu :).
No ale ok teraz już jestem pół roku po tym i czuje się coraz lepiej
(widocznie miała racje). W tej chwili już mnie nic nie boli i jestem coraz
silniejszy (bo trochę zmarniałem przez ten czas:). W sumie to już normalnie
się czuje.

> [...]
> doksycyklinę, po prostu zmień. Albo stosuj doksycyklinę wymiennie z
> innym lekiem lub nawet jednocześnie (czasem daje to lepsze efekty niż

Hmm teraz to jak zjem czosnek to na drugi dzień mnie coś zaczyna pobolewać
:) także wydaje mi się że ja już mam dość antybiotyków pod wszelką postacią.

> [...]
> rozbijanie się cyst borrelii i zatrucie organizmu kryjącymi się w nich
> toksynami, czyli że leczenie jest skuteczne).

Zobaczymy po badaniach :)

> Co to znaczy, że czujesz się mniej więcej dobrze i na jakie badania
> czekasz?

Na igg i igm. Jestem prawie pół roku po odstawieniu antybiotyku i właśnie

9. Data: 2005-09-15 06:52:44

Od: Alicja Włodarz <a...@U...alicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dga8at$d6p$1@atlantis.news.tpi.pl>
Kurciok napisal(a):

> [...]
> objawy czyli ból głowy i lekka gorączka. Także mam wrażenie że za pierwszym

A jaką dawkę amoksycykliny brałeś? Pamiętasz ile g/dzień?

Biegunka po doksycyklinie mogła być objawem candidy (grzybica, zdaża
się często przy długotrwałym przyjmowaniu dużych dawek antybiotyków),
choć bez innych skutków (swędzenie, naloty) jest to, moim zdaniem,
raczej wątpliwe.

> Hmm teraz to jak zjem czosnek to na drugi dzień mnie coś zaczyna pobolewać
> :) także wydaje mi się że ja już mam dość antybiotyków pod wszelką postacią.

:-)
Może żołądek/wątroba? Ja tak na czosnek ostatnio reaguje, a tak
lubiłam :-(

> Na igg i igm. Jestem prawie pół roku po odstawieniu antybiotyku i właśnie
> sobie mam zrobić badania kontrolne za niedługo. Sie napisałem jak głupi :)

IgG i IgM rozumiem, ale jakie badanie? ELISA czy Western Blot?

Jeśli masz _teraz_ objawy boreliozy (a to może być WSZYSTKO, od nerwicy,
poprzez bóle stawów do wypadania włosów, poczytaj :-)), to dodatni
wynik badania IgM świadczyłby o aktywnie toczącej sie chorobie.

U przewlekle chorych na borelioze (czyli gdy mija więcej niż rok od
zakażenia) ryzyko wyników fałszywie ujemnych jest ogromne. Jeśli są
objawy kliniczne a wyniki ujemne, to i tak świadczy o toczącej sie
chorobie. Badanie ELISA jest obarczone ogromnym ryzykiem błędu (w
Stanach Zjednoczonych, gdzie zaraża borrelią więcej kleszczy niż w
Europie) przeprowadzono badania, wg któych 60% wyników badania ELISA
jest błędne, a wg niektórych lekarzy nawet 75-80%. Badanie Western
Blot nie ma aż tak dużo błędów (szacuje się, że ok 90% jest wyników
prawidłowych)*. Niestety to badanie wykonują w Polsce zaledwie 3
laboratoria (Katowice, PZH w Warszawie i coś jeszcze). Większość
szpitali odsyła surowicę do tych właśnie.

Jeśli zdecydujesz się na Western Blota (wiem, że drogi, ale moim
zdaniem ELISA powinna być zabroniona w ogole :-/), postaraj się aby
pomiędzy pobraniem krwi a wykonaniem badania minęło jak najmniej
czasu. Ponieważ odczynniki są bardzo drogie wszystkie laboratoria
czekają aż im się "uzbiera" odpowiednia ilość próbek (czyli ok 10-14
dni). Podobno po takim czasie przeciwciała, które ma wykryć badanie,
łączą się i stają się niewykrywalne (są już pierwsze dowody na takie
działania).

Niestety, ponieważ Borrelia atakuje narządy i nie znajduje się we krwi
nie ma jeszcze 100% metod diagnozowania :-/ Dlatego, tak jak wynik
dodatni świadczy o chorobie, tak wynik ujemny nie świadczy o niczym.

Postaraj się namówić lekarza na 2-3 dni amoksycykliny 1-2 tygodnie
przed planowanym badaniem. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wyników
fałszywie ujemnych.

Ufff, ale się rozpisałam :-) Chyba troche chaotycznie w dodatku, więc
z góry (z dołu?) przepraszam. :-)

Pozdrawiam,
Alicja

*Dla zainteresowanych: Próby przeprowadzano badając ludzi, u których
wiadomo, że jest borelioza i porównywano wyniki różnych badań.

--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

10. Data: 2005-09-15 09:58:59

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> IgG i IgM rozumiem, ale jakie badanie? ELISA czy Western Blot?

Jak pierwszy raz się badałem to robiłem sobie prywatnie ELISA jak byłem w
szpitalu to pani doktor :) właśnie powiedziała żebym robił u nich badana bo
sa dokładniejsze także to musiał być Western Blot.

> [...]
> to dodatni
> wynik badania IgM świadczyłby o aktywnie toczącej sie chorobie.

No po odstawieniu antybiotyku to miałem takie objawy przez jakieś 2 miesiące
dlatego poszedłem do lekarza jeszcze raz ale dowiedziałem się że mam czekać
pół roku na kolejne badania i że branie antybiotyku tak dla kaprysu :) bez
wyników badań wskazujących na to że jestem chory nie jest najlepszym
rozwiązaniem (zwłaszcza że przez miesiąc zjadłem tego dość dużo) (badania
będe miał za niedługo) bo przy leczeniu boreliozy nie można postępować
pochopnie :) czy coś tam. No ale jest coraz lepiej od tego okresu. Biegam
skakam ;) (ciekawe jak długo :)

> [...]
> dni). Podobno po takim czasie przeciwciała, które ma wykryć badanie,
> łączą się i stają się niewykrywalne (są już pierwsze dowody na takie

Moja próbka czekała prawie że 3 tygodnie :) no ale dzięki za informacje
teraz sobie przynajmniej dopilnuje żeby wysłali ją wtedy kiedy trzeba.

> [...]
> fałszywie ujemnych.
>
> Ufff, ale się rozpisałam :-) Chyba troche chaotycznie w dodatku, więc

No dzięki wszystkie informacje się przydadzą :) napewno nie tylko mi bo
coraz więcej osób dostaje to choróbsko.

Pytanie do stomatologow
niskie cisnienie
test