Jak dobierać kolory fug?

1. Data: 2008-04-20 10:09:06

Temat: Jak dobierać kolory fug?
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się, jaki dobrać kolor fug do następujących płytek:
1. Kuchnia - ściany, płytki z Opoczna, seria "Gwine-krem" :
http://www.opoczno.com/products/1064.jpg
2. Kuchnia i hol, gres na podłogę: Opoczno - Naturale beż :
http://www.opoczno.com/products/1431.jpg

Czy fugi powinny być raczej jaśniejsze czy ciemniejsze od płytek, powinny zlewać
się kolorystycznie z nimi, czy raczej odcinać?

2. Data: 2008-04-20 11:58:57

Temat: Re: Jak dobierać kolory fug?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek <j...@s...eu> wrote:
> [...]
> płytek,
> powinny zlewać się kolorystycznie z nimi, czy raczej odcinać?

Co prawda niezupełnie o to pytasz, ale czysto użytkowa uwaga: nie
rób jasnych fug na podłogę, zwłaszcza w kuchni!!!!

J. (co miał w kuchni jasne fugi, bo myślał sobie, że przecież
będą dokładnie zaimpregnowane, będzie się je zmywać itp., po
dwóch latach je pracowicie wyskrobywał i dawał tam brązowe :-) )

3. Data: 2008-04-20 12:52:04

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-04-20 12:09, Użytkownik jaQbek napisał:
> [...]
>
> Czy fugi powinny być raczej jaśniejsze czy ciemniejsze od płytek,
> powinny zlewać się kolorystycznie z nimi, czy raczej odcinać?

Są 2 szkoły: falenicka i otwocka... ;)

Zwykle daje się kontrastowe kolory, ale osobiście do płytek z fakturą drewna
lub drewnopodobne dałbym raczej fugę w kolorze zbliżonym do płytek.

Kontrastowe nie znaczy też, że do białych płytek należy dać czarną fugę -
można wybrać coś z szarości, brązów, może srebrny - zależy od tego, jak
będzie to pasować do reszty otoczenia.

Zerknij sobie w książkę "Jak dobierać kolory" np.
http://wysylkowa.pl/ks797177.html
- wprawdzie jest tam głównie mowa o kolorach ścian i dodatków, ale IMHO do
płytek też można zastosować.

--
Sławomir Szyszło

4. Data: 2008-04-20 20:10:43

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 14:52, Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> wrote:

> Są 2 szkoły: falenicka i otwocka... ;)
>
> Zwykle daje się kontrastowe kolory, ale osobiście do płytek z fakturą drewna
> lub drewnopodobne dałbym raczej fugę w kolorze zbliżonym do płytek.

A w zyyyciu.
Do bardzo niewielu plytek i w scisle okreslonej konwencji pasuja
kontrastowe fugi.

Do watkotworcy: daj mozliwie zblizone kolorystycznie na sciane,
inaczej bedziesz mial jak w toalecie publicznej.
Na podlodze wizualnie tezz by to gralo, ale ze wzgledow praktycznyvch,
o ktorych pisal wyzej Jarek, lepiej dac nieco ciemniejsze.
Choc znam takich ktorzy twierdza, ze im sie jasne na podlodze nie
brudza trwale po zaimpregnowaniu Delfinem.

--
*lolka*

5. Data: 2008-04-20 22:27:46

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...
On 20 Kwi, 14:52, Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> wrote:

> Do watkotworcy: daj mozliwie zblizone kolorystycznie na sciane,
> inaczej bedziesz mial jak w toalecie publicznej.
Tak tez zamierzałem zrobić.

> Na podlodze wizualnie tezz by to gralo, ale ze wzgledow praktycznyvch,
> o ktorych pisal wyzej Jarek, lepiej dac nieco ciemniejsze.
Czekolada będzie ok, czy za mocna?

6. Data: 2008-04-21 16:28:26

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-04-21 00:27, Użytkownik jaQbek napisał:

> Czekolada będzie ok, czy za mocna?

Kup czekoladę, potnij w paski i połóż obok płytek. ;)

To kwestia gustu, jeśli nie jesteś pewien czego chcesz to nie ma innej
metody niż weryfikacja wizualna. Jeśli masz już płytki, bierz jedną czy
dwie, maszeruj do sklepu i przymierzaj - powinny być gdzieś wystawione
próbki kolorystyczne fug.

--
Sławomir Szyszło

7. Data: 2008-04-21 19:44:29

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> wrote:

> Kup czekoladę, potnij w paski i połóż obok płytek. ;)

Żarty żartami, ale tak właśnie dobierałem wcześniej wspomnianą
nową fugę w kuchni: powycinałem sobie z kolorowych gazet wąskie
paski w kolorach wchodzących w grę, układałem wzdłuż istniejących
fug i patrzyłem jak wygląda :-)

J.

8. Data: 2008-04-21 23:18:31

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Kwi, 00:27, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:

> Czekolada będzie ok, czy za mocna?

IMHO za mocna. I to nie jest wylacznie kwestia "ciemnosci" ale tez
odcienia, plytki (sadzac po zdjeciu) masz cieple, wpadajace w piasek,
a nawet pomarancz, czekolada jest chlodna.
Zrob tak jak panowie napisali, fajny pomysl.

--
*lolka*

9. Data: 2008-04-21 23:23:33

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 21 Kwi, 00:27, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:
> plytki (sadzac po zdjeciu) masz cieple, wpadajace w piasek,
> a nawet pomarancz,
Pomarańcz nie. Raczej taki słomkowy kolor

10. Data: 2008-04-22 19:59:12

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:67a10208-d21f-47b7-9107-bcf7f1625838@
24g2000hsh.googlegroups.com...
> On 21 Kwi, 00:27, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:> plytki (sadzac po zdjeciu) masz
cieple, wpadajace w piasek,

> Pomarańcz nie. Raczej taki słomkowy kolor

Zatem kwestia monitora. Tak czy owak cieply kolor :)

--
*lolka*

Czysczenie komina. Opalanie węglem/miałem
tv przemyslowa
Podłaczanie zasilanie do płyty indukcyjnej Electrolux EHD60140P
koszty najmu mieszkań w dużych miastach Polski
wezyki elastyczne do wody