Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?

1. Data: 2010-01-22 07:22:51

Temat: Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?
Od: "Rylen" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dom 3 piętrowy. Na pierwszym w listopadzie lokator zdemontował kaloryfery
(no bo kupił za własną kasę)
i wyprowadził się oddając właścicielowi klucze. Teraz jest "Nowy lokator"
któremu musimy załozyć z powrotem
zakupione kaloryfery (są to te same kaloryfery za które poprzedni lokator
nam zwrócił za "odpowiednią" opłatą.
Teraz musimy je załozyć z powrotem w czasie jak instalacja grzeje.
Przy każdym dojściu i ujściu do grzejnika są zawory kulowe więc można to
zrobić bezpiecznie.
No ale jak je napełniać aby nie nastąpiło zapowietrzenie ?
Czy najpierw wkręcić dół kaloryfera, poczekać aż zacznie się przelewać i
wtedy szybko przykręcić górę?
W sumie jest 5 kaloryferów.
Rylen

2. Data: 2010-01-22 08:24:49

Temat: Re: Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?
Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> No ale jak je napełniać aby nie nastąpiło zapowietrzenie ?
> Czy najpierw wkręcić dół kaloryfera, poczekać aż zacznie się przelewać i

Każdy kaloryfer ma/powinien miec odpowietrznik. Zakładasz, odpowietrzasz i
nie ma problemu. Jak nie ma odpowietrznika to zakładasz kaloryfer, otwierasz
dolny zawór, górny zamykasz i popuszczasz srubunek u góry w ten sposób
odpowietrzajac grzejnik

Krzysiek

3. Data: 2010-01-22 08:38:07

Od: "Rylen" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie ma problemu. Jak nie ma odpowietrznika to zakładasz kaloryfer,
> otwierasz dolny zawór, górny zamykasz i popuszczasz srubunek u góry w ten

Dzięki ! A więc dobrze myślałem, że najpierw od dołu napełniać i chyba
powoli.
rylen

4. Data: 2010-01-22 08:48:16

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki ! A więc dobrze myślałem, że najpierw od dołu napełniać i chyba
> powoli.
> rylen
Można ale nie jest to jakaś szalona konieczność. I tak trzeba otworzyć dwa
zawory aby obieg "przetoczył" powietrze które pozostanie w zakamarkach
grzejnika. Grzejniki nalezy zamontować z lekkim wzniosem w kierunku
odpowietrznika (wystarczy taki wznios aby w libelce poziomicy oko dotykało
kreski granicznej wyznaczającej poziom), co pozwoli na bezporoblemowe
odpowietrzanie układu. W czasie napełniania ubywa wody z układu. Należy ją
na bieżąco uzpełnić do odpowiedniego ciśnienia (układ zamknięty) lub do
przelania zbiornika wyrównawczego (układ otwarty).
--
Jackare

5. Data: 2010-01-22 08:50:41

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> układu. Należy ją na bieżąco uzpełnić do odpowiedniego ciśnienia (układ
> zamknięty) lub do przelania zbiornika wyrównawczego (układ otwarty).

Ja myslę ze autor ma grzejnik bez odpowietrznika. Te stare zeberkowe nie
miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury gwintowałem je
na 1/2 cala i wkręcałem odpowietrzniki.

Krzysiek

6. Data: 2010-01-22 09:19:45

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury gwintowałem

Dokładnie - pytający nie napisał jakiego typu ma kaloryfery. W starych
żeliwnych też były odpowietrzniki. Póki nie są założone łatwo będzie
wywiercić otwór na końcu i założyć odpowietrzniki, wtedy montuje się je
normalnie i otwiera oba zawory. Warto sprawdzić, czy na pionach są
odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w
instalacji.

7. Data: 2010-01-22 09:29:17

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
> instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w

Gdyby nie było zaworów na przyłączach kaloryferów też można je przyłączyć
obniżając poziom wody (tylko na górnym piętrze) lub zamrażając rury -
zamrażarki mają fachowcy od tego typu prac - partacze zazwyczaj nie, bo nie
są tanie.

8. Data: 2010-01-22 09:44:12

Od: "Rylen" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

O to nie musze się martwić bo jak pisałem te ghrzejnikijuz w tych miejscach
były przez
7 lat i nie sprawiały problemu

> gwintowałem
To jest nowszy typ kaloryferów i pewnie je posiadają

Warto sprawdzić, czy na pionach są

Tego to ja nawet sobie nie wyobrażam, aby w środku zimy 25ciu lokatorom
odciąć ciepło za które płacą. Ciepło jest dostarczane przez miejską
elektrociepłownie.
Nie jestem jeszcze tak zdesperowany...

Rylen

9. Data: 2010-01-22 09:52:54

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rylen" <r...@m...pl> wrote in message

> Nie jestem jeszcze tak zdesperowany...

Często sytuacja determinuje zakres prac. Jeżeli instalacja została
dobrze zaprojektowana i równie dobrze wykonana to albo one juz tam są, albo
nie są konieczne. Do tego wystarczy wywiad u lokatorów lub sprawdzenie czy
instalacja nie zapowietrza się. Instalacja nie jest trudna niektóre
odpowietrzniki mają zawory odcinajace, można też zainstalować zawory kulowe,
a to nie musi być czasochłonne.

10. Data: 2010-02-17 23:44:43

Od: Brooks <x...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 10:44, "Rylen" <r...@m...pl> wrote:

> [...]
>
> Tego to ja nawet sobie nie wyobrażam, aby w środku zimy 25ciu lokatorom
> odciąć ciepło za które płacą. Ciepło jest dostarczane przez miejską

Z punktu widzenia użytkownika sądzę,że warto poinformować
zainteresowanych o możliwych kłopotachm i terminie prac. Być może
udostępnić numer telefonu przez kilka dni po zakończeniu prac.
Niespodziewanie, mogą wystąpić reklamacje związane lub nie z
podłączeniem kolejnych grzejników.

Blaty kuchenne LUPUS
działka na rogu i przynależność do ulic
Uwaga na zmywarki ELECTROLUX'a ESL/ESI - są nieszczelne
"pocace" sie okna - problem !!!
Jajecznica na teflonie ?