Jajecznica na teflonie ?

1. Data: 2010-01-18 12:23:33

Temat: Jajecznica na teflonie ?
Od: RadekD <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Może to i głupie - ale nie mam pomysłu
czym zamięszać jajecznicę na teflonowej patelni.

Z tego co wiem to metalowa łyżeczka nie nadaje się
do używania na teflonowej patelni.
Mam drewnianą - ale jakoś mi nie podchodzi -
za duża i bardzo nasiąka.
Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Dzięki za wszelkie sugestie

2. Data: 2010-01-18 12:26:23

Temat: Re: Jajecznica na teflonie ?
Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

RadekD pisze:
> [...]
> Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
> wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

są takie
wejdz do 1 lepszego marketu i poszukaj

michal

3. Data: 2010-01-18 12:59:51

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"RadekD" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
> wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Jajecznicę po wiedeńsku - w szklance.

4. Data: 2010-01-18 13:37:57

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepsza jest drewniana łopatka. Nową natrzyj olejem. Po kilku użyciach
zaimpregnuje się. W ostateczności są łyżki, łopatki itp. silikonowe
(miękkie) i z twardego tworzywa odpornego na temperaturę (sprawdź opis).

F.

5. Data: 2010-01-18 14:37:19

Od: RadekD <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam (jakiś nylon) nawet taką łyżkę do zupy, a i widziałem
takie "łapki" - niby, że do obracania kotlecików.
Tylko, że na tych plastikach piszę, że wytrzymują do 160 stopni,
a rozgrzany olej/tłuszcz ma chyba trochę więcej.

6. Data: 2010-01-18 14:41:08

Od: "Atanazy" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
> wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Sa lopatki, lyzki i inne narzedzia wykonane z nylonu (taki czarny lub szary
"plastik") odporny na wysoka temperature specjalnie do patelni teflonowych.
Wytrzymuuja temperature ok 210 stopni.
Uwaga na bardzo tanie egzemplarze niskiej jakosci - brzydko pachna jakimis
chemikaliami nawet po kilkakrotnym uzyciu, a co gorsza zapach przechodzi do
potrawy...

Pozdrawiam
Atanazy

7. Data: 2010-01-18 18:16:17

Od: "Mariano Italiano" <a...@p...hu> szukaj wiadomości tego autora

RadekD napisał(a):

> [...]
> Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
> wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Sam jesteś poteflon!

Mariano Italiano

8. Data: 2010-01-18 18:31:05

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:23:33 +0100, RadekD napisał(a):

> Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
> wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Komplet z IKEA za kilka złotych. Idealne do takich patelni, nie reagują na
ich temperaturę, są całkiem neutralne zapachowo i łatwe do mycia.

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10092928

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

9. Data: 2010-01-18 19:58:16

Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:23:33 +0100, RadekD napisał(a):

Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart i
droższe ekskluzywne np takie http://www.ceneo.pl/269639

Cezar

10. Data: 2010-01-18 21:37:45

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Jan 2010 20:58:16 +0100, Cezar napisał(a):

> Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart i
> droższe ekskluzywne np takie http://www.ceneo.pl/269639

Jeśli ktoś koniecznie chce wydać 15zł na jedną łopatkę, podczas gdy w IKEA
dostanie takie trzy za 1/3 tej ceny.. No może bez metalowej obręczy ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

termostat