[pyt] halas

1. Data: 2010-01-18 07:15:07

Temat: [pyt] halas
Od: nanotrapped <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam pytanie - czy sa jakies przepisy regulujace halas. mieszkam w domu
wielorodzinnym w ktorym sasiad w ciagu dnia (nie sa to godziny ciszy
nocnej) puszcza bardzo glosno muzyke - proby interwencji nie
przytnosza rezultatu. z tego co sie dowiedzialam to policja co moze
najwyzej przyjsc i pouczyc osobe ktora zakloca spokoj. sprawa w sadzie
- podobno nie ma sensu.
dziekuje za informacje i pozdrawiam

2. Data: 2010-01-18 07:47:40

Temat: Re: [pyt] halas
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"nanotrapped" <n...@g...com> wrote in message
m.googlegroups.com...
> [...]
> przytnosza rezultatu. z tego co sie dowiedzialam to policja co moze
> najwyzej przyjsc i pouczyc osobe ktora zakloca spokoj. sprawa w sadzie

Stopery. Halasem moze byc muzyka dochodzaca z malym poziomem 5W np. przez
sciane, ale nie jest to powód do interwencji, co innego gdyby urzadzenie
dawalo np. 100W mocy sinusoidalnej... Przykladowo moje koncówki mocy to 2 x
3W... :-)))

3. Data: 2010-01-18 10:32:05

Od: marioz_fl <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

nanotrapped pisze:
> [...]
> przytnosza rezultatu. z tego co sie dowiedzialam to policja co moze
> najwyzej przyjsc i pouczyc osobe ktora zakloca spokoj. sprawa w sadzie

Jeśli spróbowałeś normalnej rozmowy spróbuj czegoś innego.

Niektórzy nie zdają sobie sprawy z tego jak ich zachowanie przeszkadza
innym. Zorientuj się w trybie życia sąsiada. Jeśli kładzie się spać
przed ciszą nocną to puść u siebie bardzo głośno muzykę, jeśli lubi
długo spać to to samo zrób wcześnie rano i koniecznie muzykę inną niż
słucha sąsiad. Jeśli słucha rocka to puść np. disco polo :) albo
odwrotnie, tylko może uprzedź pozostałych sąsiadów :). Powinni okazać
wyrozumiałość, bo pewnie nie tylko Tobie to przeszkadza

4. Data: 2010-01-18 11:13:31

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marioz_fl" <m...@o...eu> napisał w wiadomości
proby interwencji nie

ma sens. Mój szwagier tak rozwiązał te problemy u siebie. Najpier kilka
pisemnych skarg na policję, dwie wizyty tejże u sąsiada z krótkotrwałym
rezultatem a potem policja skierowała wniosek o ukaranie do sądu
grodzekiego. I jest spokój.
--
Jackare

5. Data: 2010-01-18 11:30:53

Temat: Re: halas
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwrotnie, tylko może uprzedź pozostałych sąsiadów :). Powinni okazać
> wyrozumiałość, bo pewnie nie tylko Tobie to przeszkadza

dodał bym do tego jeszcze jakieś zakłócanie, gdzieś czytałem o prostym
urządzonku, czymś w rodzaju ręcznego kondensatora z puszki, gdzie
ruszając drutem, generujesz impulsy powodujące trzaski w głośnikach,
coś jak ruszanie słabo kontaktującą wtyczką od radia, oczywiście w
czasie, gdy sąsiad oddaje się swojemu hobby :-) o szczegóły popytaj na
jakimś forum elektronicznym...
pozdrawiam
s_13

6. Data: 2010-01-18 11:37:32

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pisemnych skarg na policję, dwie wizyty tejże u sąsiada z krótkotrwałym
> rezultatem a potem policja skierowała wniosek o ukaranie do sądu

do czasu, gdy nie zobaczysz wybitej szyby lub porysowanego lakieru w
swoim aucie, nasz naród mściwy jest i nie daruje "ciągania po
sądach" :-)
-"sąd sadem, a sprawiedliwość i tak musi być po naszej stronie"

pozdrawiam
s_13

7. Data: 2010-01-18 13:34:54

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nanotrapped pisze:
> mam pytanie - czy sa jakies przepisy regulujace halas.
Nie w tym zakresie (tzw. hałas sąsiedzki).

> z tego co sie dowiedzialam to policja co moze
> najwyzej przyjsc i pouczyc osobe ktora zakloca spokoj

Najwyżej, to nie - może go zatrzymać, jeśli się nie uciszy.

> sprawa w sadzie
> - podobno nie ma sensu.

Ma sens, ale bez interwencji policji się nie obejdzie (świadkowie
sąsiedzi mogą być niechętni). Wzywaj regularnie policję, zapisuj kto
przybył na interwencje i żądaj kopii notatki z interwencji (po fakcie,
na komisariacie).
F.

Środek na odstraszanie psów
zapachy do nawilżacza