Re: Jak mierzyć ciśnienie

Data: 2010-07-17 14:41:47
Temat: Re: Jak mierzyć ciśnienie
Od: Juanitos <j...@g...com>

W dniu 2010-07-17 07:53, Plumke pisze:

1. Niby tak, ale ciśnienie mierzyć należy na prawej ręce,
2. łokieć na wysokości koniuszka serca

3. ....tak...a ja myslalem ze odstep jest potrzebny z uwagi na to ze ucisk
> przy mierzeniu ma wplyw na zmiane cisnienia nawet na kilkadziesiat
> minut; a aparatom nic dotego dopuki nie mierza bezdotykowo

ad1. na prawej jest ciśnienie większe, a takie nas interesuje :-)

ad2. no to niech będzie pod zebrami...

ad2. dobrze myślisz, pod warunkiem, że ciśnienie mierzy lekarz...
napompuje tak, że blokuje całkowicie przepływ krwi. Elektroniczny,
mankietowy aparacik podczas pompowania mierzy ciśnienie i nadsłuchuje.
Jak usłysz, że tony Korotkowa zanikły, dodaje jeszcze 25% do tego co
napompował i zaczyny spuszczać . Taki sposób nie blokuje krążenia :-)

To nie ja pytam, tylko potrzebujący :-)

Juanotos