Jak mierzyć ciśnienie

1. Data: 2010-07-16 21:54:22

Temat: Jak mierzyć ciśnienie
Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam albo zaczynam mieć problemy z ciesnienie. Stad tez kupilam sobie
aparat do mierzenia [na ramię] podobno dobrej firmy i w ogole cacy.

Mierze pierwszym razem: 147-90. Mierze nastepnym razem: 125-85. Za
kolejnymi razami średnio wychodzi po 125-85 czyli tak jakby ten
pierwszy był wypaczony.

W instrukcji nic nie pisze ze to pierwszy pomiar jest dobry, reszta to
badziew. nie pisze tez zeby robic 5x i wyciagac srednia.

Jak widac, roznica miedzy 147 a 125 jest duza. To pierwsze to (lekkie)
nadcisnienie, to drugie to juz podrecznikowa wartosc. O co kaman? :)

2. Data: 2010-07-16 22:32:05

Temat: Re: Jak mierzyć ciśnienie
Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj

po1 nalezy byc wyciszonym i zrelaxowanym, nie po wysilku, wylaczyc radio lub
inne zrodla dzwieku, nie rozmawiac itp, itd
po2 lewa reke nalezy oprzec o jakis blat w taki sposob by opaska uciskowa
aparatu byla mniejwiecej na wysokosci serca
po 3 zachowac odstepy pomiedzy pomiarami; pomiar drugi bezposrednio po
poprzednim jest zafalszowany
po4 nie denerwuj sie pomiarem - trening czyni mistrza

pozdr
plumke

3. Data: 2010-07-17 05:38:31

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-17 00:32, Plumke pisze:

> [...]
> poprzednim jest zafalszowany
> po4 nie denerwuj sie pomiarem - trening czyni mistrza

Niby tak, ale ciśnienie mierzyć należy na prawej ręce, łokieć na
wysokości koniuszka serca a przy współczesnych aparatach pomiary po
odstępie 2 minut są zupełnie prawidłowe.
Wysoki pierwszy pomiar to efekt stresu lub wysiłku. Zatem nadciśnienia
nie skoro nastepne są dobre...

Juanitos

4. Data: 2010-07-17 05:53:53

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niby tak, ale ciśnienie mierzyć należy na prawej ręce,

nie - nalezy na lewej(!)

> łokieć na wysokości koniuszka serca

??? a co to jest?

>a przy współczesnych aparatach pomiary po odstępie 2 minut są zupełnie
>prawidłowe.

....tak...a ja myslalem ze odstep jest potrzebny z uwagi na to ze ucisk przy
mierzeniu ma wplyw na zmiane cisnienia nawet na kilkadziesiat minut; a
aparatom nic dotego dopuki nie mierza bezdotykowo

> Wysoki pierwszy pomiar to efekt stresu lub wysiłku. Zatem nadciśnienia nie
> skoro nastepne są dobre...

...skoro wszystko wiesz lepiej to o co pytasz?

plumke

5. Data: 2010-07-17 14:41:47

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-17 07:53, Plumke pisze:

1. Niby tak, ale ciśnienie mierzyć należy na prawej ręce,
2. łokieć na wysokości koniuszka serca

3. ....tak...a ja myslalem ze odstep jest potrzebny z uwagi na to ze ucisk
> przy mierzeniu ma wplyw na zmiane cisnienia nawet na kilkadziesiat
> minut; a aparatom nic dotego dopuki nie mierza bezdotykowo

ad1. na prawej jest ciśnienie większe, a takie nas interesuje :-)

ad2. no to niech będzie pod zebrami...

ad2. dobrze myślisz, pod warunkiem, że ciśnienie mierzy lekarz...
napompuje tak, że blokuje całkowicie przepływ krwi. Elektroniczny,
mankietowy aparacik podczas pompowania mierzy ciśnienie i nadsłuchuje.
Jak usłysz, że tony Korotkowa zanikły, dodaje jeszcze 25% do tego co
napompował i zaczyny spuszczać . Taki sposób nie blokuje krążenia :-)

To nie ja pytam, tylko potrzebujący :-)

Juanotos

6. Data: 2010-07-18 06:05:07

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ad1. na prawej jest ciśnienie większe, a takie nas interesuje :-)

myslalem ze intetesuje cie faktyczne ...a jak szukasz wiekszego to zmierz w
oponie auta - bedzie wieksze
...a nie ciekawi cie czemu lekarze mierza na lewej? ....po za tym
teoretycznie cisnienie powinno byc wieksze w lewej - moze poprostu zamiast
pisac dubysmalone najpierw przeczytaj podrecznik do biologii z 4 klasy
podstawowki

> ad2. no to niech będzie pod zebrami...

napisalem ci ze miejsce mierzenia cisnienia winno znajdować sie mniej wiecej
na wysokosci serca...nie wnikam w to gdzie masz zebra

> ad2. dobrze myślisz, pod warunkiem, że ciśnienie mierzy lekarz...
> napompuje tak, że blokuje całkowicie przepływ krwi. Elektroniczny, a
> mankietowy aparacik podczas pompowania mierzy ciśnienie i nadsłuchuje.

"aparparacik nasłuchuje" ???? ...odstaw leki - nie sluza ci

> Jak usłysz, że tony Korotkowa zanikły, dodaje jeszcze 25% do tego co
> napompował i zaczyny spuszczać . Taki sposób nie blokuje krążenia :-)

i dlatego jest to tylko mierzenie pogladowe
a po za tym:
http://tinyurl.com/277tb9y

plumke

7. Data: 2010-07-18 06:08:12

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak usłysz, że tony Korotkowa zanikły, dodaje jeszcze 25% do tego co
> napompował i zaczyny spuszczać . Taki sposób nie blokuje krążenia :-)

masz jeszc ze to:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_Korotkowa
...moze zanim uzyjesz nazw ktorych nie znasz poczytaj o tym (?)

plumke

8. Data: 2010-07-18 06:26:26

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 08:05, Plumke pisze:

> [...]
>
> "aparparacik nasłuchuje" ???? ...odstaw leki - nie sluza ci

> i dlatego jest to tylko mierzenie pogladowe

To jest względnie poważna grupa... ludziom chodzi o rzetelne informacje.
Jak się chcesz popisywać swoja głupota, to jest forum ogólne onet.pl i
tam jest pełno tematów dla ciebie. I nikomu nie zaszkodzisz...

Juanitos

9. Data: 2010-07-18 07:08:03

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest względnie poważna grupa... ludziom chodzi o rzetelne informacje.

twoje odpowiedzi sugeruja zupelnie cos innego

> Jak się chcesz popisywać swoja głupota, to jest forum ogólne onet.pl i

to raczej nie wymaga komentarza w swietle naszych powyzszych postow -
rozumiem ze jak argumentow brak umiesz wylacznie siegnac po inwektywy

> tam jest pełno tematów dla ciebie. I nikomu nie zaszkodzisz...

...a komu zaszkodzilem? tobie? zle znosisz krytyke?
...sadze ze tak wiec na przyszlosc jak chcesz jej uniknac dobrze zastanow
sie co piszesz
jak dla mnie EOT...mozesz nie odpowiadac

plumke
P.S. dodam tylko dla innych czytelnikow ze stosuje sie mierzenie cisnienia z
roznych miejsc ciala np: wszystkich konczyn jednoczesnie ale ma to zwiazek
wylacznie z badaniami specjalistycznymi i nijak sie ma do pomiaru zwyklego
np: codziennego;
automatyczne i polautomatyczne cisnieniomierze NIGDY nie moga stanowic
podstawy diagnozy do ktorej WOLNO uzywac jedynie tradycyjnych
cisnieniomierzy;
osoby zmuszone mierzyc cisnienie czesto np: kilka razy dziennie i zmuszone
robic to samemu w dosc krotkim czasie dochodza do wprawy ktora owocuje dosc
rzetelnym wskazaniem tendencji

10. Data: 2010-07-18 08:50:16

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-18 09:08, Plumke pisze:
> osoby zmuszone mierzyc cisnienie czesto np: kilka razy dziennie i zmuszone
> robic to samemu w dosc krotkim czasie dochodza do wprawy ktora owocuje dosc
> rzetelnym wskazaniem tendencji

Dochodzą do wprawy, tzn cisnieniomierz już nie jest potrzebny? To czym
mierzą to ciśnienie, co?

--
animka

minister zdrowia
skutki uboczne po psychotropach
polkniecie robaka
Zarobki naszych "bardzo biednych" lekarzy
przechodzone przeziebienie...