Jak mówić, żeby dzieci...

71. Data: 2007-03-30 13:00:19

Temat: Re: Jak mówić, żeby dzieci...
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poranna.kawa napisał(a):

> Ha. U mnie ten sposób działał tylko gdy córka miała 2 latka. Teraz (4
> lata) z premedytacją odpowiada, że i tak się jej już znudziły i ich
> nie potrzebuje;)[...]
I co wtedy robisz?

pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

72. Data: 2007-03-30 18:20:12

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Mar 2007 22:35:46 -0700, poranna.kawa napisał(a):

> Ha. U mnie ten sposób działał tylko gdy córka miała 2 latka. Teraz (4
> lata) z premedytacją odpowiada, że i tak się jej już znudziły i ich
> nie potrzebuje;)

A dotrzymałaś choć raz słowa z tym odkurzaczem??
--
Elżbieta

73. Data: 2007-03-30 18:38:52

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 15:00, "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> wrote:
> poranna.kawa napisał(a):> On 28 Mar, 22:04, Paulinka
>
> I co wtedy robisz?

Zaprzestałam stosowania tej metody, kiedy zauważyłam, że nie skutkuje.
Teraz stosuję tylko i wyłącznie metodę "na konika";) Typowy sznataż:),
że jak nie posprząta to wyniosę bujanego konia na strych, a ponieważ
córka ma obsesję na punkcie kucyków, to jest to skuteczna metoda.
Pozbawiam ją rzeczy, na której jej najbardziej zależy. Nie wiem czy to
dobre czy złe. Ale skuteczne.
Pozdr.
est

74. Data: 2007-03-30 18:39:16

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):

> A dotrzymałaś choć raz słowa z tym odkurzaczem??

Ja dotrzymałam i działa.

--

Paulinka

75. Data: 2007-03-30 18:42:00

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 20:20, Elżbieta <w...@o...peel> wrote:

> A dotrzymałaś choć raz słowa z tym odkurzaczem??

Ba:) Ja w pewnych rzeczach jestem niezwykle konsekwentna, i kilka
rzeczy zniknęło w jego czeluściach:)
Stosowałam też metodę, że kamiennym głosem mówiłam, że liczę do trzech
i ma być coś tam zrobione.
I podobnie jak w przypadku okurzacza działało do momentu, kiedy
podłapał to mąż:) Z nim poszło jej łatwo:). Musiałam wymyślić konia;)
Pozdr.
est

76. Data: 2007-03-30 19:08:50

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poranna.kawa napisał(a):

> Zaprzestałam stosowania tej metody, kiedy zauważyłam, że nie skutkuje.
Ale, chodziło mi o to co robiłaś.
Ty mówisz, że wyrzucisz czy wciągniesz do odkurzacza zabawki, ona, że
jej się znudziły i ty...
pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

77. Data: 2007-03-30 20:29:14

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 21:08, "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> wrote:
> Ale, chodziło mi o to co robiłaś.
> Ty mówisz, że wyrzucisz czy wciągniesz do odkurzacza zabawki, ona, że
> jej się znudziły i ty...

A ja, że skoro tak to spakujemy je i wyniesiemy dla innych dzieci.
Mówię, jej, że to jest jej świadoma decyzja;) Może się jeszcze wycofać
przez chwilę i daję jej czas do namysłu, zazwyczaj zupełnie
niepotrzebnie. Jest uparta:)
Potem razem już pakujemy rzeczy do wora i ja wynoszę na strych. Niby
sobie myślę że przyniosę je za jakiś czas, ale zapominam:)
A Nati znosi to z niezwykle zaciętą miną;)
Swoją drogą dzisiaj na aluzje męża, że powinna sprzątać pokoik po
zabawie, stwierdziła, że w takim razie ona się nie będzie bawiła
zabawkami.
Twarda jest:)
Pozdrawiam serdecznie
est

78. Data: 2007-03-31 17:23:48

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poranna.kawa napisał(a):

> A ja, że skoro tak to spakujemy je i wyniesiemy dla innych dzieci.
> Mówię, jej, że to jest jej świadoma decyzja;) Może się jeszcze wycofać[...]
U nas bez takich, nie to nie.
> Potem razem już pakujemy rzeczy do wora i ja wynoszę na strych. Niby
> sobie myślę że przyniosę je za jakiś czas, ale zapominam:)
I kupuję dziecku nowe?

> A Nati znosi to z niezwykle zaciętą miną;)

Może myśli co nowego dostanie?

> Swoją drogą dzisiaj na aluzje męża, że powinna sprzątać pokoik po
> zabawie, stwierdziła, że w takim razie ona się nie będzie bawiła
> zabawkami.
Ja bym "wywaliła" wszystko.

> Twarda jest:)

Może cfana ;)

> Pozdrawiam serdecznie
> est

pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

79. Data: 2007-04-01 07:32:02

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 19:23, "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> wrote:

> U nas bez takich, nie to nie.

Ostra jesteś;)

> Potem razem już pakujemy rzeczy do wora i ja wynoszę na strych. Niby
>
> I kupuję dziecku nowe?

Nie, chyba nie:) Pod tym względem jest oki. NIe ma jakiś rządań co do
kupna nowych.
Myślę sobie, że to my często sami prowokujemy takie sytuacje.
Ale...jak to zrobić, żeby być rodzicem doskonałym?;)

> Może myśli co nowego dostanie?

- Raczej nie. Przynajmniej nigdy się nie domaga.

> Może cfana ;)

Był czas, że podejrzewałam ją o to, ale to już inna historia.
Ostatecznie wybrałam wariant na korzyść Nati. Bo czy u dziecka, które
ma 2 czy 3 lata istnieje coś takiego jak cwaniactwo albo
wyrachowanie??? Może ot, obserwuje i umie wykorzystać sytuację. Ale,
cały czas się głowię czy maluch to umie...:)
Pozdr.
est

80. Data: 2007-04-02 11:52:01

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poranna.kawa napisał(a):
> On 31 Mar, 19:23, "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> wrote:

> Ostra jesteś;)
Ćwiczę w pracy ;)

> Nie, chyba nie:) Pod tym względem jest oki. NIe ma jakiś rządań co do
> kupna nowych.
> - Raczej nie. Przynajmniej nigdy się nie domaga.
To, że się nie domaga nie wyklucza tego, że nie dostanie. Wręcz
przeciwnie, takim dzieciom jakoś chętniej się kupuje.

> Był czas, że podejrzewałam ją o to, ale to już inna historia.
> Ostatecznie wybrałam wariant na korzyść Nati.

Bo każdy ma swoje metody, to co u jednego skutkuje nie musi się
sprawdzać u innych.

> Bo czy u dziecka, które
> ma 2 czy 3 lata istnieje coś takiego jak cwaniactwo albo
> wyrachowanie??? Może ot, obserwuje i umie wykorzystać sytuację. Ale,
> cały czas się głowię czy maluch to umie...:)

Bo dzieci to najlepsi aktorzy :)
Mój ostatnio podpada pod hipochondryka, zwłasza gdy sam ma wejść na 4
piętro ;)

> Pozdr.
> est

pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

7-latek i basen
dyskusja o produktach spożywczych - płatne
Przyjęcie
Depresja niszczy nas i dzieci [artykuł+sonda]
pora na samodzielność