Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić

Grupy

Szukaj w grupach

 

Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 37


« poprzedni wątek następny wątek »

31. Data: 2007-04-11 16:09:31

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha"
>> Propozycja wyszła na serio, czy jedynie dla wywarcia nacisku na większą
>> pilność bliźniaków (rodziców)?
>>
> Propozycja wyszła niestety na serio, na dzieci w tym wieku raczej nie da
> się wywrzeć presji.
Zatem, niezależnie od braku zaufania do nauczycielki i poczucia, że szkoła
zostawiła Cię z problemem, potraktuj jej sugestię poważnie. I bez
'niestetów'.
Jest kilka sygnałów, że chłopcy zostali postawieni przed zadaniami, które
przekraczają ich możliwości. Jak pisała Siwa, nauczanie w klasach 1-3
nastawione jest na osiągnięcie sukcesu przez wszystkich uczniów, nawet leni.
Problemem może nie być lenistwo, złe nauczanie, Twój brak umiejętności
nakłonienia ich do pracy i poważnego traktowania obowiązków ale
niedojrzałość bliźniaków.
Te sygnały to niewykonane zadania, z którymi wracają do domu, brak wyraźnych
postępów, pomimo ciężkiej pracy jaką wykonujesz z nimi w domu i typ
zaleconych przez szkolnego pedagoga ćwiczeń.

IMO powinnaś odwiedzić poradnię psychologiczno-pedagogiczną (nikt tego nie
proponował?!), dokładnie przebadać chłopców i staranie rozważyć, co tam
usłyszysz. Jeżeli zaproponują powtarzanie klasy drugiej, to jesteś w
idealnej sytuacji - planujesz zmienić szkołę, nowi koledzy, brak porównań z
poprzednim okresem, same plusy.

Wiem, że najprzyjemniej byłoby uznać, że to wina złej, nastawionej na parcie
do przodu wychowawczyni, ale dobre samopoczucie jest mało istotne w
porównaniu ze znalezieniem źródła problemu i rowiązania go w najlepszy dla
Twoich synów sposób.

A, gdzieś po drodze warto przebadać przekaźniki: oczy i uczy. Zresztą w
poradni powinni podpowiedzieć jakie badania zrobić.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


32. Data: 2007-04-11 17:43:34

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eviggm$m9g$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Tak oczywiście chłopaki idą do dwóch klas trzecich, nie będę im przecież
> krzywdy na całe życie robić.

Widzę, że Harun juz ładną tyradę napisała, ale i tak napiszę od siebie ;-)
Zostawienie na drugi rok jest co do zasady po to, żeby dziecku pomóc, a nie
zrobić krzywdę (pomijając szczególne przypadki sadyzmu). Nie twierdzę, że w
związku z tym masz w podskokach podpisywać zgodę na repetę, ale traktować
tego w kategoriach "krzywdy na całe życie" też nie należy.

Agnieszka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


33. Data: 2007-04-11 19:03:31

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Apr 2007 08:08:18 +0200, Gocha napisał(a):

> Propozycja wyszła niestety na serio,

A opinia poradni jakaś jest??
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


34. Data: 2007-04-11 19:05:37

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Apr 2007 11:23:54 +0200, Gocha napisał(a):

> materiału im nie może zmienic, bo nie mają stwierdzonego
> uszczerbku na rozumie

a w opinii nie napisali "dostosować do możliwości dziecka"??
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


35. Data: 2007-04-12 05:19:48

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał w wiadomości
news:t4j2w48yhqsu.eym8dt9r86lx.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 11 Apr 2007 11:23:54 +0200, Gocha napisał(a):
>
>> materiału im nie może zmienic, bo nie mają stwierdzonego
>> uszczerbku na rozumie
>
> a w opinii nie napisali "dostosować do możliwości dziecka"??
> --
> Elżbieta

Niestety nie napisali :(

Pozdrawiam
Gocha


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


36. Data: 2007-04-12 11:29:38

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Apr 2007 07:19:48 +0200, Gocha napisał(a):

> Niestety nie napisali :(

A co napisali?? Opinia była z poradni czy szkoła ich badała?? Pozostawienie
w tej samej klasie na drugi rok powinno być również przez poradnię
zasugerowane.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


37. Data: 2007-04-16 22:02:26

Temat: Re: Jak mówić żeby zachęcić a nie zniechęcić
Od: "Huda_Larwa" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie zastanawiam, czy nie za bardzo sie starasz. To znaczy nie mowie, ze
to zle, ale dzieci musza czuc odpowiedzialnosc na sobie za swoje decyzje
(rowniez te zwiazane z nauka). Jak maja mame, ktora o wszystkim pamieta i
sprawdzi, to nie wyrobia w sobie nawyku samodzielnosci i odpowiedzialnosci.

Decyzja z rozdzieleniem ich do roznych klas jest sluszna. Teraz im razem
pewnie razniej (takie poczucie bezpieczenstwa). Jesli lenie sa, ale zdolne
dzieci, to proponuje na prawde konsekwentnie nauczyc ich odrabiac lekcje i w
razie braku zainteresowania wprowadzac odpowiednie sankcje (zabawa po
odrobieniu lekcji, brak dobranocki, brak czytania na dobranoc itd.).

Jakos trudno mi uwierzyc, ze z 8 latkiem nie mozna dojsc do porozumienia,
czego sie od niego oczekuje w tym temacie, ale to jeszcze wszystko przede
mna.

Pozdrawiam,
HL


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Trzecie dziecko = stara mama
Re: Chore czy leniwe?
Chore czy leniwe?
Labirynt Fauna
Czasopisma dla 11-latki

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych

zobacz wszyskie »