Jak ocieplic dach?

1. Data: 2004-02-17 14:40:04

Temat: Jak ocieplic dach?
Od: wojwis <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dom ma ponad 20 lat i obecnie chciałbym ocieplic dach. Dach jest płaski
pokryty papą. Chciałbym sie dowiedzieć jaka metoda jest zarazem prosta i
tania. Jakich materiałów do tego użyć.

--
Archiwum grupy --- pl.rec.dom ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

1. Data: 2004-02-17 21:10:28

Temat: Re: Jak ocieplic dach?
Od: "SAVIC" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dom ma ponad 20 lat i obecnie chciałbym ocieplic dach. Dach jest płaski
> pokryty papą. Chciałbym sie dowiedzieć jaka metoda jest zarazem prosta i
> [...]

POWIEDZ CZY JEST TO DACH BETONOWY (STROPODACH) CZY DREWNIANY?

1. Data: 2004-02-17 22:58:22

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.02.2004 22:10, Użytkownik SAVIC napisał :

> POWIEDZ CZY JEST TO DACH BETONOWY (STROPODACH) CZY DREWNIANY?

Zapraszam do zapoznania się z netykietą
(http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html) Podpowiem - _odpowiadamy_ _pod_
_przyciętym_ _cytatem_.

Mimo wszystko pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-18 09:35:03

Od: wojwis <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to dach betonowo żużlowy.

1. Data: 2004-02-19 14:29:23

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znaczy masz stropodach niewentylowany? Jeśli tak to po prostu zleć to
fachowcom. Opisy jak można to zrobić znajdziesz bez trudu w necie albo
czasopismach. Producenci materiałów izolacyjnych mają specjalne wyroby do
izolowania takich dachów i wydają materiały informacyjne. Moja rada:
powtórzę - zleć to fachowcom, bo wbrew pozorom temat jest trudny i nie każdy
potrafi to wykonać. Ja swego czasu chciałem wybudować dom z płaskim dachem
(nienawidzę powszechnych dzisiaj pseudo dworków), ale po kilkunastu
telefonach do wykonawców, którzy nie bardzo rozumielli o co mi chodzi
(gadali o więźbie i takich tam), dałem spokój. Mam dach tradycyjny.

Robert

1. Data: 2004-02-19 15:02:30

Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Recently rpm wrote:
> [...]
> telefonach do wykonawców, którzy nie bardzo rozumielli o co mi chodzi
> (gadali o więźbie i takich tam), dałem spokój. Mam dach tradycyjny.

Z twojego posta zarazem wynika, ze raczej trudno o takich fachowcow ;-)
Tez mam taki problem i będę szukał fachowców. Wykombinowałem
sobie, ze najlepiej będzie usunąć żużlobeton, zastapić wełną i dać nowe
pokrycie. Wełna przy tej samej grubości będzie dużo lepiej izolować
a dodatkowo sporo się odciąży dach/budynek.
Takie rozwiązanie było prezentowane przy słynnym przerabaniu domu-kostki
w Muratorze. Pewnie taniej byłoby po prostu na to co jest dać wełnę+pokrycie
ale czy w określonym przypadku jest to mozliwe muszą już faktycznie
wypowiedzieć się naprawdę dobrzy fachowcy.
Piotrek, priv: ctx13 at o2.pl
"It's better to keep your mouth shut and be thought a fool
than to open it and remove all doubt."

1. Data: 2004-02-19 19:10:05

Od: wojwis <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem cos o stosowaniu syropianu na ktory kłądzie sie lepik na zimno
lub na gorąco. Czy cos o tym wiecie?

1. Data: 2004-02-20 11:51:33

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To naprawdę nie jest takie proste. Pamiętam, że niewentylowany stropodach
może być tradycyjny lub z odwróconym układem warstw - nie pamiętam czym to
się różni. Pewne jest jedno: warstwy, które muszą się znaleźć to:
paroizolacja, ocieplenie, pokrycie. To ostatnie na górze. O ile wiem na
ociepleniu może być wylana jeszcze jedna warstwa betonu (ale mogę się
mylić). Do tego wylewka - strop na którym się kładzie całóść musi mieć odp.
spadki, chyba że ktoś chce się bawić w robienie spadków na styro. Tak
naprawdę gode zaufania są tylko duże firmy budowlane - z dwóch powodów: mają
doświadczenie (dachy płaskie robi się często na budynkach użyteczności
publ.), dają gwarancję. Jak się zatrudni machera to przez 4-5 lat może być
ok a potem ściana zacznie się rozpadać, albo dach przeciekać. Tego się
właśnie przestraszyłem. Życzę powodzenia wszystkim właścicielom płaskich
dachów - kiedyś do was dołączę!

Robert

dzwi do piwnicy
Jak wyprać poduszke z puchu?