Jak odroznic alkochol

11. Data: 2007-12-14 11:19:05

Temat: Re: już nie mogłem ----alkohol
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

12. Data: 2007-12-14 11:32:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

Nie interesowało mnie to bliżej, ale jeżeli jest to czysty spirutus, to
powinien różnić się ciężarem właściwym - w tej samej temperaturze, więc
typowe alkoholomierze powinny wykazać różnicę.

13. Data: 2007-12-15 13:34:41

Temat: Re: Jak odroznic alkochol
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Gru, 15:07, "Arek" <a...@w...pl> wrote:
> Czy ktoś z was wie jak w prosty sposób odróżnić
> alkohol metylowy (nie probujac na sobie czy sie oslepnie)?

Jakos nikt nie zauwazyl, ale piszemy alkohol.
Przez samo "h". Nie "alkochol"
Hm! Moze tu jest roznica?
A tak w ogole, nie nalezy pic "slepotek".
W dodatku niewiadomego pochodzenia.

J-23

14. Data: 2007-12-15 14:30:07

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś z was wie jak w prosty sposób odróżnić
> alkohol metylowy (nie probujac na sobie czy sie oslepnie)?

Metylowy wrze w temp. 64,7 stopnia Celsjusza, etylowy zaś w 78,3 stopnia.

Metylowy ba bardzo charakterystyczny zapach, ten kto choć raz wąchał
metanol, wykryje go już wszędzie, etylowy za to pali się pięknym, niebieskim
płomieniem z zółtym górnym stożkiem a metanol błękitnie płonie

Natomiast wszelkie organoleptalia nadają się do czystych substancji...
ponieważ nie wiadomo, czy to może nie jest metylowy rozcieńczany etylowym
czy jeszcze jakieś inne badziewie... to raczej nie polecam domowych
sposobów... chyba, że ma się czas i jakiegoś małego chemika... na przykład
trochę cykloheksanu... próbę na mieszanie można zrobić...

Pzdr
Paweł

15. Data: 2007-12-15 19:07:55

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 pisze:
[...]
> Metylowy ba bardzo charakterystyczny zapach, ten kto choć raz wąchał
> metanol, wykryje go już wszędzie,

Porównaj:
http://www.man.lodz.pl/LISTY/CHEMFAN/2003/01/4600.ht
ml

> etylowy za to pali się pięknym, niebieskim
> płomieniem z zółtym górnym stożkiem a metanol błękitnie płonie
[...]
Zapal denaturat.

pozdr. Jerzy

16. Data: 2007-12-15 20:51:55

Od: "wolim" <t...@n...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Pomijając dość głupawo postawione pytanie, chciałbym poruszyć nieco inny
wątek.
Co prawda, to nie jest grupa *.mecycyna, czy *.chemia, ale męczy mnie taka
sprawa... zasłyszałem gdzieś kiedyś, że zatrucia metanolem leczy się podając
pacjentowi etanol. Czy to jest prawda? I jak to działa? Tak na chłopski
rozum.

Pozdrawiam,
mW

17. Data: 2007-12-15 21:11:14

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Dec 2007 15:30:07 +0100, "bazyli4" <b...@v...pl> wrote:

>Metylowy ba bardzo charakterystyczny zapach, ten kto choć raz wąchał
>metanol, wykryje go już wszędzie, etylowy za to pali się pięknym, niebieskim
>płomieniem z zółtym górnym stożkiem a metanol błękitnie płonie

Znaczy, jeden na niebiesko, a drugi na błękitnie?
A jak podpalę taki i płomień będzie modry, to co to za alkohol?

--
Maciej Bójko
m...@g...com

18. Data: 2007-12-15 21:16:10

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Dec 2007 21:51:55 +0100, "wolim" <t...@n...pisz> wrote:

> [...]
>pacjentowi etanol. Czy to jest prawda? I jak to działa? Tak na chłopski

Ha! Było o tym w jednym odcinku "House'a". :)
http://politedissent.com/archives/905

--
Maciej Bójko
m...@g...com

19. Data: 2007-12-16 18:28:41

Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:
> zasłyszałem gdzieś kiedyś, że zatrucia metanolem leczy się podając
> pacjentowi etanol. Czy to jest prawda? I jak to działa? Tak na chłopski
> rozum.

Jest o tym w Wikipedii. Podobno odpowiednio wcześnie podany
etanol zatrzymuje wchłanianie się metanolu, więc nie tyle
się nim leczy, ile zatrzymuje on dalsze zakwaszanie
organizmu. W Wiki piszą też, żeby oprócz etanolu podawać
sodę oczyszczoną i to ona ma działanie lecznicze, bo działa
zasadowo

Ale czy to jest prawda?!? Trzebaby chyba samemu spróbować...
Albo jakiegoś lekarza lub chemika zapytać

20. Data: 2007-12-16 18:40:40

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:
> [...]
> pacjentowi etanol. Czy to jest prawda? I jak to działa? Tak na chłopski

Działa ale tylko do pewnego stopnia, i żeby było weselej lepiej zacząć
od etanolu i skońmczyć na etanolu wówczas jest szansa na przeżycie.
Cyt.:
-podaje sie alkohol etylowy do$ylnie lub doustnie w dawce 1,5-2,0ml/kg
m.c.,a nastepnie u
pijacych przewlekle 0,4 ml/kg m.c. na godzine natomiast u niepijacych
0,2 ml/kg m.c. na
godzine => etanol jest swoista odtrutka, kompetycyjnie wypiera metanol z
dehydrogenazy
alkoholowej w wyniku czego nie powstaja szkodliwe metabolity
e-lama.pl/farmacja/toxy/tox1.pdf
pozdr. Jerzy

3 pytania dot. kuchni orientalnej
SYLA!
ciasta na zamówienie i dobra kiełbasa w stolicy ;)
Zakwas chlebowy
REFLEKSJA NIEKUCHENNA