Jak odtłuścić zupę?

1. Data: 2007-09-30 17:18:15

Temat: Jak odtłuścić zupę?
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ugotowałem zupę na kurczaku. Wyszła bardzo tłusta, nie dało się jeść.
Poszła więc na noc do lodówki a dziś zebrałem z wierzchu zakrzepły tłuszcz
i jest lepiej. No ale w ten sposób między gotowaniem a jedzeniem potrzebny
jest dodatkowy czas. Jest jakiś sposób na odtłuszczenie zupy bez
schładzania?

2. Data: 2007-09-30 17:34:55

Temat: Re: Jak odtłuścić zupę?
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek pisze:
> [...]
> i jest lepiej. No ale w ten sposób między gotowaniem a jedzeniem potrzebny
> jest dodatkowy czas. Jest jakiś sposób na odtłuszczenie zupy bez

Skoro walnąłeś kura do gara to wiedziałeś, że wyjdzie bulion czy rosół.
Teraz - cierp ciało. Oka tłuszczu z ciepłego też mogłeś pracowicie zdjąć.
Chudy rosół... oddaj psu, sam zjedz niezdrowy ale smaczny, chollerka się
wzruszyłem...

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

3. Data: 2007-09-30 17:50:17

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski wrote:

> [...]

Jest, jak na tych zdjeciach. Bardzo latwy w obsludze i eliminuje
wiekszosc tluszczu.

http://images.google.com/images?gbv=2&svnum=10&hl=en
&q=fat+separator&btnG=Search+Images

MB

4. Data: 2007-09-30 18:00:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> Jest, jak na tych zdjeciach. Bardzo latwy w obsludze i eliminuje
> [...]

Wystarcza zwykłe zebranie chochlą z powierzchni gotującego się rosołu.

5. Data: 2007-09-30 18:09:21

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał

> Jest, jak na tych zdjeciach. Bardzo latwy w obsludze i eliminuje
> wiekszosc tluszczu.

O, fajne, tyle że trzeba by mieć kolejny grat w kuchni.
Wolałbym jakiś trick bez użycia specjalnego sprzętu.
BTW, zasada działania tego dzbanka z rurką jest dla mnie
jasna, ale jak działa ten dzbanek z pokrywką?

6. Data: 2007-09-30 18:13:20

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> napisał

> Chudy rosół... oddaj psu, sam zjedz niezdrowy ale smaczny,

Najwyraźniej co innego jest smaczne dla ciebie a co innego dla
mnie. Gdyby chodziło o zdrowie to bym się nie przejmował (nie
mam na tym punkcie obsesji), ale ja po prostu nie lubię tak
bardzo tłustego.

7. Data: 2007-09-30 18:18:18

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Alek wrote:

> [...]
> BTW, zasada działania tego dzbanka z rurką jest dla mnie
> jasna, ale jak działa ten dzbanek z pokrywką?

Ta pokrywka ma taka wsteczna zakladke, ktora przytrzymuje tluszcz, a
rosol ponizej sie wylewa. Kliknij na jedno takie zdjecie i powieksz,
mozna sie tego dopatrzyc.

MB

8. Data: 2007-09-30 20:25:45

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

> Jest jakiś sposób na odtłuszczenie zupy bez
> schładzania?

Jest. Kłaść delikatnie na powierzchni zupy ręcznik papierowy i szybko go
zdejmować - tłuszcz wsiąka w papier. Kilka powtórzeń i wywar odtłuszczony.
Wypraktykowano niejednokrotnie przy przygotowywaniu galarety z nóżek.

Nie wypróbowany sposób z książek - włożyć do ściereczki kostki lodu,
przesuwać po powierzchni zupy - tłuszcz skrzepnie natychmiast na ściereczce.

Wolę ten pierwszy sposób - nie muszę prać ścierki uwalanej tłuszczem.

Ania

9. Data: 2007-09-30 20:47:15

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alek" napisał:

> Jest jakiś sposób na odtłuszczenie zupy bez schładzania?

Ja zbieram to co z wierzchu (czyli tłuszcz z nietłustym naddatkiem) do
jakiegoś naczynia - najlepsza jest szeroka filiżanka - a potem jak
wystygnie, wkładam toto na "chwilę" do zamrażalnika. Po wyjęciu
tłuszcz można zebrać, a resztę z powrotem do gara.

--
Pozdrawiam - Aicha

10. Data: 2007-10-01 06:22:13

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski pisze:

> [...]
> Chudy rosół... oddaj psu, sam zjedz niezdrowy ale smaczny, chollerka się

Rosołem?
Przed gotowaniem odkrawam tłuste kawałki z mięsa, wtedy rosół jest
esencjonalny, a tłuszczu na nim całkiem niewiele.
To tłuste daję właśnie psu do jego zupy.
--
BBjk

"LUCA" GDZIES TY?!!!
czy pieczecie w domu babke ziemniaczana..
NA GRZYBACH...
jak skutecznie umyć garnek po fondue?
potrawka z kurczaka