Re: Jak podlewać w zimie?

From: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jak podlewać w zimie?
Date: 30 Dec 2002 13:42:54 GMT

"yugo" <a...@i...pl> wrote in
news:au1rqa$t30$1@absinth.dialog.net.pl:

> Mam w doniczkach:
> 1. Mandragora officinarum
> 2. Mandragora autumnalis
> 3. Atropa belladonna
> No i właśnie- jak podlewać zimą i jaka temperatura będzie optymalna?
> Coś tam słyszałem, że niby zrzucają liście na zimę, ale na razie rosną
> sobie w najlepsze.

Niezla kolekcja, ciekawe,kiedy sasiedzi Cie zakabluja na policje :-)
A co do zielska: obie madragory przetrzymaj w chlodnym pomieszczeniu, slabo
podlewajac - nie mozna zalac! Temp ok. 10 st. bylaby dobra. Jezeli ich
lekko nie przechlodzisz, nie przejda okresu spoczynku i nie zakwitna. To sa
rosliny srodziemnomorskie - sprawdz po mapach pogody co sie tam teraz
dzieje (albo zapytaj jakas fanke oleandrow, jak je zimuje :-). Atropa jest
naszym rodzimym gatunkiem i przechodzi stan spoczynku w postaci korzenia.
Pedy i liscie zamieraja - jest to typna bylina, tylko nieco wieksza :-).
Mozesz tez sprobowac go schlodzic i ograniczyc podlewanie. Jesli bedzie
ciegiem rosl, nie wiem, czy i w jakim stanie dotrwa Ci do wiosny. Gdybys
mial mozliwosc posadzenia do gruntu, to na wiosne go wysadz - gleba zyzna,
przepuszczalna, najlepiej z niewielkim dodatkiem rumoszu wapiennego. I
bedzie mu najlepiej
Pozdrowienia - Ewa Sz.