Jak pomalować "pylącą" gładź?

1. Data: 2003-12-16 12:14:30

Temat: Jak pomalować "pylącą" gładź?
Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś pomoże...

Na ścianach w przedpokoju mam jakąś magiczną farbę zmywalną, która,
wg zeznań poprzedniego właściciela, została położona na niewłaściwie
zagruntowanej gładzi gipsowej i odłazi wielkimi płatami. Zamierzam
zedrzeć to w cholerę i pomalować jakąś normalną farbą, np Duluxem.
Problem w tym, że ściana pod spodem "pyli", ew. brudzi gipsem przy
dotknięciu...
Może ktoś poradzi, czy trzeba to jakoś specjalnie szlifować/gruntować,
czy też wystarczy zwykłe malowanie?

Mariusz

1. Data: 2003-12-16 12:27:49

Temat: Re: Jak pomalować "pylącą" gładź?
Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy nie lepiej zagruntowac stara farbe i na to nowa?

pzdr

matjaw

1. Data: 2003-12-16 14:32:37

Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-16 13:27, Mateusz Jaworski napisał(a) :

> czy nie lepiej zagruntowac stara farbe i na to nowa?
>
> pzdr
>
> matjaw

Nie można starej zagruntować, bo to wygląda i odłazi płatami jak śliska,
gumowana tapeta, jakiś magiczny wynalazek to był jak pisałem...
Czy wystarczy, jak po zdarciu zagruntuję ten gips jakąkolwiek
rozcieńczoną 1:1 farbą emulsyjną, czy lepiej jakiś specjalny grunt? Jaki
pasuje do Duluxa? Na swoich stronach polecają grunt Dulux Plaster
Sealer, a może to przesada? Może to normalne, że gips brudzi i wystarczy
farba, żeby to związać?

Mariusz

1. Data: 2003-12-16 14:55:55

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pasuje do Duluxa? Na swoich stronach polecają grunt Dulux Plaster
> Sealer, a może to przesada? Może to normalne, że gips brudzi i

Zagruntuj to zwyklym gruntem. mozesz nawet go rozcienczyc,
wtedy ewentualne zacieki nie beda tak widoczne.

MarcinP

1. Data: 2003-12-17 08:24:43

Od: "Pookio" <m...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Unigrunt Atlasa, lub OptiGrunt z Tikkurili (Atlas tanszy).

Pookio

Chcesz, aby Twoje święta były wyjątkowe?
Spółdzielnia Mieszkaniowa a założenie odpowietrzników
Rekuperacja
zmywarka+ciepla woda
blat do umywalki nablatowej