Jak pomoc

1. Data: 2002-01-04 21:39:01

Temat: Jak pomoc
Od: "Mirek" <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Matka mojej dziewczyny lezy w szpitalu, nie wiadomo, czy wyjdzie z tego,
zwlaszcza, ze jej stan sie pogarsza z kazdym dniem. Problem polega na tym,
ze jestesmy ze soba stosunkowo krotko i boje sie, ze to moze byc dla niej
zbyt wielki cios. I tak chodzi osowiala, ale nie chce o tym rozmawiac...
Nie jestem niestety kobieta i nie wiem, czy bede w stanie zrozumiec ja na
tyle, na ile musze, zwlaszcza, ze lacza nas relacje nie tylko
przyjacielskie. Moze mieliscie podobny problem i wiecie, co wtedy pomaga
najbardziej, jak sie do tego ma uczucie miedzy nami?

Z gory dziekuje,

Mirek

1. Data: 2002-01-04 22:34:07

Temat: Odp: Jak pomoc
Od: "lea_maria" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Matka mojej dziewczyny lezy w szpitalu, nie wiadomo, czy wyjdzie z tego,
> przyjacielskie. Moze mieliscie podobny problem i wiecie, co wtedy pomaga
> najbardziej
Nie jestem tutaj ekspertem, ale mogę dać Ci kilka rad (powołam na znane mi
przypadki)...

(Co jest chyba oczywiste) nie możesz nalegać by Twoja dziewczyna wszystko Ci
ot tak powiedziała. To jest bardzo osobista sprawa i nawet dla osób
otwartych mówienie o czymś "takim" nie jest łatwe. Nie wiem jak długo
jesteście ze sobą i jak dokładnie znasz przebieg choroby (podejrzewam, że to
coś przewlekłego-jak np. rak, prawda?), ale jeśli nie wiesz jak to się
zaczęło, jeśli dziewczyna nigdy Ci nic o tym nie mówiła, to raczej nie
możesz liczyć na to, że teraz raptem "od środka" historii zacznie Cie
informować. Na pewno uważa, że nie jesteś w stanie wszystkiego zrozumieć, bo
nie byłeś przy niej w niektórych ważnych momentach i nie wiesz o wielu
sprawach. Tak więc najpierw musi znależć się sposobność by mogła Ci
opowiedzieć o "początkach". Niestety nie poradze Ci jak zaaranżować taką
rozmowe-wydaje mi się, że chcąc nie chcąc musisz czekać na krok z jej strony
i w odpowiednim momencie okzać zainteresowanie i zrozumienie(!) a nie
współczucie i litość. Nie udawać, że wiesz przez co ona przechodzi, bo każdy
uważa (i słusznie), że "jego" sytuacja jest niezwykła...
Jeśli dojdzie do takiej rozmowy staniecie się sobie bardzo bliscy i później
już nie będzie miała żadnych oporów.
Ale nie możesz od niej wymagać by Ci o tym opowiadała. Dopóki sama się na to
nie zdecyduje, możesz jedynie (lub aż) dawać jej wsparcie i zapewniać, że
może na Ciebie zawsze liczyć... oraz starać się sprawić by choć na chwile
zapomiała o tym codziennym bólu...

xxx

1. Data: 2002-01-06 11:39:13

Temat: Re: Jak pomoc
Od: "ACID" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <j...@n...com> napisał w wiadomości

Witam...
Nie wiem jak dlugo ze soba jestescie i jak bardzo zzyci, ale najwazniejsze
jest
to bys przy niej byl. To bedzie dla Ciebie trudny sprawdzian, jest pewnie
bardzo
osowiala i przybita i nic ja nie bedzie obchodzic, Ty musisz po prostu byc.
Nie wiem jak to sie zakonczy, ale kiedy dojdzie do siebie napewno to doceni,
pytanie jest czy Ty tego chcesz i jestes gotow sprostac temu wyzwaniu ?

Z rozmowa jest trudniej, nie nalegaj, ani nie naciskaj na nia, kiedy bedzie
gotowa
sama rozpocznie temat, jesli porozmawia z Toba... w jakis sposob bedziesz
dla
niej ostoja, oderwaniem od smutkow. Zrozumiesz ja napewno, czasem nie trzeba
mowic
wystarczy przytulic i pozwolic trwac...

Pomoc moga rozne drobnostki, by zapomniec o tym co gnebi, np. bitwa na
sniegu
mala karteczka z napisem "Zawsze mozesz na mnie liczyc", jakis kwiatek, by
poczula
ze nie jest sama w tym co przezywa.
Uczucie jest bardzo wazne, jezeli czujecie sie sobie potrzebni... tu jest
odpowiedz...
Jestes jej potrzebny...

Mam nadzieje ze wszystko sie ulozy.

ACID

1. Data: 2002-01-07 11:49:06

Od: "ACID" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...
> [...]

> przyjacielskie. Moze mieliscie podobny problem i wiecie, co wtedy pomaga
> najbardziej, jak sie do tego ma uczucie miedzy nami?

Konformizm w pozytywnych kolorach
[OT] Powroty sylwestrowe i Hell on Earth :-)
agresja i subkultura
charakter pisma
Bracia w różnym gatunku