Jak porozumieć się ze sparalizowanym?

1. Data: 2006-03-27 17:24:02

Temat: Jak porozumieć się ze sparalizowanym?
Od: "Anna Pijanowska" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam prosic o poradę. W wyniku obrzęku mózgu szwagierka jest
sparaliżowana (może tylko ruszać głową), a do tego z powodu kłopotów z
oddychaniem miała wykonana tracheotomię. Może poruszać ustami ale nie mówi.
Bardzo sie męczy chcąc nam przekazać jakąś informację czy pytanie. Czy ktoś
z grupowiczów spotkał się z jakimś systemem opracowanym do porozumiewania
się z chorym w takich przypadkąch ? Jakies kartki z literami czy jakaś
inna metoda?
Jeśli moglibyście coś podpowiedzieć będę bardzo wdzięczna.
Pozdrawiam
Anka

2. Data: 2006-03-27 19:32:34

Temat: Re: Jak porozumieć się ze sparalizowanym?
Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Pijanowska" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> literami czy jakaś inna metoda?
> Jeśli moglibyście coś podpowiedzieć będę bardzo wdzięczna.

Jeśli mruży oczy to jedno mrugniecie tak dwa nie - i alfabet z liter
może to bedzie dobre

3. Data: 2006-03-27 19:46:56

Od: Daga <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Jeśli mruży oczy to jedno mrugniecie tak dwa nie - i alfabet z liter
> może to bedzie dobre

Bardzo polecam dwie książki:
"Cholerna ciasza" Vigandów
"Skafander i motyl" Bauby'ego
Oni rozwiązali ten problem i coś niecoś o tym w książkach
piszą. Może się przyda.

Pozdrawiam,
Scally

poprawiona prośba -ankieta do art.