Re: Jak poznac czy ktos klamie?

From: "Ice man" <g...@p...com>
Subject: Re: Jak poznac czy ktos klamie?
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 30 Apr 2000 21:08:08 GMT

Dominika <d...@g...pl> napisał(a) w artykule
<oiZO4.10432$O4.209642@news.tpnet.pl>...

> Jak poznac czy ktos klamie?

Jest wiele sposobow:
- zaczerwienienie na twarzy
- zaslanianie , przyslanianie ust
- szybki krotkie spojrzenia
- drapanie sie w glowe
oraz wiele innych niestety nie pamietam

Chodzi o to jak mozna obiektywnie i bez mozliwosci pomylki nauczyc
> sie rozpoznawac czy ktos klamie czy nie.

Aby nauczyc sie mowy ciala trzeba troszke poodserwowac ludzi w roznych
sytuacjach zwracajac uwage na interesujace nas zachowania. Na podstawie
zachowania mozna wywnioskowac prawdomownosc lub klamstwo.

Czy to mozliwe?

Jest to mozliwe jednakze trafiajac na osobe ktora dobrze nauczyla sie mowy
ciala mozemy zostac wyprowadzeni w przyslowiowe maliny.(przytocze tu
przyklad po czesci nawiazujacy do powyzszego zagadnienia.
Pewna uczelnia wyzsza postanowila przeprowadzic test (psychologia), oraz
rozmowe z ludzmi pod koniec pierwszego roku, gdyz zauwazyli pare
interesujacych osob- chcieli znac ich mozliwosci, jeden chlopak ( x )
postanowil wyprowadzic ich w blad robiac z siebie totalnego idiote, po
zweryfikowaniu komisja zastanawiala sie w jaki sposob ow x jest
zaprzeczeniem testu, poproszono x na rozmowe , x wyjasnil ze celowo
wprowadzil ich w blad , udowadniajac zarazem iz ktos kto zna sie na
psychologji moze w pewnych granicach manipulowac oraz jest w stanie
przedstawic sie tak jak sam sobie tego zyczy).

> Czy sa jakies ksiazki nawiazujace do tego tematu (tj klamstwa )?

nie jestem pewien lecz powinno byc cos na serverze
... http://www.ars.amandi.pl

Ice_man