Re: Jak poznac czy ktos klamie?

From: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak poznac czy ktos klamie?
Date: 04 May 2000 17:46:45 +0200

> Jak poznac czy ktos klamie? ( tylko nie piszcie ze po coraz dluuzyszym
> nosie) Chodzi o to jak mozna obiektywnie i bez mozliwosci pomylki nauczyc

A dlaczego nie? Czy te metode juz dobrze poznalas?
(male wyjasnienie: nie chodzi o fizyczna zmiane ksztaltu nosa)

> sie rozpoznawac czy ktos klamie czy nie.Czy to mozliwe?

Raczej nie. Zwykle klamca na czyms "wpada", mozna go rozpoznac
analizujac to, co mowi, jesli dokonasz glebszej analizy, niz
on to zrobil wymyslajac klamstwo, i jesli masz dosc materialu
do tej analizy. Ale nie jest to latwe, nie jest 100%.

> Czy sa jakies ksiazki nawiazujace do tego tematu (tj klamstwa )?

Mnie tego uczono w podstawowce na "Balladynie" Slowackiego.

Jurek