Jak przetlumaczyc dziecku fakt smierci?

1. Data: 2002-05-03 13:33:42

Temat: Jak przetlumaczyc dziecku fakt smierci?
Od: "siksomoto" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow,
zwracam sie do Was z prosba o porade, mianowicie moj 6 letni bratanek
stracil
wujka z drugiej strony rodziny, byl do niego dosc przywiazany, czesto sie o
niego
dopytuje, jak mam wytlumaczyc mu, ze juz nigdy wiecej go nie zobaczy, ze
jego wujek
stracil zycie w wypadku samochodowym.

Dodam, ze moj bratanek jest dosc inteligentna istotka i z wielu rzeczy zdaje
sobie
sprawe jak nieco starszy o kilka lat mlody czlowiek.

Nie wiem co doradzic jego rodzicom, co mowic samemu.

Co robic?

Prosze o pomoc, za ktora bede wdzieczny.

Dziekuje.

Pozdrawiam
Jacek
t...@p...onet.pl

1. Data: 2002-05-03 14:12:12

Temat: Re: Jak przetlumaczyc dziecku fakt smierci?
Od: " Ania" <a...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba większośc ludzi w takim przypadku mówi że wujek poszedł do Bozi, ale
trzeba koniecznie dodać że tam na nas czeka i kiedyś się z nim spotkamy.
Słowo "kiedyś" jest dla takiego dziecka abstrakcyjne i z czasem zrozumie co
się stało.
Kiedyś mojej córce pokazywałam na cmentarzu groby dzieci i mówiłam jej "to
są groby małych dzieci" a ona na to .............. "a gdzie jest mój?"

Pozderawiam

1. Data: 2002-05-04 10:42:51

Od: "Sarna" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys ogladalam taki film,gdzie rodzice mieli przygotowac malego chlopca
(ok.6 lat) do smierci.Chlopczyk ten byl ciezko chory i nie bylo nadzieji na
ratunek.Poniewaz film ten ogladalam bardzo dawno ,nie pamietam tytulu i za
duzo szczegulow.W kazdynm razie rodzice tlumaczyli dziecku,ze cialo dla
czlowieka to tak jak rekawica...Ze smierc oznacza tylko utrate tej rekawicy
i czlowiek staje sie niewidzialny...tak jakos to bylo,moze ktos sobie
przypomni co to byl za film.
pozd,
sarna

Jak przezyc rozstanie
Problem z siostra i rodzicami-BARDZO WAZNE!
MÓJ TATO JEST CHORY
Jak przetlumaczyc cos Ojcu...
PSP - grupa widmo