Jak przetrzymać DATURE przez zimę?

1. Data: 2004-09-22 11:34:08

Temat: Jak przetrzymać DATURE przez zimę?
Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie :)

Mam problem, dwa lata temu otrzymałam dature drzewiastą, lubie tą roslinke ale
mam duży problem z przezimowaniem. Mieszkam w bloku, w piwnicy jest ponad 25
stopni, na klatce koło 20 stopni. Ostatnią zimą przestała w zsypie, ale bardzo
to przechorowała, w te lato ledwo wyżyła:(
Czy moge ja przewieść na działke? Sęk w tym, że jest to altana nieogrzewana i
w zime temperatura wewnątrz spada poniżej zera. Jak ją przygotowac? Okryć,
obwiązać?

Pomórzcie bo mi jej żal, własnie wypuściła dwa pączki kwiatowe :( Troche za
późno, ale mała sie stara :(

2. Data: 2004-09-22 12:33:27

Temat: Re: Jak przetrzymać DATURE przez zimę?
Od: "Marika.S" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem co Pani poradzic...otóż ja również miałam problem z
datura.Przechowywana w garazu gdzie było 5 stopni bardzo zmarzła i niewiele z
niej można było uzyskac tego roku.W tym roku chce do garazu zamontować grzejnik
chocby po to zeby grzał do tych 15 stopni.Nie wiem czy dature mozna ochronić
jakoś przed zimnem okrywajac ja...
A czy ktoś ze znajomych nie miałby mozliwosci przechowania datury??

3. Data: 2004-09-22 13:41:25

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A czy ktoś ze znajomych nie miałby mozliwosci przechowania datury??

Niestety, znajomi mieszkający w domku jednorodzinnym lub z chłodna piwnica to
marzenia :( Ci, którzy mogą mieszkają dość daleko (kolo 30km) a roślinka do
miniaturek nie nalezy :((

Będziemy próbować z tym okryciem, niechce jej stracić :(

4. Data: 2004-09-22 23:10:06

Od: Pawe Woynowski <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik h...@o...pl napisał:
> [...]
> stopni, na klatce koło 20 stopni.

> Pomórzcie bo mi jej żal, własnie wypuściła dwa pączki kwiatowe :( Troche za

Witam!
Czy kwitła już wcześniej i czy wiesz może co to za odmiana, bo jeśli nie
kwitała wcześniej to może być (Brugmansja sanguinea, Datura bicolor,
Datura lutea, Datura chlorantha, Datura rosei, to nazwy jednej
odmiany),która kwitnie od końca lata do wiosny. Wtedy wymaga jasnego
miejsca, aby nadal mogła kwitnąć, podlewać oszczędnie. Na wiosnę po
kwitnieniu skrócić pędy cienkie, martwe i przesadzić do większego
pojemnika. Swoją Daturę trzymam na klatce schodowej z dala od kaloryfera
i pod lekko uchylonym oknem.
Paweł Woynowski

5. Data: 2004-09-22 23:16:19

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2004-09-22 23:21:56

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-09-23 06:50:43

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-09-23 16:04:16

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ale
> mam duży problem z przezimowaniem. Mieszkam w bloku, w piwnicy jest ponad

A czy w piwniczce jest okno, które można lekko uchylić?

Pozdrawiam praktycznie
skryba

9. Data: 2004-09-23 23:43:09

Od: Pawe Woynowski <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skryba ogrodowy napisał:

> A czy w piwniczce jest okno, które można lekko uchylić?

U mnie jest i w piwniczce, lecz w przypadku Brugmansja sanguinea,
powinno się ją zimować w widnym pomieszczeniu np. na klatce schodowej,
dopiero zaczyna kwitnienie. Żeby uściślić, to kwitnie na czerwonawo.
Końcówki kielicha kwiatowego maja kolor jasno do ciemno wiśniowego. W
przypadku innych odmian po silnym przycięciu zimujemy je w temp. 4 - 12
st nie koniecznie w widnych pomieszczeniach. Wtedy te otwarte okienka w
piwnicah pomagają nie tylo w obizeniu temp. lecz również są
blogoslawienstwem dla zdziczalych kotow ktore zimują wewnątrz piwnic. Ma
to jeszcze jedną zakletę, odplacają nam sie za dobre serce, polowaniami
na występujące, w okresie zimowym w piwnicach, gryzonie (myszy i szczury).
Pozdrawiam
Pawel Woynowski

10. Data: 2004-09-24 14:59:46

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dziękuje za zainteresowanie.
Niestety piwnica jest typowo podziemna, bez okien, za to mam główne rury
ciepłownicze biegnące centralnie przez moją piwnice, temperatura jest tam
wyższa niż w domu zimą :(

Zsyp jest na klatce schodowej, niestety dojście do okna będzie sprawiało sporo
kłopotów (walka z sasiadami z piętra)

Krzaczek dostałam od znajomej, nigdy jeszcze nie kwitła, podejrzewam, że to
odmiana najczesciej spotykana z białymi lub łososiowymi kwiatami.

Proszę o pomoc!Nie wiem co to za roślinka..
Test programu AnoMail
Agawa
jakie to szyszki?
Pomocy! Co to za pnącze?