Re: Jak rozmawiać?

Data: 2005-11-21 11:38:04
Temat: Re: Jak rozmawiać?
Od: Szczesiu <szczesiu@_wytnijsetokurde_pf.pl>

> Mam taki problem. Otóż ja jakoś nie potrafię rozmawiać. To znaczy mogę
> rozmawiać z kimś, ale w moim przypadku ta rozmowa trwa tak jakoś krótko.
> Tematy szybko wyszerpują się i nastaje wieczna cisza.
>
> W jaki sposób zmienić to i rozmawiać dłużej. Jak znajdować tematy do
> rozmowy? W jaki sposób robią to inni, że potrafią rozmawiać godzinami.

Ilość tematów do rozmowy jest zwykle funkcją otwarcia na siebie i swoje
przeżywanie (ale nie przeżuwanie) świata "zewnętrznego". Im więcej lęku
tym mniej takiej otwartości.

Poza tym niektórzy myślą mówiąc i słuchając swoich wypowiedzi, dlatego w
kółko kłapią dziobem (albo skrobią w necie, hehe), w innym przypadku są
zdani na prosty schemat "bodziec -> reakcja".