Re: Jak rozmnozyc cisa

1. Data: 2002-10-04 16:19:08

Temat: Re: Jak rozmnozyc cisa
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
news:ankaq9$s9m$1@news2.tpi.pl...

> Użytkownik "Dariusz Świerczyński" <s...@i...pw.edu.pl> napisał w
> wiadomości news:anjh1f$cmt$1@julia.coi.pw.edu.pl...

> Ponad rok temu zadałem to samo pytanie. Najobszerniej odpowiedziała mi
> Anula. Oto cytat z tamtej wiadomości:

A ja z uporem maniaka : czemu robić sadzonki skoro cis sam się wysiewa ,
pełno młodych wokół dużego.?
Wystarczy tylko przesadzić .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

2. Data: 2002-10-04 17:41:50

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> A ja z uporem maniaka : czemu robić sadzonki skoro cis sam się wysiewa ,
> pełno młodych wokół dużego.?
> Wystarczy tylko przesadzić .

Pierwszego cisa trzeba skądeś przytaszczyć. Drugi, trzeci, czwarty, piąty i
następne można już twoją metodą. Cosik mi się wydaje, że Ty od gołego pola
nie zaczynałeś tak jak ja...
Pozdrawiam
Wojtek

3. Data: 2002-10-04 18:14:51

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Too old... <j...@p...pl> napisał(a):

> [...]
> pełno młodych wokół dużego.?
> Wystarczy tylko przesadzić .
>
> A ja z takim samym uporem odpowiadam, że z nasion można rozmnażać tylko
gatunek pt."cis". Większość roślin, które obecnie kupujemy to rozmaite
odmiany cisa. Odmiany można rozmnazać tylko przez sadzonki, przy rozmnażaniu
przez nasiona cis nie powtarza pożądanych cech (czyli na przykład nie ma
szans na odmiany złociste, szybkorosnące typu "Hicksii", kolumnowe lub
karłowe)
Pozdrawiam, Ewa.

4. Data: 2002-10-04 18:16:12

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> następne można już twoją metodą. Cosik mi się wydaje, że Ty od gołego pola

Poza tym tempo wzrosty siewek i sadzonek jest różne - siewki rosną początkowo
wolniej...

Pozdro
Jack

5. Data: 2002-10-04 19:40:55

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Święte słowa!!
Rozszczepienie cech, chociaż dzieci są podobne.
Ale to nic ja ide siać ziemniaki ( ;-)
Pozdrawiam
Michał

6. Data: 2002-10-06 21:41:25

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> wrote in message news:anki41$huq$3@news2.tpi.pl...

> A ja z uporem maniaka : czemu robić sadzonki skoro cis sam się wysiewa ,
> pełno młodych wokół dużego.?

Komu sie wysiewa, temu sie wysiewa. Mam 3 cisy, a mlodych
nie widzialem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2002-10-07 06:49:21

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał:

> Komu sie wysiewa, temu sie wysiewa. Mam 3 cisy, a mlodych
> nie widzialem.

Bo owocki są zjadane przez ptaki i a nasionka wysiewane z dala od Twojego
cisa.
Jeśli dojrzały owoc posadzisz do ziemi, to na drugą wiosnę wykiełkuje. O ile
oczywiście nie zjedzą go nornice. Sama obserwowałam jak nornica
wygrzebywała mi nasionaka cisa ze skrzyneczki i chrupała jak orzeszki . Nie
wiem tylko, czy to przeżyła?

Pozdrawiam - Jagoda

PS Albo tak dokładnie plewisz, bo zaraz po wschodzie wygląda jak trawka.

8. Data: 2002-10-07 18:20:59

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> oczywiście nie zjedzą go nornice. Sama obserwowałam jak nornica
> wygrzebywała mi nasionaka cisa ze skrzyneczki i chrupała jak orzeszki .

Hmm.Ptaki u mnie są .Czyli brak nornic - a ta pewnie za sprawką dwu kotów .W
każdym razie pełno owoców przez całą zimę ,a wiosna co roku jakieś
samosiejki.
Za namową Jerzego kilka z nich przesadziłem w żywopłot - zobaczymy.
Jedna tylko uwaga - mój cis sięga ponad 1 piętro ;-)

9. Data: 2002-10-07 20:44:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiście nie zjedzą go nornice. Sama obserwowałam jak nornica
> wygrzebywała mi nasionaka cisa ze skrzyneczki i chrupała jak orzeszki .

Spoko, nic jej nie bedzie, na przednówku i rak ryba [chociaz jak patrzę na
ceny w Marketach - raków bądź ich części to mnie zimny pot zalewa];
Sam się zasadzałem na podebranie siewek z okolicznych krzewów, ale nie
wiem dlaczego od paru lat mi to nie wychodzi?

> PS Albo tak dokładnie plewisz, bo zaraz po wschodzie wygląda jak trawka.

No nie wiem, ja te siewki widziałem na własne oczy, chyba, że je ktoś
wykosił albo podebrał.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak