Jak rozmnozyc czarny bez

21. Data: 2008-12-10 18:47:16

Temat: Re: Jak rozmnozyc czarny bez
Od: "Szczepan" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał

Przecież czarny bez sam rozmanża
> się w ilościach hurtowych :O Wystarczy zostawić trochę jagód na
> krzaku i w całej okolicy będzie pełno siewek. To u mnie jeden
> z głównych chwastów (po jesionach).

No widzisz, a u mnie czarny bez rosnie od 8 lat i niestety zadnych siewek
czy odrostow. Przyczyna jest prosta, ja co roku przycinam ten bez na
wysokosc ok 1,5 m
a on w ciagu sezonu przyrasta o ok 2 m i z roku na rok coraz bujniej.
Teraz jest ok 3,5 metra wysokosci.
Przy takim przycinaniu niestety nie ma kwiatow ani owocow, jest tylko gora
bujnej swiezej zieleni, jak w dzungli.
Sam to mi sie rozmnaza rokitnik, bez wzgledu na przycinanie.
Do 5 m od krzaka z ziemi, od korzenia odbija pelno odrostow.
Ja koszac trawe w ogrodzie kosze rowniez cala mase odrostow rokitnika.
Rokitnikiem moge obdzielic cala wies.

--
Szczepan

22. Data: 2008-12-10 18:56:38

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> "Nie zamierzamy poświęcać naszego czasu na odpowiedzi ludziom niechętnym
> do
> samodzielnego myślenia - odróbcie więc swoją pracę domową, zanim zadacie
> jakiekolwiek pytanie. Tacy ludzie są pożeraczami naszego czasu - zabierają
> go nam bez opamiętania, marnują każdą chwilę, którą moglibyśmy poświęcić
> innemu, bardziej interesującemu zagadnieniu lub osobie, która bardziej
> zasługuje na naszą odpowiedź.

Prosta sprawa, ludzie ktorzy tak cenia sobie swoj czas ze nie sa w stanie
poswiecic go nieco innnym nie powinni wogole zagladac na grupy dyskusyjne.
Dla tego typu ludzi samo wejscie na grupe dyskusyjna bedzie zawsze tylko
strata czasu.
Daj sobie wiec spokoj i pozwol wyzywac sie ludziom dla ktorych podzielenie
sie swoja wiedza z innymi jest najwieksza przyjemnoscia. Taka jest wlasnie
idea grup dyskusyjnych.

--
Tomasz

23. Data: 2008-12-10 19:07:33

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Najlepiej na twój profil - same przydatesy.

Jesteś jak papier toaletowy, nadal się rozwijasz i zawsze jesteś pod
ręką w potrzebie.
;-)
pozdr. Jerzy

24. Data: 2008-12-10 19:22:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Dec 2008 20:07:33 +0100, JerzyN napisał(a):

> Jesteś jak papier toaletowy, nadal się rozwijasz i zawsze jesteś pod
> ręką w potrzebie.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

To, że masz akurat takie potrzeby, to już tylko i wylącznie twój problem.
Kwestia nagłości, czego użyjesz. Smutne.

25. Data: 2008-12-10 19:37:56

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ghp3u6$8oe$1@nemesis.news.neostrada.pl Tomasz
<t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> podzielenie sie swoja wiedza z innymi jest najwieksza przyjemnoscia.
> Taka jest wlasnie idea grup dyskusyjnych.

Hejka. Dla dyletanta wszystko wydaje się proste. Może na temat idei grup
dyskusyjnych lepiej porozmawiać z ich twórcami czy założycielami? Ale na
pewno ich ideą nie jest idea pomocy społecznej dla intelektualnych sępów.
Użytkownikiem grup dyskusyjnych może być każdy, co nie oznacza, że każdy
potrafi mądrze zadawać pytania czy zachowywać standardy netykiety.
A jakoś na temat rozmnażania bzu nikt się nie wyżywał, łącznie z Tobą.
Odmawiasz sobie największych przyjemności? ;-)
Pozdrawiam cierpiętniczo Ja...cki

26. Data: 2008-12-10 19:43:29

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> To, że masz akurat takie potrzeby, to już tylko i wylącznie twój problem.
> Kwestia nagłości, czego użyjesz. Smutne.

Nawet w nagłej potrzebie Tobą bym się nie podtarł.
Domyśl się dlaczego!
:-P
pozdr. Jerzy

27. Data: 2008-12-10 20:18:42

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szczepan napisał:
Teraz jest ok 3,5 metra wysokosci.
> Przy takim przycinaniu niestety nie ma kwiatow ani owocow, jest tylko gora
> bujnej swiezej zieleni, jak w dzungli.

To przycinanie jest dla mnie dziwne.
Krzak czarnego bzu z baldachami kwiatów jest piękny. Ścięte kwiaty można
suszyć na lekarstwo od kaszlu, w Szwecji robią z nich syrop do picia
rozcieńczany wodą. Z owoców robi się pyszny sok.
A skoro musisz przycinać, to te ścięte gałązki potnij na kilka oczek i
powtykaj do ziemi w miejscu wilgotnym i zacienionym. W czasie suszy
podlewaj. Kawałki zdrewniałe wtykaj prawie poziomo. Możesz też wykopać
przycięty krzak, pociąć go na kilka mniejszych i posadzić.
Podobno tę roślinę trudno zniszczyć. Popytaj we wsi.

Pozdrawiam, Barbara

28. Data: 2008-12-11 14:06:14

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie swoja wiedza z innymi jest najwieksza przyjemnoscia. Taka jest wlasnie

No nie!!! Kiedy Dirka tutaj zabraknie, to pozostanie tylko smal, szmal
robić.;-)

29. Data: 2008-12-11 17:32:39

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> same przydatesy.

Co za mowa nowa.

30. Data: 2008-12-11 19:46:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>     No nie!!! Kiedy Dirka tutaj zabraknie, to pozostanie tylko smal, szmal
> robić.;-)

Nie martw się,czuwam nad Tobą.Jak chlapniesz coś głupiego,zaraz zostaniesz
przywołany do porządku i znikniesz na długo.
Pozdrawiam.Mirzan

Pomidorki zamówione :-)
poszukuję nasion Ophiopogon Planiscapus "Nigrescens"
Żywopłot obwódkowy z bukszpanu
kostrzewa
jakie drzewko iglaste cały rok na balkonie w donicy?