kostrzewa

1. Data: 2008-12-07 16:29:32

Temat: kostrzewa
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kostrzewę popielatą kupioną w opakowaniu po 200 nasion - ile z tego uzyskam
kępek? Jak takie nasiona sadzić w ogóle (w doniczce do wsadzenia w ogród
wiosną, (o ile to dobry pomysł - czy lepiej wsiewać od razu w ziemię
wiosną?)). Pojęcia nie mam, ile nasion kupić, by uzyskać rabat tej
kostrzewy.

Czy "Festuca glauca" i "Festuca cinerea" to to samo?

2. Data: 2008-12-07 17:59:23

Temat: Re: kostrzewa
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kostrzewę popielatą kupioną w opakowaniu po 200 nasion - ile z tego
> uzyskam kępek?

Powinno być dużo :-)

Jak takie nasiona sadzić w ogóle (w doniczce do wsadzenia
> w ogród wiosną, (o ile to dobry pomysł - czy lepiej wsiewać od razu w
> ziemię wiosną?)).

Poczytaj tutaj

http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?t=5849

> Czy "Festuca glauca" i "Festuca cinerea" to to samo?

Patrzyłam w googlach- tak

Pozdrawiam, Barbara

3. Data: 2008-12-07 18:12:23

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym 'grozi' nie pozbywanie się przekwitłych kwiatostanów? Zamierzam
pozostawić ją samej sobie..

4. Data: 2008-12-07 18:47:47

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym 'grozi' nie pozbywanie się przekwitłych kwiatostanów? Zamierzam
> pozostawić ją samej sobie..

1. niekontrolowanym samosiewem
2.nieestetycznym wyglądem
ale nie wszystkim to przeszkadza.

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2008-12-07 19:27:09

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> [...]
> w ogród wiosną, (o ile to dobry pomysł - czy lepiej wsiewać od razu w
> ziemię wiosną?)). Pojęcia nie mam, ile nasion kupić, by uzyskać rabat
:)
Lepiej bedzie wysiac w doniczkach ktore pozniej wysadzisz do gruntu
Siejesz po kilka nasionek do jednej doniczki : nie wszystkie wzejda
a im wiecej wystaruje tym gesciejsza kepke bedziesz miala na poczatku
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
http://trawki.pl/

6. Data: 2008-12-07 20:09:20

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po kilka nasionek do jednej doniczki
a kilka to ile? 5? 15? ... w jedną dziurkę czy tak tu-i-tam?

czy dobrze rozumiem, ze kępkowość ich bierze się 'z doniczki'?

7. Data: 2008-12-07 20:09:41

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:

> Lepiej bedzie wysiac w doniczkach ktore pozniej wysadzisz do gruntu
> Siejesz po kilka nasionek do jednej doniczki

A nie strasz :-)

Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2008-12-07 20:40:42

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik yapann napisał:

> a kilka to ile? 5? 15?

Kilka to mniej niż 10 :-)
Zależy jak szeroki doniczki weźmiesz. Wybieraj wysokie, to trawa o
korzeniach długich.

... w jedną dziurkę czy tak tu-i-tam?

Tu i tam. Przy większym rozstawie roślin łatwiej je później rozdzielić.

> czy dobrze rozumiem, ze kępkowość ich bierze się 'z doniczki'?

To jest trawa kępkowa lecz gdy rośliny są jeszcze małe to kilka razem
lepiej wygląda

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2008-12-07 21:06:58

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
> Kilka to mniej niż 10 :-)
albo mniej niż 11 :p

> Tu i tam. Przy większym rozstawie roślin łatwiej je później rozdzielić.
acha to źle zrozumiałam, iż to posadzenie kilku nason obk siebie ma dać
kępkę

> To jest trawa kępkowa
tzn każda sztuka wyrosła z nasionka w przyszłości będzie kępką, Ok chyba
chwytam powoli, chyba już kępię

Czy jakiś piach dać w donice, czy piach z ziemią ogrodniczą, a może korę czy
co ....

10. Data: 2008-12-07 21:08:30

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Patrzyłam w googlach- tak
czy "Elijah Blue" to odmiana powyższego, czy też synonim?

jakie drzewko iglaste cały rok na balkonie w donicy?
cebulaste wiosenne pachnidła
Zimujący rozmaryn
ROSA HUGONIS
Ceglana nawierzchnia