Jak rozroznic sosne od kosodrzewiny

11. Data: 2000-05-11 14:51:50

Temat: Re: Jak rozroznic sosne od kosodrzewiny
Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a) w wiadomości: ...
>Mam jednak nadzieje, ze wyrosna piekne wysokie sosny.
>
>Pozdrowienia, Andrzej

Jezeli jednoroczny przyrost w tym wieku jest dluzszy niz 15 cm., to nie jest
to kosodrzewina. Chyba ze umiejetnie pedzona (nawozona), ale wowczas i tak
jak napisal KM musi miec kilka prawie rownych sobie pedow. Zwroc jeszcze
uwage na to, czy czasem w czasie uprawy nie zostal zlamany glowny ped.
Niepowazny hodowca dla wiekszego zysku potrafi tak posterowac sosna, ze moze
wygladac na kosodrzewine, ale to i tak szybko wyjdzie na jaw. Mowie
niepowazny, dlatego ze, kosodrzewina jest drozsza i trudniejsza do zdobycia.
Jurek

12. Data: 2000-05-11 14:51:54

Temat: Re: Jaka to sosna?????
Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Podpowiedz jeszcze ilo igielna, jak dlugie te igly, miekkie, sztywne?
I jak duzy egzemplarz.
Jurek

Dorota Nowicka napisał(a) w wiadomości: <3...@n...gov.pl>...

13. Data: 2000-05-12 13:05:18

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Igiel niestety nie policzylam. sosna miala z donica jakic metr
wysokosci. igly dlugosc ze 12 cm. raczej miekkie. razem z galazkami
skierowane do gory.
Dorota

14. Data: 2000-05-12 18:04:21

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Po tak skapym opisie z przyblizonym prawdopodobienstwem stawialbym na sosne
himalajska (wallichiana), przy czym lubi ja wymrazac w zimie. Stad moze ta
cena, wcale nie mala, z kolei drzewko tez nie spotykane na codzien. Moze tez
byc to jakas wejmutka, przy czym wejmutka ma krotsze igly (nie mowie o
"Radiacie"). Odmian jest jednak tyle, iz nic nawet z niewielkim
prawdopodobienstwem nie da sie stwierdzic.
Jurek

15. Data: 2000-05-15 14:06:12

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje. niestety, nie bylam w stanie opisac lepiej :-((((. jedno dobre
zdjecie warte jest tysiaca slow...
Dorota

16. Data: 2000-05-30 18:23:08

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli jednoroczny przyrost w tym wieku jest dluzszy niz 15 cm., to nie
jest
> to kosodrzewina.
to szkoda, że mojej nie widziałeś, przyrosty jak u sosny i to w maju,
skracałem pedy i wycinałem zeszłoroczne gałęzie. Ona po prostu zwariowała i
zachowuje się jak sosna. Jak to jest możliwe?

> [...]
> wygladac na kosodrzewine, ale to i tak szybko wyjdzie na jaw. Mowie
> niepowazny, dlatego ze, kosodrzewina jest drozsza i trudniejsza do
zaczynam ci wierzyć, ale ona ma pokrój kosodrzewiny i rośnie jak ona a
przyrasta jak sosna!
pozdr jerz

17. Data: 2000-05-31 04:00:52

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a) w wiadomości: <8h10u4$1bu$1@sunsite.icm.edu.pl>...

>to szkoda, że mojej nie widziałeś, przyrosty jak u sosny i to w maju,
>skracałem pedy i wycinałem zeszłoroczne gałęzie. Ona po prostu zwariowała i
>zachowuje się jak sosna. Jak to jest możliwe?

Wypowiadalem sie o kosodrzewinie kilku letniej, gora 4-5, w dodatku
najczesciej spotykanej siewce. Jako gatunek w troche starszym wieku przy
sprzyjajacych warunkach glebowych spokojnie osiaga wieksze przyrosty.
Spotyka sie rowniez wiele pokrojow: zupelnie scielace sie po ziemi, jak
rowniez niskie drzewka, a to z kolei wiazal bym z warunkami w jakich rosna,
jak i roznorodnoscia pokrojowa roslin otrzymywanych z nasion nawet tego
samego egzemplarza. Dlatego uwazam takze, aby kupowac wyselekcjonowane
odmiany uzyskiwane wegetatywnie.
Pozdrawiam
Jurek

sprzedajemy agroperlit, perlit, drewnochron luxol extra i odstraszacze gryzoni
proszę o namiary na ziemię
Odszczekiwanie o ogrodach kolekcjonerskich
Spotkanie
sprzęt ogrodniczy