Jak siać sasanki?

11. Data: 2006-06-10 14:04:07

Temat: Re: Jak siać sasanki?
Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio napisał(a):

> Sasanki ogrodowe można rozmnażać na dwa sposoby. Najczęściej stosowany
> jest siew nasion zaraz po zbiorze, siewki wschodzą po miesiącu a młode
> rośliny zakwitają po zimowym przechłodzeniu w następnym roku uprawy.

No nie zawsze zakwitają w następnym roku, u mnie nigdy, są za małe,
czasem jakiś pokazowy kwiatek zakwita jesienią.

> Ich kwiaty będą się różniły zarówno kształtem jak i kolorem od kwiatów
> rośliny matecznej.

Teoria również na wyrost, czasem nie powtarzają czasem są identyczne.
Loteria, przynaję, że miła, niespodzianki kwiatowe fajne są.

Pozdrawiam
Kaśka

12. Data: 2006-06-10 16:54:41

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> napisał(a):

> No nie zawsze zakwitają w następnym roku, u mnie nigdy, są za małe,
> czasem jakiś pokazowy kwiatek zakwita jesienią.

Moje doświadczenia są takie: nasiona przebieram, odrywam długie
pierzaste ości i sieję w doniczki wypełnione podłożem Bella.
Zatemperowanym ołówkiem robię dołki o głębokości około 1 centymetra,
w które nasiona wkładam pojedynczo i zasypuję. Siewki wschodzą po
miesiącu, jak mają 3 liście przesadzam na zagon a na zimę okrywam.
Większość zakwita na wiosnę.
Kasiu, ja piszę o sasance ogrodowej. Wyhodowanie innych gatunków sasanki
jest trudniejsze.

Pozdrawiam, Jacek

13. Data: 2006-06-10 17:12:23

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teoria również na wyrost, czasem nie powtarzają czasem są identyczne.
> Loteria, przynaję, że miła, niespodzianki kwiatowe fajne są.

Trudno jest wyhodować z siewu sasankę białokwiatową, a nigdy nie udało
mi się uzyskać sasanki jasnoróżowej ani pełnej.
Moje siewki prawie zawsze różnią się wzrostem, pokrojem, kolorem,
kształtem i ilością płatków, a dość często wracają do formy dzikiej.

Ja też lubię niespodzianki, kiedyś uzyskałem sasankę o 12 płatkach
bardzo ciemnych, prawie czarnych, no raczej bordo ;-)

Jacek

14. Data: 2006-06-10 18:13:09

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też lubię niespodzianki, kiedyś uzyskałem sasankę o 12 płatkach
> bardzo ciemnych, prawie czarnych, no raczej bordo ;-)

Wczoraj wysiałem po garści nasion z różowej i czerwonej pełnej.
W ubigłym roku wyszła mi sasanka białozielona, tak pełna jak anemon
Polish Star.Okazało się,że jest na jednym korzeniu z białą pojedyńczą.
Nie przeżyła rozdzielenia.
Białe dają tylko część białych, reszta wraca do fioletu.
Pozdrawiam.Mirzan

15. Data: 2006-06-10 18:46:14

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na temat sasanek mam sporo informacji, jeśli chcesz to Ci wyślę
> wiadomość prywatną. Nie chcę Ci zapychać skrzynki bez pytania.
>
> Jacek

Dziękuję,chętnie dowiem się czegoś wiecej,uwielbiam te rośliny:)
A może możesz mi doradzić ,czy wszyskie pierwiosnki też wymagaja stratyfikacji?
L.

16. Data: 2006-06-11 16:22:31

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio napisał(a):

> [...]
> Zatemperowanym ołówkiem robię dołki o głębokości około 1 centymetra,
> w które nasiona wkładam pojedynczo i zasypuję.

Ja nie przebieram nie odrywam ości, sieję prosto do ziemi mojej wlasnej
ogrodowej, dołki robię palcem :) Sasanki nie są moimi ulubionymi
roślinkami, nie pieszczę się z nimi :)

Siewki wschodzą po
> miesiącu, jak mają 3 liście przesadzam na zagon a na zimę okrywam.
> Większość zakwita na wiosnę.

Widac żyźniejsze podłoże im służy ;)

> Kasiu, ja piszę o sasance ogrodowej. Wyhodowanie innych gatunków sasanki
> jest trudniejsze.

Oprócz ogrodowej sialam albańską...identyczna sparawa jak z ogrodową :)

POzdrawiam
Kaśka

17. Data: 2006-06-11 16:29:48

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio napisał(a):

> Trudno jest wyhodować z siewu sasankę białokwiatową, a nigdy nie udało
> mi się uzyskać sasanki jasnoróżowej ani pełnej.

Sialam jasnorózowe, z przyczyn róznych przeżyły mi dwie siweki, obie są
jasnoróżowe. Białe nie wiem nie siałam ich celowo, gdzieniegdzie
samosiejki sie pojawily... są biale i lila, samosiejki czerwonej na
razie tez są czerwone, ale tylko dwie wiec jest duza szansa na to, że
siane powtórzą jednak cechy.

> Moje siewki prawie zawsze różnią się wzrostem, pokrojem, kolorem,
> kształtem i ilością płatków, a dość często wracają do formy dzikiej.

To zlaezy od wielu czynników, m. in od tego, że w jednym ogrodzie rośnie
kilka odmian. Troszke sie doczepiłam, bo uogólniłes sparwę pisząc, ze
nowe rosliny będą sie rózniły, a niekoniecznie mogą sie różnić,
szczegolnie u osób, ktore posiadają jedną odmianę.

> Ja też lubię niespodzianki, kiedyś uzyskałem sasankę o 12 płatkach
> bardzo ciemnych, prawie czarnych, no raczej bordo ;-)

Czekam aż zakwitna mi siane w ubiegłym roku Papageno o prawie czarnych
platkach...może będzie inny kolor :) Tym bardziej, że w szkółce mieli
różne kolorki :)

Pozdrawiam
Kaśka

18. Data: 2006-06-11 16:31:08

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Secretgarden napisał(a):

> Dziękuję,chętnie dowiem się czegoś wiecej,uwielbiam te rośliny:)
> A może możesz mi doradzić ,czy wszyskie pierwiosnki też wymagaja stratyfikacji?
> L.

Podepnę sie, nie wszytskie.

Pozdrawiam
Kaśka

19. Data: 2006-06-12 21:04:53

Temat: Re: Jak siać sasanki?-a co zpierwiosnkami???
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podepnę sie, nie wszytskie.
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

A które należy stratyfokować??

Głupie pytanie o rzodkiewkę...
co robic z przekwitnietymi żonkilami, irysami
Co to sa GLEBY NAMARZLINOWE?
Lampy owadobojcze firmy Nortene (czy dobre?)
Konwalie poza sezonem