Jak sie nazywa ta choroba

1. Data: 2004-01-12 21:31:13

Temat: Jak sie nazywa ta choroba
Od: "KAsia" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

moj 11 letni siostrzeniec ma chore kolanko. po prostu scieraja mu sie kosci,
nie ma tam takiego plynu i jak chodzi to boli go . dowiedzaialm sie o tym
wczoraj. jak nazywa sie ta choroba i jak sie ja leczy (moze nazwa leku?), moze
ktos wie?

dziekue z gory za odpowiedzi.

kasia

2. Data: 2004-01-12 22:21:49

Temat: Re: Jak sie nazywa ta choroba
Od: "Jacek Bukowski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOZE TO BYĆ CHONDROMALACJA RZEPKI - ZANIKANIE CHRZASTKI ZNAJDUJACEJ SIE POD
RZEPKĄ

3. Data: 2004-01-13 17:36:39

Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KAsia" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> wczoraj. jak nazywa sie ta choroba i jak sie ja leczy (moze nazwa leku?),

jeśli to jest chondromalacja (pluszowienie, rozmiękanie) to o ile wiem jest
to "nieuleczalne" tzn. żaden farmaceutyk nie pomoże. Łagodząco można na to
stosować zastrzyki dostawowe z płynem uzupełniającym maź stawową i wtedy
polepsza się komfort życia. Problem jednak taki że wystarczają one na czas
około 1 roku a są dość kosztowne (na dzień dzisiejszy około 1 300 zł). Innym
rozwiązaniem może być przeszczep chrząstki stawowej z obszarów nie
obciążanych w kolanie albo chrząstki wyhodowanej w laboratorium (opcji
drugiej w Polsce nie da się chyba na razie zrealizować).
To co napisałam powyżej to w przypadku problemów z chrząstakmi.
Jeżeli ścierają mu się KOŚCI jak napiałaś to polecam zacząć zbierać
pieniążki na sztuczny staw.

przepraszam że tak mało optymistycznie piszę ale to co napisałaś też nie
brzmi najlepiej.

pozdrawiam
Dorota

PS.
nie jestem lekarzem i mogłam coć poprzekręcać :(. Poza tym to wcale nie musi
być ta choroba, zapewne są też setki innych prowadzących w końcu do
ścierania się kości.

co to może być? -długie
rtg kregoslupa i co dalej
Niskie żelazo u dziecka 5mieś