Jak sie "pije"cukier kandyzowany?

1. Data: 2006-04-11 08:08:38

Temat: Jak sie "pije"cukier kandyzowany?
Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie powiedzcie jak sie stosuje cukier kandyzowany np. do herbaty?
Wrzuca sie go tak normalnie jak zwykly czy jak ....wyjaśnijcie mi proszę
bo nie bardzo wiem...
Pozdraawiam Kasia

2. Data: 2006-04-11 08:13:22

Temat: Re: Jak sie "pije"cukier kandyzowany?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KASIA" <k...@r...net> wrote in message
> No właśnie powiedzcie jak sie stosuje cukier kandyzowany np. do herbaty?
> Wrzuca sie go tak normalnie jak zwykly czy jak ....wyjaśnijcie mi proszę
> bo nie bardzo wiem...
> Pozdraawiam Kasia

O owocach kandyzowanych, czyli w cukrze to nie tylko słyszałem, ale w
dzieciństwie jadłem. Ale o cukrzeniu cukru to nie słyszałem...

3. Data: 2006-04-11 08:50:10

Od: "krzysztof magiera" <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-04-2006 o 10:08:38 KASIA <k...@r...net> napisał:

> No właśnie powiedzcie jak sie stosuje cukier kandyzowany np. do herbaty?
> Wrzuca sie go tak normalnie jak zwykly czy jak ....wyjaśnijcie mi proszę
> bo nie bardzo wiem...
> Pozdraawiam Kasia

Witam
Sam cukier to ja nie wiem. Ja stosuje rum: do butelki z szeroka szyjka
wrzucam cukier kandyzowany i zalewam rumem, robi sie roztwor nasycony.
Wlewam takiego czegos 2 do 4 lyzeczek na kubek herbaty. I to jest to.Co
jakis czas, w miare ubywania dodaje rum lub cukier.
Zycze milego dnia Krzysztof Magiera

4. Data: 2006-04-11 09:32:18

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysztof magiera" <k...@w...opole.pl> napisał w
wiadomości
[..........]

> wrzucam cukier kandyzowany
[.........]

moglbys cos wiecej napisac co to jest? Czy to sam produkujesz czy to gdzies
mozna kupic, bo pierwszy raz o tym slysze?

dexth
d...@i...pl

5. Data: 2006-04-11 09:51:37

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

dexth schrieb:

> [.........]
>
> moglbys cos wiecej napisac co to jest? Czy to sam produkujesz czy to gdzies
> mozna kupic, bo pierwszy raz o tym slysze?

ja tam daję to do herbaty, ale tylko czasami. Normalnie pijam herbatę
solo lub z mlekiem, bez cukru. Jak z cukrem kandyzowanym, to wrzucam go
tak i piję bez mieszania. W miarę picia herbata jest coraz słodsza ;-)

A cukier kandyzowany to takie duże kryształy.

Waldek

6. Data: 2006-04-11 12:42:42

Od: "krzysztof magiera" <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzies
> mozna kupic, bo pierwszy raz o tym slysze?
Cukier kandyzowany to takie krysztaly wielkosci duzego lebka od szpilki
lub grubsze - takie lamane wielkosci kostki do gry. Bywa bardzo brazowy
lub slomkowy. Brazowy ladniej wyglada. Ja kupuje w duzych sklepach realu
czy makro.

Pozdrawiam Krzysztof Magiera

7. Data: 2006-04-11 13:15:17

Temat: Re[2]: Jak sie "pije"cukier kandyzowany?
Od: m...@e...pl (Monika A. Kowalczyk) szukaj wiadomości tego autora

> Cukier kandyzowany to takie krysztaly wielkosci duzego lebka od szpilki
> lub grubsze - takie lamane wielkosci kostki do gry.

Hmm, pierwsze słyszę o tym, by nazywać go kandyzowanym - zawsze miałam
taki cukier w domu, mama nie znosiła tego miału, który można kupić pod
nazwą "cukier". Zapytam jutro językoznawcę na zajęciach, czy nazwa
"cukier kandyzowany" to nie tautologia czasem :)

--
Pozdrowienia,
Monika A. Kowalczyk

--------------------
W polskim Internecie są setki milionów stron. My przekazujemy Tobie tylko najlepsze z
nich!
http://katalog.panoramainternetu.pl/

8. Data: 2006-04-11 13:22:17

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl (Panterka) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dexth napisał:

> [...]
>
>moglbys cos wiecej napisac co to jest? Czy to sam produkujesz czy to gdzies
>mozna kupic, bo pierwszy raz o tym slysze?

To brazowy cukier z trzciny cukrowej, w kawalkach, jak bursztyn. Moze
mialo byc "krystalizowany"? Tez nie wiem, jak tym sie slodzi herbate.
Opcja: wlozyc, zamieszac, wyjac...?
Panterka

mlode ziemniaki...
zakwas