Jak sklarowac nalewke pomaranczowa

1. Data: 2003-10-15 11:40:15

Temat: Jak sklarowac nalewke pomaranczowa
Od: "adam" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam problem -- prosze znawcow o pomoc
Jak sklarowac nalewke pomaranczowa??
Jest metna jak sok pomaranczowy -- jak to sklarowc?
bede wdzieczny za pomoc
Adam

1. Data: 2003-10-15 11:46:15

Temat: Re: Jak sklarowac nalewke pomaranczowa
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-15 at 13:40, adam wrote:
> [...]
> mam problem -- prosze znawcow o pomoc
> Jak sklarowac nalewke pomaranczowa??
> Jest metna jak sok pomaranczowy -- jak to sklarowc?

Przecedzic przez filtr do kawy dodatkowo wypelniony wata.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-15 12:21:30

Od: "adam" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecedzic przez filtr do kawy dodatkowo wypelniony wata.
Nie klaruje sie do konca.... :()
Adam

1. Data: 2003-10-15 12:35:00

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

adam wrote:

> Nie klaruje sie do konca.... :()

Bo to tak szybko se ne da :-) Trzeba odstawic, poczekac az wszystko
opadnie
i dopiero ostroznie zlać przez filtry.

Krycha

1. Data: 2003-10-15 12:43:48

Od: "adam" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i dopiero ostroznie zlać przez filtry.
>
> Krycha
A to kiedys opadnie??? toz to jakas emuksja :)))
Adam

1. Data: 2003-10-15 13:42:01

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-15 at 14:43, adam wrote:

> A to kiedys opadnie??? toz to jakas emuksja :)))
> Adam

No emulsje maja to do siebie, ze sie rozwarstwija, nie malowales nigdy
mieszkania? ;-) Trzeba jednak troche poczekac - pare tygodni co
najmniej. Pozniej mozna uzycgumowego wezyka, zeby sciagnac klarowny plyn
znad osadu. A tak wogle, to mnie sie nalewki zawsze swietnie filtrowaly
przez filtr do kawy....

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-16 09:23:18

Temat: Re: Jak sklarowac nalewke pomaranczowa - CIERPLIWIE
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam problem -- prosze znawcow o pomoc
> Jak sklarowac nalewke pomaranczowa??
> Jest metna jak sok pomaranczowy -- jak to sklarowc?

Pozdrawiam
Filip

1. Data: 2003-10-16 10:43:24

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (Kot) napisał(a):

> No emulsje maja to do siebie, ze sie rozwarstwija, nie malowales nigdy
> mieszkania? ;-) Trzeba jednak troche poczekac - pare tygodni co
> najmniej.[...]

Eeeee tam.
Najprościej to podgrzać do ok. 45 do 70 st. C tak aby nie zawrzało (obserwowac jak
reaguje) i bardzo szybko ochłodzić.
Potem przefiltrować jak radzą koleżanki, jak to nie pomoże to stosuj to co podaję
niżej.

(znalezione w sieci)
Klarowanie przeprowadza się przy użyciu żelatyny lub taniny, w zależności jaka jest
natura zmętnienia.
Gdy w winie jest dużo garbnika - dodajemy żelatyny (lub innego źródła białka), gdy
jest za dużo białka - dodajemy taniny (lub innego źródła garbnika).
Zawsze najpierw należy przeprowadzić próby klarowania na małych ilościach wina,
obserwując reakcje płynu na dodane czynniki. Klarowane
przeprowadzamy zawsze w jak najniższej temperaturze.
Zwykle dawka żelatyny nie przekracza 1-2g na 10l wina, taniny 0,5-1g na 10l wina.
Należy unikać większych dawek środków klarujących.
Zastosować można też inne środki klarujące jak:
Mleko (odtłuszczone, około 100g mleka na 10l wina),
Białko jaja kurzego (jedno rozbić na pianę i dodać do 30l wina),
Środki klarujące innego typu: węgiel aktywny i ziemia okrzemkowa - klarowanie
zachodzi nie na drodze reakcji chemicznej a na drodze adsorpcji na powierzchni
sorbenta.
Stosuje się 5-20g ziemi okrzemkowej na 10l wina.
Węgla aktywnego dodaje się około 2-20g na każde 10l wina.
Preparaty gotowe:
GELSOL - Płynna żelatyna wieprzowa o wielkiej sile klarowania., do natychmiastowego
użycia. Reaguje z polifenolami. Może być stosowana do klarowania na
gorąco, również łącznie z enzymami pektolitycznymi. Zalecana w kombinacji ze
SPINDASOLem i BENTOGRANem.
BIOQUICKGEL - Wieloskładnikowy, szybki w działaniu środek klarujacy, zalecany
szczególnie do klarowania trudnych win. Umozliwia uzyskanie bardzo jasnych,
gładkich win w ciągu 8 - 12 godzin. Tworzony jest niewielki, bardzo zwarty osad.

A przepuszczania dwutlenku siarki jednak nie polecam.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-16 10:56:28

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2003-10-16 at 12:43, Jerzy Nowak wrote:

> [...]
reaguje) i bardzo szybko ochłodzić.
> Potem przefiltrować jak radzą koleżanki, jak to nie pomoże to stosuj to co podaję

[cut]

A czy ta cala chemia nie zmienia smaku wina? Oraz to podgrzewanie?
Ja rozumiem, ze w przypadku wina produkowanego na sprzedaz czas ma dosc
istotne znaczenie, ale tak dla siebie? Chyba jednak wolalabym skorzystac
z grawitacji....

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-16 12:12:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

adam wrote:

> A to kiedys opadnie??? toz to jakas emuksja :)))

U mnie opada. Znaczy, cierpliwości :-)

Krycha

kapuśniak z grochem
Ziemniaczki nadziewane
[P] Kapusta kiszona z ananasem
tort kokosowy - szukam, szukam
Te nieszczesne pieczarki marynowane Pomocy!!